Lela

Alla inlägg under september 2011

Av Angelica - 19 september 2011 16:52

Om bloggen ser konstig ut under en period så är det precis som det ska. Trött på den nuvarande designen och försöker hitta en ny snygg, lättläst och praktisk design. 

Så bloggen är alltså "under uppbyggnad" ett litet tag framöver.


/Lela

Av Angelica - 19 september 2011 15:59

Upphottad fransk manikyr med China Glaze Liquid Leather.


 


 


 


Lite trixigt att få bra kort när naglarna är så högblanka som de är just nu, det mesta ljuset bara studsar tillbaka men ni får en aning om hur det ser ut iallafall.


Två lager Isadora 600 clear som underlack, två lager för att jag ville få upp en riktigt blank och jämn yta som bas.

Tipparna är målade med hjälp av tippmallar för att få så raka och snygga kanter som möjligt. Med en klar bas tycker jag det är snyggast att ta till lite hjälp, är det tippar på färgat lack brukar jag måla på frihand. (Lättare att dölja sina misstag med basfärgen då;)) Lacket är China Glaze liquid leather och är ett svart drömlack enligt min åsikt!

Brukar annars ha svårt att få svarta lack jämna, blir flackigt och konstigt men inte detta. Krävdes iofs 4 lager för att få det helt opakt men jag var lite försiktig för att det inte skulle flyta ut under tippmallarna. Möjligen att det täcker lättare/fortare om man målar hela nageln och då kan vara lite frikostigare. 

De rosa prickarna är en liten miniatyr flaska från Japan och är gjorda med den stora delen av ett dottingverktyg. Till sist en lager Seche Vite. 


Så här i efterhand känner jag att jag likväl hade kunnat hoppat de rosa prickarna under, hade nog varit snyggare utan... Blev inte den effekten av det som jag hade tänkt mig. Men har redan nästa manikyr klar i huvudet så detta får nog inte sitta kvar längre än till imorgon;)


/Lela

Av Angelica - 18 september 2011 20:57

Jag vet ju att jag faktiskt har lite läsare på bloggen även om det är få av er som lämnar några läsbara spår efter er;)

Har en liten fundering vad det gäller uppdelningen på bloggen, det har ju blivit mer och mer naglar den sista tiden. Är det dags att skapa en egen renodlad nagelblogg eller är mixen av William, familjen och naglar bra? 

Vet med mig att det bara kommer att bli mer och mer naglar framöver, så snart ekonomin tillåter mig att börja klicka hem skönheter från när och fjärran. Som det är nu är det ju mest olika typer av nailart på redan befintliga kanske inte alla gånger så roliga lack.


Så, vill ni fortsatt ha denna mixen eller är det på tiden att bloggen delas upp? Lämna nu spår efter er;)


Lela 

Av Angelica - 18 september 2011 20:18

Igår var det dags, lilla bilen fullpackad (går förvisso inte in så mycket) och styrde kosan mot Wämöparken, LOPPIS. Det var kallt, kyligt, ömsom mycket folk ömsom inget folk alls och väldigt kul. Hade satt som mål att bli av med hälften, då skulle jag vara nöjd med dagen. Nu blev jag inte av med hälften, inte ens i närheten faktiskt men när jag kom hem och räknade ihop hur mycket pengar jag tjänat blev jag mer än nöjd. 1205 kronor!! På en fjärdedel av sakerna jag hade med mig, tänk vad det hade kunnat bli om jag lyckats sälja ytterligare en fjärdedel?!

Taggad på den tanken tänker jag kommer jag boka bord ytterligare en gång innan säsongen är slut fast denna gång i Ronneby. Är ju inget jobb heller eftersom allt redan ligger färdigpackat och prismärkt, bara att åka dit och packa upp. 


Nackdelen med att stå på loppis är att man inte själv kan gå omkring och kika bland stånden. Men med lite eftertanke kanske det är lika bra det så man inte kommer hem med mer än vad man åkte dit med;)


Riktig familjedag har vi haft idag, tipspromenad i Bastasjö. William gick faktiskt en bit av den själv, inte alltid åt samma håll som vi ville, inte alltid i samma takt som vi ville men han verkade trivas och ha kul.

Efter skogsturen blev det lunch/fika på MIO och en tur i butiken för att "fönstershoppa" lite. Sen var det redan eftermiddag, hemskt vad tiden springer iväg när man har mysigt och trevligt tillsammans. 


Efter så mycket kvalitetstid tillsammans hela familjen idag så har Tomas och jag nu fått nog av varandra, sitter i varsin ändre av soffan med varsin laptop i knät;) Myssöndag på hög nivå detta!

Nu ska jag lägga undan datorn och ge mig i kast med en ny manikyr, det är ju trots allt söndag=)


/Lela

Av Angelica - 15 september 2011 23:34

Borde kanske döpa om denna bloggen till Tankar och funderingar på pränt. Och en jäkla massa naglar!!


För nu på sista tiden har det tagit fart ordentligt, ingenting får sitta kvar på naglarna i mer än 3 dagar. Har så många ideer och inspiration som jag vill förverkliga så jag hinner knappt med. 


Nu ikväll blev det en omgång marble till, lite mer förfinad denna gången jämfört med första. Använde en knappnål istället för tandpetare och det gick helt plötsligt att göra finare, mindre och mer exakta mönster. 


 


  Vänster hand


  vänster tumme


  höger hand


  höger tumme


Riktigt nöjd denna gången med hur det blev, övning ger färdighet;) Vet inte hur många omgångar jag pillade och plockade med innan det hamnade på naglarna. En kal fläck på vänster pekfinger är trist men så blir det ibland, måste kommit mot när jag samlade upp resterande lack.


Lacken jag använde:


 


Nu är klockan alldeles för mycket och jag, mina naglar och Tomas behöver gå och sova så godnatt!


/Lela

Av Angelica - 15 september 2011 19:06

Fick en mindre hjärtattack (om man nu kan få mindre och större sådana) när jag gick ut för att hämta posten idag. För i vår fina silvriga halvmåneformade låda låg ett brev från tingsrätten adresserat till Tomas. 


Vi har som en liten oskriven regel i vårt hem att man inte öppnar den andres post även om det så bara handlar om elräkningen eller försäkringsbesked. Dens namn det står på är också den som ska få "äran" att öppna. 


Men det hann fara så många konstiga och märkliga tankar genom mitt huvudet på bara någon microsekund, vad är detta? Är han kriminell? Lever han ett dubbelliv? Är det någon som har stämt honom? Tog mig inte mer än 2 sekunder för att ge blanka fan i våran oskrivna regel och riva upp kuvertet redan innan jag hunnit fram till ytterdörren. 


Var tog min annars 110%-iga tilit till Tomas vägen? Hur rationell var tanken om att han skulle vara kriminell egentligen? Och hur troligt vore det att någon skulle stämma honom som privatperson? Befann mig i ett sådant sinnestillstånd att det inte var möjligt att tänka några mer klarare och logiska tankar än så. 


Nu behövde jag inte vara orolig eller bekymrad för det som stod i brevet var att han kunde räkna med en viss utdelning av hans fodran till OnOffs konkursbo. Det behöver inte vara mer allvarligt än så när man får ett brev från Tingsrätten, synd att jag inte hann tänka i de banorna under den där microsekunden. Hade besparat mig både hjärtklappning och tillfällig huvudbry.

Ska absolut tänka mer klart nästa gång (om det nu skulle bli en nästa gång) det ligger ett brev adresserat till Tomas från tingsrätten!


/Lela

Av Angelica - 13 september 2011 22:46

Lyckades slå ett hål på manikyren under våra vilda lekar (mina och sonens) här hemma idag. Och eftersom Tomas var ute med jobbet ikväll satte jag mig till rätta i soffan och började om från början. 

Första gången jag gör en tejp-manikyr, gjorde alldeles för breda bitar av tejpen upptäckte jag efter första nageln färdig. Manikyren ska vara lite mer "förfinad" än vad den blev nu men jag är nöjd ändå. Tyckte det blev ganska häftigt och färgerna jobbar bra ihop.


 


 


 


Basen är Seche Vite base, ett lager Depend 223 på alla naglar utom ringfingret, ett lager Flamingo Pink från Kicks toppat med ett lager Seche Vite Quick Dry. Ringfingret är gjord i samma teknik med med omvända färger. 


Se hur många dagar denna får sitta;)


/Lela

Av Angelica - 13 september 2011 13:30

Det här med en hostande William hemma är inte helt enkelt. Han har så mycket energi så det är galet, ska bara busas, leka och ställa till jäkelskap hela dagarna långa. Visar med andra ord inga som helst andra symptom än hosta, inte ens en rinnande näsa.


Igår lyckades jag med nöd och näppe undgå ett par större katastrofer, den allvarligaste var när han fick tag på kattens svans när hon satt i fönstret och drog stenhårt rätt ner. En skrikande katt i fönstret, en skrattande William på golvet och en Iiiii-ande mamma på språng efter för att rädda det som räddas kunde. Hann inte fram i tid, katten försökte komma undan genom att krypa/springa bakom blomkrukan och lampan vilket inte gick så bra.

Det hela slutar med att både katten, blomkrukan och lampan far ner på golvet. Där står en nu ickeskrattande William som var en hårsmån från att få blomkrukan i huvudet.

Nu gick allt väl, William klarade sig och så gjorde även blomkrukan, lampan och katten.


Han uppför sig inte direkt som en sjukling vilket börjar få mig att tro att han inte är speciellt sjuk. Det är fullt ös medvetslös från det att man går upp till dess att man kryper till sängs på kvällen.

Hur kul som helst att busa runt med honom men jag har inte den energin eller fantasin för den delen för att kunna underhålla honom hela dagarna hemma. Så just nu längtar jag tills dess att vi kan åka ett par timmar till öppna förskolan och musiklekis så han kan leka av sig riktigt ordentligt!


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards