Lela

Alla inlägg under september 2011

Av Angelica - 12 september 2011 20:44

Med posten fick jag ett erbjudande från Kicks häromdagen, handla för 300 :- och få 50:- i rabatt. Dumt att låta det gå till spillo tyckte jag och pep iväg fär att kika lite bland nagellackshyllorna. 

Kicks har börjat sälja en egen serie med lack, Kicks Make Up. 8 ml flaskor för 39:- i många snygga färger. Kunde ju inte låta bli att testa ett par stycken;) Sen slank det ner ett Seche Vite Base och China Glaze liquid leather. Har länge varit på jakt efter ett bra svart lack utan glitter, hoppas att detta kan just det jag letat efter. 


   CG - Liquid leahter, Kicks - Oxygen Forest, Kicks - Flamingo Pink

och Kicks - Golden Dawn.


Efter lite velande fram och tillbaka bestämde jag mig för en manikyr med Kicks oxygen forest som bas och golden dawn som toppar, fransk manikyr fast med färg. Till bas testade jag Seche Vite, vet inte om det var basen eller oxygen forest som gjorde det men första omgången kunde jag skala av fingret som om det var täckt med någon form av gummiplatta. Kan ha varit en dålig kombo eller så var jag lite för ivrig och lackade lagrena lite för fört. Nu när det har torkat i ett dygn finns det fortfarande en liten tendens till gummi på nageln men det sitter kvar iallafall.


 



 



 


Oxygen forest torkar matt och golden dawn blankt (vet inte om man kallar det för ett metalliclack eller shimmerlack) men jag tyckte kombinationen var ganska snygg så jag behöll det så, inget topplack denna gång alltså. 

Det som förvånade mig var att golden dawn krävde 4 lager OVANPÅ oxygen forest för att bli helt täckande och jämnt. Misstänker att det kräver en hel del lager för att bli opakt på egen hand.

Oxygen forest tog tre lager för att bli opakt och framförallt jämnt. Torktiden är med uppenbarligen ganska lång om man vill behålla den matta finishen. 


Men som helhet tyckte jag nog att deras egna lack var helt OK, helt klart prisvärda. 


/Lela

Av Angelica - 12 september 2011 19:40

William har förvandlats till ett rytande vilddjur typ lejon eller tiger, här hemma. Möjligtvis att det egentligen är mer likt en  spinnande tamkatt än ett rytande vilddjur. 

Hur som helst så har han hela dagen låtit som ett spinnande kattdjur som ibland intensifiseras till ett vilddjur.

Finns en liten vokalskillnad dock, en katt låter purrrr-purrrr medans William låter mer hRRRRRR-hRRRRRR. Med andra ord är Williams spinnande inte lika sövande och mysigt att lyssna på som en katt, hans spinnande gör mig mer nervös. 

Som ni kanske förstår så har hostan och halsen på honom bara blivit värre sedan igår. Fortfarande ganska pigg och busig, ingen feber, allt sitter i halsen på honom. Att han inte är samarbetsvillig med att ta sin medicin är inget som gör hans hals bättre. Det mesta åker ut lika fort som det kom in i munnen och bildar en sån där alldeles speciell klistrig/kletig medicinhinna på kroppen. Tips på smidiga sätt att få i en liten mycket bestämd människa sådant som de inte ticker om? Är öppen för förslag. 

Ser så där lagom mycket fram emot ett par dagar hemma ensamma tillsammans här nu... Huset har en tendens att bli för litet, tråkigt och instängt efter en tid. Att Tomas sen har en fullknöckad vecka framför sig är inget som gör det hela lättare, han kommer att komma hem efter att William somnat nästan varje dag. Fast ur den synvinkeln är det kanske mer synd om Tomas än om mig, vet att han längtar enormt efter pojken efter bara ett par timmar på jobbet.


/Lela

Av Angelica - 11 september 2011 17:28

Idag tog vi beslutet som länge gått och gnagt ett stort hål i bakhuvudet på oss bägge, vi visste om att det var nödvändigt men det var inget vi ville ta tag i. 

Men idag var det dags, vi klippte till och gjorde faktiskt ett klipp;)


FÖRE:


 


 



EFTER:


 


 


 


En stor eloge till Tomas som lyckades med konststycket att klippa en vild 1-åring! 


/Lela

Av Angelica - 11 september 2011 14:43

Efter en riktigt lång go´sovmorgon för hela familjen satt vi vid frukostbordet och funderade på vad dagen skulle ha att erbjuda. Tipspromenad kom vi efter lite tänkande och grubblande fram till. Dessutom bra för William att komma ut i friska luften då han vaknade lite krasslig med hosta idag. 

På med skogsvänliga kläder och sen iväg, skönt att komma ut lite samtidigt som man får gnugga "geniknälarna" lite. Nu visade det sig inte vi inte var några genier varken Tomas eller jag, behöver nog inte leta efter resultatet i tidningen denna gången heller;) Så går det när man prioriterar bort kvällsnyheterna framför någon galen sjukhusserie. 


Bilder från tipspromenaden:


   William var lagom entusiastisk men höll koll på våra

tipslappar.



   Det var roligare efteråt när man fick komma ur vagnen

för att leta kottar, ekollon och krama träd.



   Titta vad jag hittade! Är den inte fin?



 


Nu sover killen, Tomas är ute och klipper det alldeles för höga gräset och jag ska försöka rensa upp datorn lite, bringa lite ordning bland alla bilder.


/Lela

Av Angelica - 9 september 2011 13:30

Här är ett lack jag fullkommligen älskar på alla sätt, trängs på toppen tillsammans med China Glase - Cha Cha Cha.


Manikyren är si så där, var inte alls detta jag hade tänkt göra igår kväll men mina försök fallerade. Big Time!! Trött, grinig och smått irriterad orkade jag inte göra något städjobb utan tänkte att det slits bort under morgon dagen när man diskar och plockar. Det gjorde det, men inte där jag hade tänkt mig. Istället försann det på tipparna istället=(


 


 


 


 


Tre lager OPI och ett lager Viva La Diva glitterlack, turkost glitter i klar bas. Och sen givetvis ett lager Seche Vite ovanpå. Enkelt och snyggt men i min smak kanske lite för enkelt. Hoppas på bättre tålamod och lycka nästa manikyr istället.


/Lela

Av Angelica - 7 september 2011 14:53

Först blir jag irriterad för att William inte vill somna trots väldigt tunga ögonlock. Nu är jag irriterad för att han inte vill vakna någon gång, tråkigt att vara uppe själv. Aldrig blir man nöjd....


/Lela

Av Angelica - 7 september 2011 13:06

Varför säger man att man plockar undan middagen, (i mitt fall lunchen) när det man egentligen gör är att städar bort den?


/Lela

Av Angelica - 6 september 2011 14:53

FairyNailsbloggen sprang jag över en tävling där man fritt skulle tolka Frankrike på sina naglar och tävla om ett stort franskt manikyrset. Fick genast en idé om vad jag skulle göra, William sov så jag slängde mig över mina lådor med lack och började rota. Lagom tills jag plockat fram de färgerna jag ville ha, tagit bort min water marble så slog det mig... Men vänta lite nu, vad är det för datum idag? Visst attan, det är ju den 6:e september vilket är väldigt opassande eftersom tävlingen avslutades igår:(

Hmmm, så kan det gå när man är föräldraledighet och inte nödvändigtvis måste hålla reda på vilken dag, månad eller vecka det är. 

Men det är ju synd att låta en bra idé gå till spillo så det var bara att försöka förverkliga min vision iallafall. Sak samma om jag kan vara med i tävlingen eller inte, får väl tävla med mig själv istället. 


Jag har tidigare aldrig lackat mina naglar under dagtid då William är uppe eller riskerat att vakna så varför jag gjorde det idag är fortfarande en gåta utan svar.

Precis som man hade kunnat förutspå så vaknade han lagom till 2:a lagret var på plats på ena handen, sen var cirkusen som brukar utspela sig här på hemmaplan igång;) Idag hade jag inte ritkigt den 98% uppsikten som jag brukar ha och självfallet hittade han en sovande Muffins under soffbordet. Kröp in och skulle (gissar jag) kela med henne, jag fattar vad som hände först när jag hör katten skrika efterföljt av en tjutande William. In under bordet, bända upp Williams hand som var fylld med tillräckligt mycket päls för att kunna sticka en mindre tröja och sen inspektera honom. Vad och var gjorde Muffins honom illa?


 

Rivmärken på hela underarmen började så smått framträda i blossande rött, här har det hunnit lägga sig lite igen. Men tjutandet gick snabbt över med lite mammakramar, napp och snutte. Muffins har efter 13 månader uppenbarligen fått nog av allt dragande och bestämt sig för att börja ge igen, hoppas att William kanske lärde sig nåt på detta. Är lite tveksam dock...


Effekten på mina naglar av denna händelse var inte riktigt vad jag hade tänkt mig i grundutförandet. Lite avskavt, gropigt och hackigt. Försökte rädda det som räddas kunde, orkade inte ta av allt och börja från början. Så det kanske var tur att tävlingen redan var avslutad;)

Resten av designen fick vänta tills kvällen då William var i tryggt förvar i sin säng. Resultatet av mina icke-tävlande Frankrike-naglar blev så här, inspiration tagen av den klassiska franska liljan.


 



 



 


Lackat med Revlon - Cherry crush och liljan är frihandsmålad med Depend Art Liner Gold 1061 toppat med ett lager Seche vite. 

Kombinationen av guld, sammetslent rosa-lila-röd och liljan blev väldigt mycket Frankrike i mina ögon. Nöjd med hur det blev även om liljan kunde varit lite mer exakt på sina ställen (måste ju alltid klaga på något, aldrig vara riktigt nöjd;)).  

Tror ni jag hade haft en chans om jag hade kunnat backa tiden med ca 24 timmar?


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards