Lela

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Avslutning

Av Angelica - 14 december 2011 13:15

Julavslutning på öppna förskolan idag, tyvärr var det inte den ända avslutningen som infann sig...


Av någon anledning körde jag tummen rätt in i en vägg när jag skulle jaga rätt på min lilla pepparkaksgubbe och det sa knak...





Aj aj aj.... Mina naglar bryts ju sällan men när de väl gör det så har de en tendens till att brytas ordentligt och så även denna gång.  Inte har den gått "bara" rätt av heller utan dragit med sig 2-3 lager av den lilla stump som faktiskt sitter kvar. Och det gör så jäkla ont i huden där under!!




Ska se om jag möjligen kan fixa till det med en lösnagel ett tag, aldrig satt läsnaglar innan så jag får se om jag lyckas. Annars får jag klippa ner de övriga naglarna en bra bit, inte riktigt så långt ner som tummen är bruten kanske;) Så om tummen kommer att få visas sig på bloggen eller inte beror helt och hållet på om jag lyckas fuska med den eller inte.


Julavslutningen gick bra, dansat runt granen och träffat tomten. Han blev inte så rädd för tomten som jag hade förväntat mig men han vågade inte gå fram till honom utan skulle sitta i tryggt förvar i mitt knä.

Dansa runt granen däremot var hur kul som helst, tur att vi ska på ytterligare en julavslutning imorgon så det blir lite mer grandans:)




Min trötta pepparkaka efter vi kommit hem. Han kröp upp och satte sig i vagnen igen, det var för jobbigt att stå på benen. Nu sover han som en klubbad säl och har gjort en bra stund, snutte:)


/Lela  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards