Lela

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Angelica - 28 oktober 2011 10:49

Depend 247 är en av de få blå skönheter jag har i samlingen. Hur man benämner detta lack är jag lite osäker på, skimmer-foil-metallic-lack? Någon med en kvalificerad gissning?




Det täcker som ett foil-/metallic-lack, räcker med ett lager för full täckning. Inte riktigt så känsligt som ett vanligt foillack mot penseldrag, finischen är slät och fin. Färgen är en vacker mellanblå med ett härligt djup i, blått är inget jag är svag för annars men detta får mig att hoppa lite av lycka.









Som jag skrev ovan så räcker ett lager för att få det opakt, lätt att lacka med och torktiden är snabb. Bara plus att dela ut till Depend 247 som dessvärre inte verkar finnas kvar i sortimentet längre så jag kommer hålla hårt i min flaska.


/Lela        

Av Angelica - 28 oktober 2011 10:31

Stadens affärer hade kvällsöppet igår och efter att ha legat på soffan hela veckan trotsade jag mig själv och åkte in för lite shopping. Blev mest shopping åt William men det är kanske han som behöver det mest, vi andra i familjen har inte riktigt samma växttempo som honom, tack och lov;)


Ett urval av gårdagens shopping:  


            



Sen blev det ytterligare ett par vantar, ett par gröna jeans, en rödrutig skjorta och en grå kofta. Nu borde han vara rustad inför vintern. Lite shopping för min del blev det också, en bunte nagellack. Vad annars?;) Depends höstkollektion hade många lack som tilltalade mig så nu har jag samlat på mig godbitarna.

En mysig kväll på stan med hela familjen blev det, trevligt och välbehövligt för oss allihop.


Om gårdagen var mysig så har förmiddagen varit raka motsattsen. Vet inte vad eller vem som flög i honom men pannkaka blev det av alltihop. Han ville inte leka, inte sitta i famnen, inte sova, inte vara vaken, han ville precis ingenting. Så efter 30 minuters kämpande på golvet gav jag upp och efter ytterligare 30 minuters kämpande i sängen så somnade han faktiskt. Hoppas bara att han vaknar upp utan att vara fortsatt besatt, jag vill ha kul tillsammans med min son inte bråka med honom.



En drömmande pojk som längtar ut.



/Lela    

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards