Lela

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

William vilddjur

Av Angelica - 12 september 2011 19:40

William har förvandlats till ett rytande vilddjur typ lejon eller tiger, här hemma. Möjligtvis att det egentligen är mer likt en  spinnande tamkatt än ett rytande vilddjur. 

Hur som helst så har han hela dagen låtit som ett spinnande kattdjur som ibland intensifiseras till ett vilddjur.

Finns en liten vokalskillnad dock, en katt låter purrrr-purrrr medans William låter mer hRRRRRR-hRRRRRR. Med andra ord är Williams spinnande inte lika sövande och mysigt att lyssna på som en katt, hans spinnande gör mig mer nervös. 

Som ni kanske förstår så har hostan och halsen på honom bara blivit värre sedan igår. Fortfarande ganska pigg och busig, ingen feber, allt sitter i halsen på honom. Att han inte är samarbetsvillig med att ta sin medicin är inget som gör hans hals bättre. Det mesta åker ut lika fort som det kom in i munnen och bildar en sån där alldeles speciell klistrig/kletig medicinhinna på kroppen. Tips på smidiga sätt att få i en liten mycket bestämd människa sådant som de inte ticker om? Är öppen för förslag. 

Ser så där lagom mycket fram emot ett par dagar hemma ensamma tillsammans här nu... Huset har en tendens att bli för litet, tråkigt och instängt efter en tid. Att Tomas sen har en fullknöckad vecka framför sig är inget som gör det hela lättare, han kommer att komma hem efter att William somnat nästan varje dag. Fast ur den synvinkeln är det kanske mer synd om Tomas än om mig, vet att han längtar enormt efter pojken efter bara ett par timmar på jobbet.


/Lela

 
 
Ingen bild

Cim

12 september 2011 20:24

Stackarn! Kan du inte blanda det med lite juice eller till och med oboy? Ibland får man ju festa till det :)

Angelica

13 september 2011 13:23

Som jag skrev till Anna försökte jag blanda ut den i både gröt och hallonsylt idag men det gick inte att lura lilla herr Andersson;) Tycker dock att han låter lite bättre nu så jag hoppas på det.

 
Ingen bild

Anna

13 september 2011 13:13

Häll det i juice, saft, nyponsoppa eller liknande. Det viktiga är ju att han får i sig medicinen. det där med sockret och sånt kan man ju tänka på alla andra dagar. Men är de sjuka så är de!

Angelica

13 september 2011 13:22

Provade idag att blanda det både med äppegröt och hallonsylt men den gubben gick inte. Gick icke att lura honom, han bara spottade ut det igen trots upprepade försök. Så det får nog bli att ta det med spruta i fortsättningen.
Däremot läste jag att man inte ska ge hostdämpnade, bättre att ge barnen mycket att dricka istället så det löser upp slemmet. Vet inte, känner mig lite förvirrad;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards