Lela

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Angelica - 25 september 2011 20:15

Många långa timmar blev det nere i Brunnsparken idag, från klockan nio till halv tre. Känns i både kropp och själ nu när man är hemma, inte van vid att jobba. Hur ska detta gå när det om några månader är dags att börja jobba på riktigt?!


William följde ju med oss ner och det har gått hur bra som helst. Iallafall är det vad jag fått berättat för mig, har knappt sett röken av honom;) Tomas tog honom nästan hela dagen, gick och tittade på de andra borden, lekte i lekparken, promenerade i skogen och tittade på djuren. Både Tomas och sonen verkade oehört nöjda med en dag utomhus tillsammans=)

Själv stog jag rätt upp och ner alla dessa timmar och försökte se snäll och trevlig ut. Verkade fungera bra för när dagen var slut hade jag bara hälften av alla kläder med mig hem igen.

Totalt på bägge loppisarna har William nu tjänat ihop över 2000:-, en bra slant för att sälja sådant man inte kan använda mer. Tänk vad mycket nya fina kläder och leksaker han kan köpa nu.  


Vilka sköningar det finns på loppis! Det är ju så man kan bli knäpp på riktigt! Att man prutar lite tillhör ju charmen med loppis men inte försöka pruta från 400:- till 20:-. Det är att ta i lite väl mycket enligt min åsikt;) Nej damen ifråga fick faktiskt gå hem utan babystitter, kände inte för att ge 380:- i rabatt till henne. 


/Lela

Av Angelica - 25 september 2011 19:55

Gjorde denna manikyr igår kväll men hade inte ork att lägga upp det. Har egentligen inte ork idag heller men jag väljer att inte tänka på det, 6 timmar på loppis tar på krafterna;)


Plockade lite bland de lacken jag har och hittade ett jag inte använt på väldigt länge, tycker om färgen så den fick chansen att visa upp sig.


   Direkt ljus.



   Rumsljus.



 



 


Eftersom jag ännu inte vant mig vid att "bara" ha lack utan dekor på alla naglar så var jag tvungen att hitta på något så det fick bli ett annorlunda ringfinger. Lackade med Mavala 215 Pink Diamond som är ett glitterlack i klar bas. Heter ju Pink Diamond men glittret är inte så speciellt rosa utan mer silvrigt, hade blivit snyggare med mer ton-i-ton. 

Malava 55 Dakar är ett mörkrosa shimmerlack med bra täckning, två lager täcker fint. Lätt och följsamt att lacka med. Ganska blank finish på egen hand men ett lager Seche Vite gör sällan saken sämre;)

Pekfingret som fick extra sällskap av Pink Diamond har många lager lack nu då det krävdes 4 lager för att få tillräckligt med glittereffekt. 


Ikväll blir det inga naglar trots att det är söndag, orkar helt enkelt inte.



/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards