Lela

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Angelica - 20 oktober 2011 23:37

Nerverna höll och ideérna om inte sprudlade så fanns de där iallafall så två sidor scrapbooking blev det.


 


Väldigt enkla sidor men ack så talande. Tänkt hålla hela hans scrapalbum enkelt, sometimes less is more=)


Nu kommer nog snart Tomas hem, funderar på om jag ska gå och lägga mig eller sitta uppe och vänta tills han kliver in genom dörren...


/Lela

Av Angelica - 20 oktober 2011 20:35

för ikväll är bröllopskortpyssel på schemat=) Och kanske lite mer scrapbooking om ideérna tillåter och nerverna håller.


 


/Lela

Av Angelica - 20 oktober 2011 19:00

Kleancolor Teal Marble är ett turkost skimmerlack med ett härligt djup i. Kanske ingen unik nyans men jag tycker den är väldigt fin och behaglig att titta på, inte för grön och inte för blå. 


 


Trevlig formula och lätt att måla med. Jag har tre lager för full täckning men jag har en ovana att vara lite feg på första lagret. Är man lite mer våghalsig än mig så klarar man sig säkert på två;)

Torktiden är OK, yttorrt ganska fort med det tar längre tid innan det torkar på djupet. 


På bilderna är det Seche base, tre lager Teal Marble och ett lager Seche Vite dry fast.  


 


 


 


/Lela

Av Angelica - 20 oktober 2011 15:07

Usch det är så hemskt att behöva pina honom på detta viset!! Skär i både öron och hjärta....


William har ju fått ögoninflammation och även om den är ganska lindrig så varar (kallar man det var?) det en del.

När jag pratade med 1177 igår så sa dem att jag skulle skölja hans ögon med vatten så ofta jag kunde för att rensa bort allt gegg. Så det gör vi nu, bomullsrondlar dränkta i vatten och sen dra från örat till näsryggen tills allt gegg är borta. Det är ju inte så enkelt att det försvinner på första omgången utan det krävs en 3-4 rondlar på varje öga och han skriker som en stucken gris precis hela tiden.

Kan inte tänka mig att det gör ont men väl att det är obehagligt att få hela ögat fullt med vatten. Det går över fort när vi väl är klara men sen dröjer det inte länge innan det är dags för nästa=(

Känns som jag misshandlar honom när det jag egentligen gör är att hjälpa honom, inte kul alls. 


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards