Lela

Alla inlägg den 27 september 2011

Av Angelica - 27 september 2011 22:06

Fick detta lacket för ett tag sedan, tyckte det såg lite spännande ut och den tidigare ägarinnan var inte intresserad av det. Gud vet hur gamalt det är, ser ut att vara köpt på Obs! typ, hur många år sedan var det Obs! fanns?


Formulan var fortfarande bra, inte klumpigt eller trådigt. Däremot trodde jag att det skulle vara lite mer guld/oranget än vad det var, lite för rött för min smak egentligen. Är ett varmt djuprött shimmerlack som glimmar lite åt lila i vissa ljus/vinklar. Heter brown stone men jag ser inte mycket brunt i det alls faktiskt. 

Inget fel på färgen alls, den är fin men inte på mig. Har väldigt svårt för röda lack över lag. 


Tre lager för att få det opakt, hade nog kunnat komma undan med två om jag inte varit så snål på första. Lite flyktigt att måla med, kröp gärna ner i nagelbanden där det är svårt att städa bort det. 


  Där blixten träffar lacket drar det lite åt brunt men

det är inget som syns i verkligheten.


 


 

Stickersna är köpta på Ge-Kås tror jag, satte mest dit dem för att jag inte kom på något annat att piffa till manikyren med.


/Lela

Av Angelica - 27 september 2011 11:30

Nu har jag skickat iväg min första utlandsbeställning på nya lack. En hel massa Kleancolor från Beautyjoint.com. Så nu håller vi bara tummarna för att paketet inte fastnar i tullen, försvinner på vägen eller något annat förödande. Enligt fraktinfon borde paketet vara här i slutet på nästa vecka, kan det inte bli slutet på nästa vecka redan nu?=)


/Lela

Av Angelica - 27 september 2011 09:43

Under tiden som William höll på att somna vid middagsbordet igår satt jag ju och läste reklamen, lite av ett måndagsnöje för mig att plöja igenom alla reklamblad oavsett om de intresserar mig eller inte.

Men iallafall så hittade jag en intressant annons hos NETTO vilket är en butik jag ytterst sällan handlar i, det är enbart när de har restpartier av någon bra grej. Skulle nog aldrig åka dit för att handla vanligt det tror jag inte. Nu hade de ett begränsat parti med Duplo och LEGO till mycket bra pris. En Duplo-förpackning med 45 bitar i för 79:-, samma förpackning kostar mer än det dubbla om man ska köpa det i leksaksaffären. Så efter att William sovit färdig och vaknade aningens piggare än innan så åkte vi dit för att se om de hade några kvar. Begränsat parti kan ju innebära allt från 5 kartonger till 5 pall. De hade kvar och verkade ha ganska gott om det så passa på att åka dit!!


Blev två förpackningar med Duplo som sparas till jul och ett plastset med tallrikar, muggar, skedar och kannor. Plastsetet fick han redan igår att leka med, uppskattat=)


 


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards