Lela

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Flytt - ett genomtänkt beslut

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att jag har tagit beslutet att flytta hela bloggen. 


Så som bloggen har utvecklats de senaste månaderna så har bildtrafiken ökat drasktiskt, ibland laddar jag upp emot 20 bilder per dag och det är här det stora problemet ligger. Bloggplatsen.se verktyg för att ladda upp bilder ställer till stora bekymmer för mig. Den "tappar" bilder, ca var 3-4 bild försvinner och jag måste ladda upp dem på nytt. Uppladdningshastigheten är så seg att det ibland tar det 20-25 minuter att ladda upp en enda bild. Igår satt jag 40 minuter för att få upp 8 bilder vilket jag inte anser vara okej.

Bloggplatsen.se support ger inte mycket pengar för just nu, varit i kontakt med dem ett antal gånger de senaste veckorna men får inga vettiga svar från dem om jag nu får något svar överhuvudtaget.  


bloggplatsen.se inte är behjälpliga med att fixa vissa bekymmer jag upplever med deras verktyg så har jag helt enkelt tröttnat och tänker nu alltså flytta. På andra lite större bloggportaler finns det bra verktyg för att exportera/importera redan befintliga bloggar men den tjänsten har inte bloggplatsen.se så hela flytten kommer alltså ske för hand.

Med andra ord har jag ett digitalt scrapbooking projekt av gigantiska proportioner framför mig, inget jag med glädje ser fram emot. 


Finns andra funktioner jag saknar eller inte fungerar helt optimalt men det med bilderna är det som ställer till mest bekymmer. Övervägt fördelar och nackdelar med att stanna kvar/flytta och nu kommit fram till att fördelarna att flytta är större även om det kommer innebära ett visst mått av frånvaro ett tag. Hoppas att ni läsare har överseende med det för en tid. 


En del lite sporadiska inlägg kommer nog fortfarande att komma både om lack och familjen med den mesta av min lediga tid kommer alltså att läggas på att flytta. Så snart den nya bloggen är klar kommer jag att gå ut med den nya adressen och därefter stänga ner denna. Hoppas att det ska vara färdigt i början på nästa år och att ni som läser vill följa med mig till mitt nya boende:)


/Lela 

 
 
Chaosophia

Chaosophia

19 december 2011 12:57

Flytta bloggar är jobbigt! Och tråkigt. Och ännu mer jobbigt... Vill du ha ett tips? Se til att du flyttar till ett ställe som du tror att du kommer vara nöjd med, och inte bara första bästa som kanske inte duger efter två-tre månader eller så. ;D

http://www.oneinchnails.se

Angelica

19 december 2011 13:26

Inser att det är ett gigantiskt jobb jag har framför mig men jag tror det är det bästa. Som det blivit på sista tiden har det inte varit kul att "slänga" in ett inlägg just för att det inte går att "slänga" in det...
Ha ha ja, jag har gjort en del efterforskningar och tror jag har hittat ett bra alternativ nu som jag jobbar på:) Och om det skulle visa sig inte vara bra så går det att exportera från den portalen.

 
tafsir holm

tafsir holm

11 januari 2018 22:11

soo good post

http://www.tafsirholm.club

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Av Angelica - 15 december 2011 22:07

Återigen så lånade jag en idé från Briliantnail, hoppas att jag blir förlåten för det. Jag tyckte att det var en snygg manikyr för ändamålet imorgon. Ska nämligen på begravning så nåt färgstarkt passar sig inte riktigt.        China Glaze ...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards