Lela

Alla inlägg under augusti 2011

Av Angelica - 31 augusti 2011 12:30

William hamnade i säng som vanligt vid strax efter halv åtta igår och somnade snällt. Vid strax efter elva var det dags för oss vuxna att krypa till sängs, trodde vi iallafall. Hörde att det bökades en hel del innifrån hans rum blandat med lite konstiga, icke igenkänningsbara ljud.

Tomas gick in och kollade till honom och för mig lite överraskande kom ut med honom i famnen... Vid en närmare kontroll av hans säng förstod jag snabbt varför han kom ut med honom, hela sängen var nerspydd=(

Utan att närmare beskriva detta kan jag bara meddela att tom jag mådde lite illa av att städa upp och bädda rent... 


Efter att William blivit avtvättad, bytt på och fått ny snutte fick han somna i Tomas famn och sedan läggas ner i sin säng igen.

NU var det väl ändå dags för oss att krypa till sängs, en halvtimme efter första försöket. Nix, precis lagom till att jag krypit in under täcket och öppnat min bok så började han prata innifrån sitt. Högljudt och glatt. Bara till att klä på sig igen och kliva upp. Öppnar dörren och får se en klarvaken William stå upp i sin säng, väntandes på att någon skulle komma och hämta honom.

Ett halvhjärtat försök senare för att få honom att somna igen gav jag upp och insåg att han vaknat till lite för mycket av det som hänt. Ställde ner honom på golvet och han knatade glad i hågen bort till sin leklåda och började riva ut leksaker, tjugo i tolv på natten!! Jaha, nehe, bara till att agera lektant en stund för att få honom trött igen.

Lektanten var inte vidare "lekig" av sig men det behövdes inte, han roade sig kungligt själv och var nöjd med att jag bara satt där på golvet. 

Kvart i ett började jag se en antydan till trötthet i ögonen på honom, dags för en ny flaska välling. Den första fanns ju inte längre kvar i systemet. 

Efter den somnade han gott med rumpan i vädret och huvudet inknött i hörnet av sängen. Jag somnade efter att läst ett par sidor i min bok. På helspänn, lyssnar efter fler märkliga, obestämbara ljud. Hörde aldrig några...


Idag är han som vanligt, kanske något tröttare så jag misstänker ingen magsjuka längre utan helt enkelt lite för mycket god mat i magen.

Det finns alltså ett stopp i pojken, tacksamt att veta. Synd bara att det skulle bevisas på detta sätt... Men vi stannar inomhus idag för säkerhets skull så vi är helt på den säkra sidan. 


 

 


På förmiddagen kom han gåendes med Tomas fina rödrandiga strumpor i handen. Efter ett misslyckat tolkningsförsök satte jag dem på mina fötter, det var inte det han ville av hans missnöjda min att döma. Det var ju han som skulle ha dem på sig, att jag inte fattade det med en gång!

Knästrumpor har fått sig en helt ny innebörd;)


/Lela

Av Angelica - 29 augusti 2011 21:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelica - 29 augusti 2011 19:53

Mitt lyxliv är slut... För denna gången iallafall, vem vet, med lite tur kanske det kommer tillbaka?

Lyxlivet handlar inte om att få rysk kaviar till frukost, lunch och middag, handla alla fina kläder man vill utan att behöva titta på prislappen, byta stadsjeep som andra byter trosor. Nej mitt lyxliv handlar om betydligt enklare saker än så, sovmorgon.

I ett par veckors tid har jag befunnit mig i den morgontröttes ultimata lyxhimmel. Vara småbarnsmamma OCH få sova ostört till efter 9 på morgonen. Mmmm...

Men det är som sagt slut nu, för denna gången. Hoppas innerligt på att det kommer tillbaka inom kort. 

De sista dagarna har han börjat vakna tidigare och tidigare, idag var han klarvaken vid 7:30. Inte okristligt tidigt, jag känner att jag kan acceptera att kliva upp ur sängen vid den tiden. Men klockan får banne mig inte krypa mer bakåt! 


Finns säkert de som tycker jag är gnölig, fjantig och bortskämd nu, vars egna barn kanske aldrig gett dem en sovmorgon. Ni får tycka det, helt okej för min del. Faktum är ju att man lever efter de rutiner och möjligheter som finns i ens liv. Och jag har haft möjligheten att få sova gott och länge på morgonen och längtar tills/om den möjligheten ges igen.


   

/Lela

Av Angelica - 29 augusti 2011 19:32

I den långa kön på Lindex för någon vecka sedan hamnade jag bredvid deras REA-bord (väldigt genomtänkt från deras sida). Plockade, vände och tittade lite och kom på att något gult lack äger jag inte, måste testa. Och till det facila priset 12,50 var det ju svårt att låta bli, så jag blev ägare av ett Depend 210. Så här i efterhand vet jag varför jag inte sedan tidigare haft något gult lack, det är verkligen inte jag! Åtminstonde inte i denna nyansen.


 

Ingen fin nyans, ingen fin finisch och allmänt bökigt att måla med, brukar annars tycka Depends lack är helt OK. Detta var väldigt svårmålat, randigt, flackigt och svårt att få opakt. I framtiden kommer detta nog inte få agera bas utan bli en del i någon form av nailart istället. 


Har svårt att bara låta naglarna vara målade, har någon tvångstanke om att det måste vara något mer, mönster, stenar eller liknande. Och konad är ju kul att leka med så det fick det bli även denna gång, lite diskret med vita blommor.


 


Detta kommer nog inte att få sitta kvar alltför länge för idag snubblade jag över detta lack från Isadoras höstnyheter, forest groove.


   Bronze patina


Mycket sugen på att testa, dock inte idag. En annan dag...


/Lela

Av Angelica - 24 augusti 2011 19:38

Skulle ju lägga upp en bild på skorna jag fyndade igår så här är dem:


   Som sagt, för 30 kronor är det mycket sko=)



I lekparken igår fick vi sällskap av två andra mammor och deras 11-månaders bebisar. När vi inte plockade sand ur munnarna, hindrade någon från att trilla baklänges ur sandlådan eller jagade försvinnande barn så hann vi faktiskt prata lite ockå. Pratade mest kläder nu inför hösten, inte vilken höstkollektion från D&G vi tyckte bäst om utan snarare galonkläder, skaljackor och secondhand. Den ena mamman berättade att hon varit och besökt en secondhandbutik i Nättraby som enbart hade barnkläder till hyffsade priser. Jag blev nyfiken och bestämde mig för att åka dit idag (tydligen den andra mamman också för jag möte henne när vi var på väg att gå).

Ella och Piipens skattkammare heter butiken och det fanns hur mycket kläder som helst, bra sorterat efter storlekar, pojk-flickkläder, överdelar, underdelar osv. Även leksaker, böcker, skor och andra tillbehör.

Välbesökt butik så det kan vara så att jag varit den sista att upptäcka den. Om det är fler som inte gjort det, gör ett besök, värt det. 

Fyndade två par jeans och två långärmade tröjor för 190 kronor. Då är ett par av jeansen och en av tröjorna från Polarn och Pyret.


 

Kommer åka dit fler gånger för att göra fler fynd hoppas jag. Det här med second hand har inte varit min grej innan men jag har insett att till barn är det oehört bekvämt. Tycker om tanken om att kunna käpa upp delar av basgarderoben på second hand och sen krydda med nyköpta gobitar. De allra flesta av kläderna syns knappt att de är använda, skillnad hade det ju varit om det var uttvättat och fullt med hål. Nej jag hyllar härmed second hand!!


/Lela 

Av Angelica - 24 augusti 2011 12:54

Det var längesedan det blev ett "vanligt" inlägg här, mest varit naglar i olika former det sista. Men idag kommer det ett hederligt vanligt William-inlägg, någon som längtat efter det?


Har hänt mycket och ingenting på samma gång den sista tiden. Utvecklingen går framåt varje dag men inga dirketa milstolpar. 

Det gås nu mer och mer för varje dag, skulle vilja säga att det i dagsläget är 50-50 mellan gång och kryp. Häftigt=)


Börjar få en stark längtan till att alla aktiviteter sätter igång igen snart, behöver ut och aktivera oss både William och jag. Huset är inte tillräckligt stort och spännande för att spendera hela dagarna i längre. Ja, om man bortser från det nyupptäckta kastrullskåpet då förstås! Ett par gånger om dagen åker alla kastruller, stekpannor och lock ut på golvet, sen spelas, bankas, dras och speglas det i dem. En och annan repa på golven har nog tillkommit de senaste dagarna;)

Men snart så, snart börjar öppna förskolan, musiklekis och andra barnrelaterade aktiviteter. Tror att William också kan tycka det blir roligt att få lite att göra om dagarna, andra barn att leka med/bredvid. Utvecklingen går ju framåt med stormsteg när han får andra större barn att iakta, han vill göra precis som de stora barnen. Och jag kan behöva lite vuxet sällskap om dagarna så det är väl inte enbart för hans skull. 


Igår var vi och fyndade ett par skor till honom för den ynka summan av 30 riksdaler. Glömt ta kort på dem så får lägga upp den senare. Hittade dem via barnloppisen på Facebook, bra ställe att hitta lite billiga extra grejer på. Är en sluten grupp med medlemmar från Karlskrona så om det är någon i stan som vill gå med i gruppen, säg till så bjuder jag in er. Där kan man kostnadsfritt lägga upp alla barnrelaterade produkter man vill sälja för en billig peng. 

30 kronor för ett par i princip oanvända skor tycker jag är alldeles lagom för att ha som lekskor när man är i lekparken och busar. Kanske är fjantig men vill inte att han ska förstöra sina fina Adidasskor i sandlådan. Klart att de ska användas men kanske inte just där...


Så här tuff var vår lilla kille häromdagen efter att pappan valt kläder för dagen:


 



 William the hip-hoper;)


/Lela

Av Angelica - 20 augusti 2011 23:27

Min kusin och moster var här idag och hjälpte mig så snällt att bli av med lite kläder som vissa väl valda kroppsdelar på mig valt att växa ur.

Efter att ha gått igenom garderoben, jackor, skor och plånböcker så tyckte kusinen att hon även kunde få sina naglar fixade. Klart man ställer upp då;) Men pga lite tidsbrist (var visst någon tvättstuga som stod hemma och väntade på sällskap;)) så fick det bli något enkelt som gick snabbt. 


   Mambo Jambo från H&M.


 Så bortse från det dåliga städjobbet, överlät det till

kusinen själv när hon kom hem. 



Ett lager Sally-Hansen Instant nail hardner som underlack, två snabba lager Mambo Jambo, silverstenar i ett V på ringfinger och tumme som sattes fast i det fortfarande våta lacket. Sen ett lager Seche Vite som överlack.

Ser nu att lacket blev lite konstigt i nyans på korten, det är mer stickande turkost i verkligheten. Kanske dags för mig att lära mig vårt monster till kamera för att själv kunna ta representativa kort?


Oavsett så  blev det en snygg nailart på väldigt kort tid, hoppas bara att den höll mer än bilresan hem för henne. Det kommer bli något liknande på mig själv imorgon fast med lite mer bling-bling tror jag.


/Lela 

Av Angelica - 19 augusti 2011 22:18

I´m in love!!! Fullkommligt älskar denna färgen från China Glaze, den är SÅ snygg, vill aldrig ta av den, någonsin tror jag.


   China Glaze Cha Cha Cha med svart Konadtryck.



Lacket är snyggt i flaskan men det är ingenting mot vad det är på nageln. Bilden är inte helt rättvis, inte riktigt så lysande grön.

Bra täckförmåga, målat i 3 tunna lager. Hade med största sannolikhet varit täckande på 2 vanliga lager. Penseln lite för smal för mina breda naglar, blir lite mycket pill med att få lack överallt. Under: Sally-Hansen Base and Top coat, över: Seche Vite. 


Och för första gången så lyckades jag även med Konadtrycken. Ser (enligt min åsikt) snyggt, enkelt och proffsigt ut. Precis så som vill att det ska se när man är klar. Eller vad tycker ni?


 


"Tårarna" från ringfingret är inte det svarta speciallackets fel utan mitt, var lite för aggresiv med penseln till överlacket. Just Konadsspeciallack är lite känsliga mot överlack, är man inte försiktig så får man trycket med sig. 


Undrar om jag ska köpa 2-3 flaskor till med en gång så jag vet att jag kommer ha denna färgen under en lång tid framöver?;) För den kommer defenitivt användas igen!


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik


Skapa flashcards