Lela

Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Tidningsmanikyr bilder

Av Angelica - 21 september 2011 20:37

Ska aldrig mer vänta med att ta bilder, lyckades självfallet hinna förstöra dem innan jag fick tummen ur och fota=(

Av någon märklig, outgrundlig anledning valde jag att inte lägga Seche Vite som topplack utan använde Sally Hansen istället. Tyckte att lacket hade stelnat men jag hade fel, fick tryckningar i lacket under natten. Att jag sen storstädat idag hjälpte inte manikyren att bli i bättre skick.


Tidningsmanikyr är löjligt enkelt. Det du behöver är en tidning och en alkoholbaserad vätska (vodka, parfym, rakvatten el. liknande).

Börja med att riva ut lagom stora bitar tidningspapper. Lacka naglarna i valfri nyans, glöm inte underlack. Vänta tills lacket är yttorrt, lägg sedan tidningsbiten i blöt ca 10-15 sek. Ta upp tidningsbiten och placera ut på nageln, stryck ut den mot nageln så trycksvärtan lossnar under ett par sekunder (ju längre dessto svartare tryck). Låt trycksvärtan torka någon minut och avsluta med ett lager överlack så det inte slits bort med en gång. 


 


Jag grundade med Seche Vite bas för att fortsätta med O.P.I Alpine Snow. Krävde 3 lager för att få det jämnt och opakt, innan dess såg det mest ut som jag kladdat ner nageln med tipex;) Är något speciellt med vita lack, tycker de är svåra att få jämna och snygg finish på, bara jag som upplever det eller någon som vet vad jag gör för fel?


  Fick som sagt tryckningar i lacket under natten vilket 

tyvär syns ganska tydligt.


 


En snygg, enkel och billig manikyr som jag tror de allra flesta klarar av att göra. Så länge man är bekväm med att använda alkohol för att doppa tidningspapper i;) För egen del tog det inte emot alls, bara kul att ha hittat ett användningsområde till flaskorna som bara står och samlar damm i hyllan.


/Lela

 
 
Jenny H

Jenny H

21 september 2011 21:03

Tyckte de blev snygga jag, ska testa att doppa pappret och inte nageln nästa gång, mina blev lite för gråa i texten, kan iof ha att göra med tidningen jag valde :)

http://beautybyjenny.wordpress.com

 
Therese

Therese

27 mars 2012 18:11

grymt snyggt! ska pröva fixa det nu :)

http://www.thessi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards