Lela

Alla inlägg under april 2011

Av Angelica - 30 april 2011 22:28

Idag är det valborgsmässoafton och det var egentligen tänkt att vi skulle åkt upp till Bredasjön för att titta på majbrasa och fyrverkier. Men eftersom det är eldningsförbud i hela länet så blev det ingen brasa där och med vad som hände igår så kändes det inte så aktuellt ändå. Istället kom pappa med familj upp till oss och grillade på eftermiddagen. Var ett par trevliga timmar tillsammans. 

William fick dessutom en försenad påskpresent, en traktor med släp att ha i sandlådan, en badbåt till sin plaskdamm, badbollar och en sån här fin racerbil:




Vi tackar så mycket för dessa fina presenter=) Tack, tack.  


Av någon anledning har William sällan visat sig från sin "braiga" sida när han träffat sin morfar, ofta varit så där lite lagom grinig. Men idag fick de se honom så som han brukar vara, gó och glad. Morfar fick sig tom en liten kelstund innan det var sängdags för killen. Kelstund tillhör inte vanligheterna så den ska han vara nöjd över att ha lyckas stjäla till sig.


Har mensvärk som inte är av denna värld just nu och har haft sedan igår. Vanligtvis ska tydligen den bli bättre efter man har fött barn men jag tillhör uppenbarligen inte den vanliga skalan... Visst är det kul att få känna sig speciell men inte just i detta avseendet, där hade jag gärna varit "som vem som helst". Inte ens godis får mig att må bättre, då är det kris på riktigt! 


/Lela

Av Angelica - 29 april 2011 20:13

9 april 2011 lämnade Kajsa oss och idag, den 29 april 2011 lämnade farmor oss....

Stor sorg är det som känns i hjärtat idag. 


Kan inte finna orden för att beskriva det jag känner just nu mer än att det gör ont i bröstet och att tårarna bränner som eld. 



Margit Andersson


* 4 januari 1919

+ 29 april 2011


Min farmor, andras mormor och mamma, älskad av oss alla!!


/Lela

Av Angelica - 28 april 2011 22:21

Ibland har man rätt att få skryta lite om sina barn, idag är en sådan dag.

Killen har varit på ett sådant strålande humör precis hela dagen idag så det har nästan varit osannolikt! Glatt lekt och busat hela dagen, ätit med god aptit utan att vare sig bråka eller stoppa fingrarna i munnen, somnat utan några bråk både på dagen och nu på kvällen. Hjälpt mig att dammsuga och plocka ur diskmaskinen har han också gjort. 

Han brukar vara ett snällt, lättsamt och inte speciellt grinigt barn. Jag har ingen anledning att klaga men idag har han som sagt varit alldeles extra ordinär vilket har varit så ljuvligt. 


Läste på nätet härom kvällen att genomsnittsbebisen skriker/gnäller ca 3 timmar per dygn, William brukar normalt sett kanske ligga runt 1 timme. Idag har det, utan att underdriva, varit under 5 minuter.

Undrar om det varit något speciellt med honom idag eller om han helt enkelt bara varit på underbart gott humör? I vilket fall som helst hoppas jag på fler sådana här dagar,det är så lätt och roligt att vara mamma då=)


/Lela

Av Angelica - 27 april 2011 22:24

var jag med om igår. Inte så positiv förvisso men jag har lärt mig något nytt, som att fylla i en skadeanmälan. 

Kom körandes på Långö för att hämta upp Lovisa för vad som var tänkt en mysig eftermiddag i Wämöparken med William. Har en skåpbil framför mig uppför backen när vi får ett möte. Vägen är smal och lämnar inte plats för möte så både skåpbilen och jag kör in till kanten för att släppa förbi den mötande bilen. Efter det så väntar jag på att framförvarande bil ska börja köra igen, när detta inte händer rullar jag sakta framåt för att köra förbi honom och komma vidare. Hinner bara ett par decimeter när skåpbilen börjar BACKA!! Hänger mig på tutan men han bara fortsätter, stannar först när han har kört sin dragkrok genom min framspoiler. Ett stort hål har jag alltså där nu.

Kliver bägge ut ur bilen för att kontrollera skadorna som enbart blev på min bil. Frågar om han inte hörde/reagerade på att jag tutade på honom, han svarar: jag hörde att det var något/någon som tutade men jag trodde inte det var på mig. 

Uppskattningsvis tutade jag i 2-4 sekunder vilket är en ganska lång tid för att inte reagera alls. Han tog på sig skulden, märkligt vore väl annars?


Så nu har jag spenderat kvällen med att fylla i skadeanmälan för att skicka in till försäkringsbolaget, imorgon ska det bokas tid för besiktning hos serviceverkstaden. Sen så smånigom ska den lämnas in för reparation och vi ska inte behöva betala en krona för någonting. Förutsatt att försäkringsbolagen kommer fram till det vi gjorde på plats, att det var hans fel. 

Skadan är ju inte värre än att det går att köra med bilen utan problem, handlar mest om skönhetsskada. Retfullt som attan är det oavsett... Mest tacksam är jag bara att det inte var värre än det var, jag hade ju William med mig i bilen. Han märkte aldrig något av det tomult som uppstod för han sov som en liten gris hela tiden;)


/Lela

Av Angelica - 27 april 2011 22:11

I den senaste kampanjen jag blev utvald till på Buzzador handlade det om att utvärdera Pepsodent White Now. Igår fick jag paketet med posten, fylld med tandkräm och en tandborste. 

Ska nu testa både tandkrämen och tandborsten i 30 dagar för att sedan lämna mitt utlåtande hos Buzzador. 


Har nu borstat mina tänder med detta igår kväll och idag på morgonen, min första bedömning är tudelad. Tandkrämen får bra betyg, fräsch smak och löddrar lagom mycket. Om mina tänder faktiskt blev vitare eller inte på dessa borstningar låter jag vara osagt.

Tandborsten däremot går inte rätt igenom högsta betyg, än, det kanske handlar om en vanesak. Jag har de senaste 10 åren användt mig av eltandborste som har ett litet runt borsthuvud, själva huvudet på denna borsten kändes helt gigantiskt!! Får ju knappt plats med den i munnen. Men som sagt, det kanske handlar om en vanegrej.

Tycker däremot att den borstar bra när den väl är på plats, tänderna känns väldigt rena och fräscha efteråt. Och det är ju den känslan man är ute efter!


Får se om mina tänder gnistara lika fint som reklambilderna för tandkrämen om 30 dagar=)


/Lela 

Av Angelica - 25 april 2011 21:16



Hej på er, tänkte visa lite hur min första påskhelg har varit.




    

På långfredagen åkte jag med mamma och pappa och storhandlade, vilket var

oehört slitsamt. Så på vägen hem i bilen somnade jag så här gott och vägrade 

vakna när vi kom hem och det var dags för middag.






Så här kan en helt vanlig måltid se ut, jag vill äta själv! Mamma och pappa

verkar inte tycka att det är en bra idé tydligen för de envisas med att mata

mig med sked och försöka torka mig när jag kladdar.

Denna omgången vann dock jag=) 




   



Efter maten var jag

återigen full av energi och kröp runt hela huset och busade=)





Påskaftonskväll fick jag en konstig boll av mamma och pappa.

Det visade sig efter en stunds kamp att det inte var en vanlig boll för

den var full med majsbågar, riskakor och nya nappar! 

Mamma och pappa sa någonting om jag var ett glupskt barn, vet inte vad 

det betyder ännu men det stämmer säkert...





Påskdagen var en del av mina kompisar här och lekte, varför mamma eller pappa inte tog några kort vet jag inte. Vi som satt stilla som små änglar och

lekte lugnt med varandra hela eftermiddagen...

Men denna fina bukett fick dem av Elises föräldrar. Fin men tydligen

väldigt ömtålig för jag fick inte dra i den.



   

Idag kom mormor och moster hit med påskpresenter. En plaskdamm och 

sandleksaker! Dammen tyckte jag mycket om, hur kul som helst att 

försöka krypa i och ur. Mamma sa att jag skulle BADA i den senare i sommar,

utomhus på gräsmattan. Kan knappt vänta!!



Så har min påskhelg sett ut, hur har era varit? Hoppas att den har varit lika 

bra som min=)


/Lela

  

Av Angelica - 24 april 2011 21:54

Påskdagen har firats på följande vis: Häng på altanen tillsammans med underbara bebisar, mammor och pappor. 

Delar av föräldragruppen från MVC har varit här idag och fikat, barnen har fått leka av sig ordentligt tillsammans. En riktigt härlig dag tycker jag, tycker om när det är folk här hemma och det händer lite. Gott sällskap är alltid stärkande för själen


Så tack alla bebisar, mammor och pappor för en underbar eftermiddag tillsammans på altanen=)


/Lela

Av Angelica - 24 april 2011 21:37

Ibland, men bara ibland blir jag så trött och frustrerad på att vara mamma till en övertrött son. ikväll tog det 1½ timme att söva honom,  timme!!! Han var så trött, så trött, så trött men vägrade att lugna ner sig och falla i dvala. Det är inte okej att det ska ta 1½ timme, inte okej någonstans... 

Vissa kvällar går det som en dans, äter upp sin välling, vänder sig och sover på ett par minuter. Andra kvällar tar det ett par minuter med lite bök och sen sover han gott. Sen finns då kvällar som ikväll då det tar en vad som känns en halv evighet, det är en kamp och en stor utmaning för tålamodet. Vad det var som vad fel ikväll vet jag inte men det ringer i mina öron efter detta. 


Hur gör man för att få kontinutet på läggrutinen? Har kört samma rutin nu i ett par veckor men resultatet är fortfarande varierande vilket gör mig galen av frustration! 


Nu sover han iallafall om än hulkandes... Känns grymt bara att han ska behöva bli så ledsen av en sån enkel grej som att gå och lägga sig och sova.


/Lela 

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards