Lela

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Angelica - 31 oktober 2011 21:33

Härligt med lite svengelska i rubriken, blir ofta det när det är i nailart-sammanhang;)


Var ett tag sedan jag pillade med en ordentlig nailart så jag tyckte det var dags nu. Letade lite inspiration på nätet och hamnade som vanligt hos www.broadwaynails.com. Ibland är det skönt att ha något att kopiera och slippa tänka och då tycker jag om deras designade lösnaglar. Denna gången fastnade jag för den här:





Så där nöjd... Kleancolors green metallic gör sig kanon mot CG liquid Leather men problemet ligger i "swirlesen", penslen som är i Kiss dekorlack är lite för lång för att jag ska ha kontroll över dem. Inte kan jag klippa av den heller för då kommer jag ju inte åt lacken. Måste införsakffa mig en riktigt smal pensel!





   



Mmmm...den får sitta till imorn men inte mer än så skulle jag tro.


/Lela 

Av Angelica - 31 oktober 2011 21:20

Iförd mammas hårband och bärandes på mammas öronhänge.





Han skulle envist sno mitt hårband så han fick helt enkelt ett eget, tur jag hade ett grönt på lager. Matchad från topp till tå=)


/Lela   

Av Angelica - 31 oktober 2011 12:23

När bär man ett lack i denna nyans? Jo till halloween!!





Depend 53 är ett oranget skimmerlack som inte längre finns kvar i sortimentet. Ganska skört, känns nästan lite som jellylack när man lackar med det. Lacket är inte helt mättat med pigment. Just denna flaska är fixad med Seche Vite Restore då det hade stått länge och blivit mer som klister än nagellack, vet inte hur mycket det påverkar formulan.

För övrigt ganska lätt att lacka med, torktid lite längre än vad jag anser normalt på Dependlacken. På bilderna är det tre lager och man kan fortfarande ana viss VNL men jag gav upp och orkade inte fler lager.








Tanken med denna manikyr är att göra något kul Halloween inspirerat, får se om det blir någon tid över ikväll för det.

Inget lack jag gillar som ensam manikyr utan det passar bättre som del i en nailart.





/Lela       

Av Angelica - 31 oktober 2011 11:48

Hör prasslande från hallen, papper som knyklas, något som dras längsmed golvet, lite rasslande och sen blir det tyst. Vad är det för något?



 



Det är William som varit i mammas väska och hittat ett paket med russin!! Tjuv är vad han är;)


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards