Lela

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Angelica - 5 oktober 2011 23:15

Först ut att testas blev kanske lite otippat Jazz Olive. Ett vackert ganska neutral ljusgrönt lack som drar lätt åt det guldiga hållet enligt mig.

Vet inte varför jag bestämde mig för just detta lack, tycker färgen är väldigt vacker och det är något speciellt med namnet, Jazz Olive.


 


 


Lättmålat, följsamt lack men med ganska tydliga spår av penseldrag i den färdiga finishen. Jag har tre lager på bilderna exklusive topplack men det tredje lagret var mest för att få finishen lite jämnare och mer behaglig att titta på. Täcker bra på två. Kändes ganska snabbtorkat på egen hand men eftersom jag snabbt la på ett lager Seche Vite kan jag inte göra ett bindande uttalanade.

Som lite extra kick placerade jag ljusgröna rhinestones på bägge ringfingrar som en variant av fransk manikyr. Enkelt, stilrent och smakfullt.



 


Mitt första test av Kleancolor gör mig ännu mer sugen på att testa de andra lacken, se om bekantskapen blir lika trevlig som den här=)


/Lela

Av Angelica - 5 oktober 2011 23:02

Tänk att det är julafton idag, ingen snö och ingen gran men trots det så är det faktiskt så. Det är julafton!! Iallafall för mig för idag kom min efterlängtade beställning från Beautyjoint.com (väntat hela 5 arbetsdagar;)) med vackra underbara lack.


   Hela försändelsen uppackat på diskbänken.


Nu var inte riktigt alla dessa till enbart mig, fick snällt dela med mig lite då vi var två som beställde och delade på frakten. Men 18 stycken fick stanna kvar och bo hos mig.


  Delar av metallickollektion fråm Kleancolor

Red, Mango, Yellow, Green, Sapphire, Purple,

Fuschia, Pink och Black.



   Kleancolor

Jazz Olive, Sweet Pea, Teal Marble och Pearl Silver



   Kleancolor

Holo Green, Chunky Holo Clover och Winter Wonderland



   Milani

Hi-Teech 3d holo och Key Lime Shine



Kunde inte bärga mig när postkillen lämnade av paketet utan var tvungen att öppna på en gång;) Av flaskorna att döma är jag nöjd med alla inköp utom möjligen Milani - Key Lime Shine.  Ser väldigt tråkig ut i flaskan och jag undrar lite varför jag fastnade för den på hemsidan.

Alla flaskor kom dessutom fram hela, rena och välfyllda. Läst att det har varit en hel del problem med just Kleancolorflaskorna annars.


Oj vad jag har mycket lack att testa framöver, beslutsångesten ligger redan tung på mina axlar. Men får erkänna att det är ett ganska trevligt problem=)


/Lela

Av Angelica - 5 oktober 2011 12:39

Nu har Buzzadorsäsongen dragit igång igen efter sommarvilan. Först ut i raden av erbjudanden är Digster.se.


Digster är en förlängning av olika musiktjänster så som Spotify, Itunes och Wimp.

Digster erbjuder färdiga spellistor med den senaste musiken, passande musik till förfesten, barnlåtar och musik att ta det lugnt till.

Registreringen är enkel, surfa in på Digster.se, klicka på använd Digster uppe i högra hörnet, ange din mailadress och ett lösenord sen är det bara att välja och vraka bland alla färdiga listor.  Kräver givetvis att du sedan tidigare har ett konto hos antingen Spotify, Itunes eller Wimp.


Tänk vad skänt att någon annan redan gjort jobbet med att skapa olika playlists till olika tillfällen=)!


Digster är i grunden gratis men uppgraderar du till Digster Premium får du tillgång till fler spellistor och spellistor med större och kändare artister. Använd koden: BUZZADOR för att testa Digster Premium gratis i hela 6 månader.



/Lela  

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards