Lela

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Slut

Av Angelica - 16 december 2011 21:44

Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.


Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efter en omgång alvedon sjönk tempen och han somnade igen, helt utmattad precis som Tomas. Jag och syster däremot hade inte lika lätt för att somna om, tror jag somnade vid halv fem. Strax efter sex var det dags igen, vakna av en skrikande William. Efter att ha suttit med honom i famnen på golvet och gungat honom en kvart tog jag med honom in till vår säng där han somnade hos Tomas.


Halv nio var det dags att gå upp och göra sig iordning för att gå på begravning. Både Tomas och William skulle följt med egentligen men eftersom läget var som det var så fick de stanna hemma och jag åka själv.  

Det var en fin begravning men tungt, de bar ut kistan i slutet. Det blev helt klart tyngre än att låta den stå kvar... Detta blev den tredje begravningen på ett år för mig, hoppas aldrig jag behöver gå på så många under så kort tid igen. 


När jag väl kom hem sen så var jag så trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Som tur var låg William inne i vår säng och sov så jag kröp ner och gjorde honom sällskap, i typ 3 minuter. Två stora blå ögon som stirrade på mig och en knubbig liten hand med ett knubbigt litet finger som petade mig på näsan, ögat och i örat. Han var nu vaken och tänkte inte somna om men det tänkte jag. Tomas tog honom en stund till och jag fick vila en välbehövlig timme. Kan tyvär inte påstå att jag blev så mycket piggare av det men det var skönt iallafall. 


Halv fem kändes det som om klockan var halv nio och i den takten har hela kvällen fortsatt. Tomas stack in till stan för att gå på bio och äta middag med jobbet och jag blev kvar hemma och försökte underhålla en nu inte så febrig son. Fick honom i säng i vettig tid och utan feber, peppar peppar, hoppas han är feberfri nu. 

Själv hamnade jag i soffan och skrev julkort som var sista dagen att posta idag... Håller tummarna för att de hinner komma fram även om jag postar dem imorgon. 

Nu är klockan tio, alltså typ två mitt i natten i min värld så det blir nog sängen för min del alldeles strax. Tomas kommer väl när han kommer, bara han inte väcker mig;)


Så här fin var pappan när han åkte in till stan:)


/Lela 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 15 december 2011 22:07

Återigen så lånade jag en idé från Briliantnail, hoppas att jag blir förlåten för det. Jag tyckte att det var en snygg manikyr för ändamålet imorgon. Ska nämligen på begravning så nåt färgstarkt passar sig inte riktigt.        China Glaze ...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards