Lela

Alla inlägg under september 2011

Av Angelica - 25 september 2011 19:55

Gjorde denna manikyr igår kväll men hade inte ork att lägga upp det. Har egentligen inte ork idag heller men jag väljer att inte tänka på det, 6 timmar på loppis tar på krafterna;)


Plockade lite bland de lacken jag har och hittade ett jag inte använt på väldigt länge, tycker om färgen så den fick chansen att visa upp sig.


   Direkt ljus.



   Rumsljus.



 



 


Eftersom jag ännu inte vant mig vid att "bara" ha lack utan dekor på alla naglar så var jag tvungen att hitta på något så det fick bli ett annorlunda ringfinger. Lackade med Mavala 215 Pink Diamond som är ett glitterlack i klar bas. Heter ju Pink Diamond men glittret är inte så speciellt rosa utan mer silvrigt, hade blivit snyggare med mer ton-i-ton. 

Malava 55 Dakar är ett mörkrosa shimmerlack med bra täckning, två lager täcker fint. Lätt och följsamt att lacka med. Ganska blank finish på egen hand men ett lager Seche Vite gör sällan saken sämre;)

Pekfingret som fick extra sällskap av Pink Diamond har många lager lack nu då det krävdes 4 lager för att få tillräckligt med glittereffekt. 


Ikväll blir det inga naglar trots att det är söndag, orkar helt enkelt inte.



/Lela

Av Angelica - 24 september 2011 19:54

Varit på Williams första barnkalas idag, en liten goding som fyllde 2. Äkta barnkalas med glass, kakor och fiskedamm. De andra lite större barnen fick godis och tablettask, William fick russin och majskrokar=)

När vi skulle gå kom de som hade kalaset på att de hade vinterkläder till salu som borde vara lagom William nu i vinter så vi stannade och tog en kik. De var lagom så helt plötsligt åkte vi hem med mer saker än vad vi kom dit med. Så nu kan vi checka av vinterkläder på "köpa-listan", så skönt. Behöver jag inte fundera på det mer.


   Thermobyxor och jacka med tillhörande fleece från PoP.

Höst/vinterskor samt vinterstövlar.


    



När vi handlade present till födelsedagsbarnet innan idag så köpte vi lite till William oxå. När vi är på öppna förskolan så leker han ofta med deras kök, grytor och låtsasmat. Grytor och kastruller har han redan, leksaksspis tänkte vi se om vi kan hitta begagnat eller möjligen köpa i julklapp så då var det bara låtsasmaten kvar. Hittade en kundkorg med tillhörande mat till ett rimligt pris så den fick det bli.




Fick bli en liten pratande hellikopter oxå, kunde inte låta bli;)





Man kan ju undra vem det var som fyllde år egentligen;)

Efter bad tillsammans med Tomas, lek hela dagen, kalas så trodde vi han skulle slockna som en stock efter vällingen. Det var 45 minuter sedan och han ligger fortfarande och snackar inne i sin säng. Ibland blir inte saker riktigt som man tänkt.


Imorgon är det bokat bord i Brunnsparken som gäller, loppis igen. Hela familjen inklusive William ska vi åka ner, får se hur det går;) Kanske inte heller blir riktigt som vi tänkt oss.


/Lela      

Av Angelica - 22 september 2011 22:11

Snodde (helt laglit vill jag tillägga) en idé från Cactus Nailpolish, matcha prylen har hon döpt den till. Man tar helt enkelt en pryl hemifrån och försöker på valfritt sätt matcha sin manikyr mot den. Ett bra sätt att komma på nya ideér utan att allt ser likadant ut. Kolla gärna in hennes blogg, både för matcha prylens skull men även för att se alla vackra lack hon har samlat på sig.


Min första matcha prylen blev mina älskade blomkrukor i vardagsrummet. Har 6 stycken likadana, inköpta vid olika tillfällen på olika utförsäljningsställen. 


 


Eftersom min samling av lack inte uppgår till mer än 50-talet än så länge så hade jag inte riktigt den rätta nyansen av brun/grå som krukan är i utan fick nöja mig med det lack som kom närmst, H&M Dust & Diamond. Mönstret är gjort på frihand med Depend lineart gold. Underlack och överlack är som vanligt nu mer Seche Vite.


 

Tyckte det hade blivit lite väl plottrigt och avvancerat att köra hela mönstret på varje nagel så jag delade upp det. Lite fri tolkning måste väl ändå vara okej eller?;)


 


 


Hur blev det då i jämförelse med krukan? Ganska bra om jag får säga det själv. Mönstret på krukan är ju inte axakt vilket var skönt när man skulle måla det på frihand.


 

Inte så tokigt va?


Många runt om på olika nagelbloggar som lagt upp bilder på sina naglar utan lack så varför skulle jag vara sämre? Korten är tagna innan dagens trimning co h manikyr.


 

Syns att de hade varit med ett tag, lite fläkta längst ut. Nu är de nerfilade halvvägs, hela och fina igen.


 


/Lela

Av Angelica - 21 september 2011 21:00

Har sagt det förr och säger det igen. Jag har världens bästa hjälpreda här hemma=)



 


/Lela

Av Angelica - 21 september 2011 20:37

Ska aldrig mer vänta med att ta bilder, lyckades självfallet hinna förstöra dem innan jag fick tummen ur och fota=(

Av någon märklig, outgrundlig anledning valde jag att inte lägga Seche Vite som topplack utan använde Sally Hansen istället. Tyckte att lacket hade stelnat men jag hade fel, fick tryckningar i lacket under natten. Att jag sen storstädat idag hjälpte inte manikyren att bli i bättre skick.


Tidningsmanikyr är löjligt enkelt. Det du behöver är en tidning och en alkoholbaserad vätska (vodka, parfym, rakvatten el. liknande).

Börja med att riva ut lagom stora bitar tidningspapper. Lacka naglarna i valfri nyans, glöm inte underlack. Vänta tills lacket är yttorrt, lägg sedan tidningsbiten i blöt ca 10-15 sek. Ta upp tidningsbiten och placera ut på nageln, stryck ut den mot nageln så trycksvärtan lossnar under ett par sekunder (ju längre dessto svartare tryck). Låt trycksvärtan torka någon minut och avsluta med ett lager överlack så det inte slits bort med en gång. 


 


Jag grundade med Seche Vite bas för att fortsätta med O.P.I Alpine Snow. Krävde 3 lager för att få det jämnt och opakt, innan dess såg det mest ut som jag kladdat ner nageln med tipex;) Är något speciellt med vita lack, tycker de är svåra att få jämna och snygg finish på, bara jag som upplever det eller någon som vet vad jag gör för fel?


  Fick som sagt tryckningar i lacket under natten vilket 

tyvär syns ganska tydligt.


 


En snygg, enkel och billig manikyr som jag tror de allra flesta klarar av att göra. Så länge man är bekväm med att använda alkohol för att doppa tidningspapper i;) För egen del tog det inte emot alls, bara kul att ha hittat ett användningsområde till flaskorna som bara står och samlar damm i hyllan.


/Lela

Av Angelica - 20 september 2011 22:44

Nya naglar, manikyr med hjälp av tidningspapper! Hur häftigt som helst och löjligt enkelt, går typ inte att misslyckas med. 

Nyfikna? Håll ut till morgondagen då det kommer bilder, är för trött för att gå och hämta kameran just nu;)


/Lela

Av Angelica - 20 september 2011 20:07

Klockan sex tyckte William att det var lämpligt att börja spela på sin speldosa och sjunga med, hans föräldrar höll inte riktigt med;)

Halv nio hade han redan oredat hela huset och fick hamna i säng för att sova en stund till. (Han tycker inte heller det är OK att vakna så tidigt, egentligen)

Lunch intaget vid elva och sedan var det dags att åka in till stan en snabbis men innan dess hann han med att utforska steron lite. AV - PÅ - AV - PÅ


 


 

Efter stan blev det öppna förskolan ett par timmar tillsammans med alla små bebisar, var bara babycafeét öppet idag. Men lika kul hade han för det och lekte sig trött, precis som det var tänkt.


Dags för middag i form av potatis, sås, köttfärsbiff och sallad. Det var tydligen gott för det slank ner om än lite aggressivt kanske;)



 


Med tanke på hans förfinade bordsskick så fick det bli lite städning efter middagen tillsammans med världens bästa hjälpreda!


 


Tror han har blivit lite skadad av mitt nitiska städande då han började gråta när vi dammsugat klart och hängde tillbaka den på sin plats;)


Halv åtta var det dags för sängen utan några som helst protester och kvällen börjar för hans föräldrar. Tomas spelar poker och jag fixar naglar, var det någon som viskade kvalitetstid?;)


/Lela

Av Angelica - 19 september 2011 20:47

Var på Citygross och handlade en runda idag efter middagen, på listan stod bland annat toalettpapper. Tog en lagom stor förpackning med några fina blomrankor i rosa och lila på. So far so god.


Väl hemma är det dags att packa upp och sätta rullarna i hållaren. Det är då jag inser mitt misstag, har köpt hushållspapper! De får ju inte plats på hållaren=( Och i köket har vi torky, passar inte i den hållaren heller. Attans med tänkte jag och mumlade en ohörbar ramsa för mig själv. 


Som tur är (eller?) har jag en lite småknasig sambo som tyckte sig ha en superb lösning på mitt problem. Han tog de 4 hushållsrullarna, gick ut i pannrummet och kom efter 2-3 minuter tillbaka med 8 toarullar. Hans lösning på problemet var att ta sågen och såga de stora rullarna mitt itu! 

Ja, tänkte jag och smålog lite för mig själv: vad skulle jag göra utan Tomas? Ha ett mycket tråkigare liv, det är ett som är säkert=)


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards