Lela

Alla inlägg under augusti 2008

Av Angelica - 14 augusti 2008 20:31

Hemma från jobbet nu. Färdigäten, nöjd och belåten. Varit en ganska bra dag på jobbet idag, inte så farligt mycket kunder och en väldig massa personal. Härligt med såna dagar ibland, då hinner vi ju faktiskt med lite grann.


Suttit och kollat mycket på OS idag. Har varit en stor uppståndelse angående brottaren Ara och hans bronsmedalj. Vet inte riktigt vad jag ska tycke om jag nu ska tycka något alls överhuvudtaget. har ingen kunskap om att kunna utala mig egentligen, kan bara lite på vad man hör av kommentatorerna och läser i tidningarna. Men jag kan väl kanske hålla med Martin Lidberg när han han sa att en snyggare protest och framförallt mer respektfull mot de andra brottarna som stod på pallen hade varit att inte dyka upp till prisutdelningen alls. men det ska bli spännande att följa detta kaos som det tydligen har blivit. Om han får behålla sin medalj över huvudtaget, fastän han inte verkar bry sig alls. Hade varit kul att se vad utländska medier skriver om detta just eller om det bara är här hemma i Sverige som det blivit så stort.


Helgen verkar bjuda på spännade saker fick jag reda på idag av Tomas när jag kom. Ser framemot det och hoppas att vädrets makter är med oss. Trevligt med lite överraskningar så ibland, skitkul på ren svenska=)


Håll tummarna för mig imorn ni som vet vad det gäller. Hoppas på att det är något som kan vara intressant!


/Angelica

Av Angelica - 13 augusti 2008 20:39

nu är vi hemma igen efter att ha spelat biljard och solat. Biljarden gick väl så där...kan inte påstå på något sätt att jag är en duktig spelare. Tur att jag är en bra förlorare;) hihi Men det var trevligt, lite lagom så för en kväll mitt i veckan. Och sola är alltid skönt, inte under tiden man ligger i solariet men efteråt när man känner att man fått lite färg. Blir så mycket fräschare av att bara ha lite färg och inte vara spöklik hela året om.


Nu vankas det the, mackor och vändtia. Tomas är skyldig mig ett par rundor då han vann en av matcherna över mig i biljarden;) Fast han brukar inte vara speciellt svårövertalad till att spela varken vändtia eller yatzy. Skönt att varva ner på kvällen med lite the och spel vid köksbordet innan man går och lägger sig.


Imorn väntar 10 arbetsskjortor att stryka innan det bäriväg till jobbet för ett par timmar. Städade ju personalutrymmena idag och hittade hur mycket skjortor som helst slängda lite överallt så jag tog hand om dem för att de nya ska kunna få kläder som är i rätt storlek och nytvättade. Härefter får de sköta sin egna tvätt;)


/Angelica

Av Angelica - 13 augusti 2008 13:14

Idag skulle jag fått sovmorgon och vara ledig. Riktigt så blev det inte, fem över halv nio ringer mobilen, svarar och i andra änden är det Madde på jobbet som undrar om jag är på G till jobbet. Va?! Ja, vi har ju morgonmöte idag. Inte en susning, helt glömt bort det men det var bara att slänga på sig kläder och köra till jobbet i full karriär. Så dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men men, fick ordentligt städat på jobbet iaf. Finnns ju en sån där kul regel som säger att man inte får jobba mindre än 3 timmar om man vill ha betalt så det var bara till att snällt stanna kvar till kl. 12. Städat personalutrymmena och slängt allt gamalt skräp. Det var en befrielse att bli av med det, behövdes verkligen. Nu syns golven i omklädningsrummen och helt plötsligt finns det lite ytor att röra sig på.


Igår kväll när jag var ute på trappen och rökte hände något ganska roligt. Två grodor har letat sig in i vår carport och sitter där och trycker. Ropar ut Tomas så att han oxå får se dem. Satt där och kikade lite på dem, det är ganska häftiga djur men jag vidhåller att de är otäcka och ser slemmiga ut. Men det riktigt roliga började när Muffins fick syn på dem. Den stora grodan började röra lite på sig, inte hoppa utan mer kravla lite. Muffins spetsade öronen och rusade över betongen, fram till den stora grodan och började lukta på den. Vi trodde bägge två att hon skulle blir rädd för den, hon är lite fjantig så min katt. Men det blev hon inte utan bara jättenyfiken. Grodan däremot uppskattade nog inte att Muffins var så närgången för han började kravla sig bortåt in mot hörnan. Det tyckte hon var skitkul rent ut sagt, sprang före grodan nosade och petade lite med tassen. Vi bara skrattade åt alltihop, hon var på intet sätt aggressiv mot grodan utan mest bara nyfiken och ville nog väldigt gärna lekt lite med den. Till slut tröttnade grodan ordentligt och hoppade in i hörnet och gömde sig, då tröttnade Muffins och gick in igen. Men vi lyckades ta lite bilder på grodorna. Den lilla hade i allt detta förmodligen för dem tumult hoppat upp på Tomas cykel för att gömma sig.


Ikväll blir det biljard med Emelie och Kalle. Sen sola efter det. Blir nog en bra kväll, nu är det OS-sändnigar och poker fram tills att Tomas kommer hem från jobbet.


/Angelica

Av Angelica - 12 augusti 2008 12:53

Nu har helgen gått och veckan har tagit över. Och vilken öppning på veckan=)

Resume för dagarna som gått: fredags kom Tomas pappa och blivande ner. Grilla, dricka vin, prata och ha trevligt. Lördag, gjorde färdigt datarummet för att sedan på kvällen åka in till stan allihop och äta på Toscana. Trevlig kväll det oxå. Söndag, upp och jobba. Förbereda inför rean. Sen hem, äta slänga sig på soffan och sova. Allt som allt en trevlig helg, alltid kul att ha folk på besök men det är trevligt att få tillbaka huset för sig själva oxå;)


Igår slog vi upp dörrarna för rean på jobbet. Det fullkomligt välde in folk... Kul var det. Konstant kö och man ser hur alla högar med möbler bara försvinner. Det är en sån skön känsla, sommaren med allt vad det innebär på jobbet är snart slut!! Slutade vid tolv, åkte och solade, hämtade Lovisa och åkte hem för att fika. Sen blev det inte mycket mer gjort den kvällen;)

 Kom till jobbet idag klockan 8 och till min förvåning var det nästan tomt inne i butiken. De måste sålt en hejdundrans massa igår efter att jag slutade. Helt otroligt!! Visst katten är det saker kvar men mer än hälften är borta...härligt! Och vilka försäljningssiffror det blev från igår! Vi kan vara stolta, alla har gjort ett jätte jobb inför denna rean. Hela denna veckan ska bli riktigt rolig att jobba, man ser ljus i tunneln, snart, snart är det över!


Fick ett överraskande telefonsamtal igår, vill inte berätta för mycket än. Återkommer i helgen med mer information;)


Vilket jävla väder det är ute, regnet bara vräker ner. Samtidigt är det ganska skönt att hösten snart är här. Det är helt plötsligt legitimt att krypa uppi soffan med en kopp the för att bara mysa. Kan erkänna, blir tidvis en stugsittare ja. Men jag trivs i vårat hem, nöjd med hur det ser ut och varför inte vara hemma och njuta av det då?  Har ju riktigt bra sällskap hemma dessutom.


Nu blir det till att spela lite poker och vänta på att hjärtat kommer hem från jobbet så vi lagar lite middag. Fläskkotlett, ris, champinjoner och sås bjuds det på idag. Hoppas det smakar!


/Angelica



Av Angelica - 8 augusti 2008 04:55

fortfarande vaken, klockan är strax 5 på morgonen. Helt galet...inte trött. Var precis inne o tittade till Tomas, han sover som ett barn. Villoxå kunna sova så gott, framförallt vill jag ha lika lätt för att somna som han har. Hans klocka ringer om en timme för att gå upp o jobba.

Solen har gått upp och det är ljust ute, gör det inte lättare att bli trött direkt. Suttit och spelat poker, gick väl så där. placerade mig i en och hamnade precis utanför pengarna i den andra. Muffins har kommit upp för att hålla mig sällskap, eller nja, hon ligger på en kudde bredvid mig och sover. Gottegrisar.


Frågan är om det är någon mening med att försöka sova nu, kanske skulle vara vaken fram tills det är dags att gå o sova ikväll? Finns det nåt bra på tv vid den här tiden? Äsch, börjar ju inget förrän klockan 5.50 Vad är det för fel? Sängen kanske lockar lite iaf, är så tråkigt att ligga och stirra i taket bara.


/Angelica 

Av Angelica - 8 augusti 2008 01:16

Det vart ju bio ikväll, Batman the dark knight. Mycket sevärd om inte annat så enbart för Heath Ledgers briljanta tolkning av Jokern. Jag tyckte han var obehaglig på trailerna, det var inget alls mot vad han var i hela filmen. Nej det var en riktigt bra film, om jag anser att det egentligen hör hemma på IMDB's topplista över alla filmer som gjorts låter jag vara osagt men helt klart värt 90:- för att se. Tom det dubbla kanske;)


Tomas ligger inne och sover som man bör göra vid den här tiden på dygnet. Det går inte för min del, klarvaken. Var likadant igår, snurrade och vände mig om i 1½ timme innan jag gav upp och la mig på soffan framför tvn istället. Det är inte bra för kroppen att vara ledig så här mycket, svårt att somna på alla normala tider. Får väl se när det blir dags för mig att sova idag..kan nog dröja ett par timmar till dessvärre.


Vart tillbaks på jobbet idag, där jäkla händer det grejer! Rean börjar på måndag så det e mycket att göra färdigt, de har jobbat som svin idag och burti möbler. Eller ja, de flesta av dem. Jag fick andra uppgifter, som att stå i kassa och hjälpa de stackars förvirrade kunderna på golvet som varken kom in eller ut i detta tillfälliga kaos. Ryggen sätter stopp för att bära på ett par dagar till och jag har faktiskt lyckats vara duktig idag och hålla mig ifrån det. Burit på 8 plaststolar, det e allt. Imponernade för att vara mig, brukar inte kunna hålla mig borta så.


Ikväll kommer Tomas pappa och blivande fru ner och hälsar på. Trevligt tror jag nog att det blir, synd bara att jag ska jobba på söndag men man kan ju inte lyckas med allt här i livet. Första gången för dem att se huset, lika spännande för dem att se som för oss att visa upp tror jag;)


nej om det skulle bli att slänga igång tvn på nån kanal som faktiskt visar nåt vettigt vid denna tiden. Typ Discovery eller nåt...


/Angelica

Av Angelica - 7 augusti 2008 14:10

Sitter hemma i soffan och väntar på att åka till jobbet för 4 timmars jobb. Ibland känns det lite meningslöst att jobba 50%. Men men är fram till den 17 augusti sen går sjukskrivningen ut och så får vi se hur mina händer mår då. Kanske kan gå upp till 75% och faktiskt känna mig lite nyttig i det jag gör oxå.


Spelat lite poker idag, vann igen=) Hi hi, börjar bli riktigt kul att spela när det inte går som en berg-o-dal-bana längre utan att jag faktiskt är ganska konstant i mitt spelande. Spelade igår kväll oxå, gick bra det med. Vann igen. Inte illa, lite impad över mig själv är jag=)


Pratade med en kollega igår kväll, vet inte riktigt vad som händer på jobbet egentligen men ingenting är sig riktigt likt längre. Tycker faktiskt synd om våra kunder som kommer in och ska försöka få service utav oss just nu. Det är för många nya på samma ställe som inte kan rutiner. Och kan man inte dem så spelar det ingen roll hur duktig man är annars. Det är inga stolpskott vi har fått in som vikarier tvärtom är många utav dem väldigt duktiga men vad hjälper det när vi inte har tid att lära upp dem ordentligt? Och på måndag börjar vår stora rea som brukar dra hur mycket folk som helst, ska bli spännande att se hur detta slutar. Hugah... Kan ju inte påsåt att kunder blir mer förstående och välvilliga när det är slutförsäljningsrea direkt;)


Ikväll blir det bio med Kalle och Emelie. Nya Batman filmen, har fått sjukt bra kritik så det ska bli spännande att se om den är så bra. Jag kommer nog att bli rädd, tycker Joker ser för jäkla otäck ut på trailerna. Tur jag har Tomas bredvid mig så jag kan hålla hårt i honom=)


/Angelica

Av Angelica - 6 augusti 2008 19:46

idag har det målats och snickrats hemma. Vet att jag skrivit det länge nu men snart är datarummet färdigt! Bara sista finishen kvar nu. Har hållt på att försöka måla blommor på bänkskivan, blir inte riktigt så bra som jag hade hoppats på. Ska försöka bättra på det lite mer imorn innan det är dags att gå tillbaka jobbet ett par timmar.


Varit med min mor och Pelle ute i Saxemara idag för att titta på deras båt. de har haft den ett tag men inte fått för oss att följa med ut och titta. Det är ett projekt vill jag lova. Men det kan nog bli bra så småningom. Han har alltså köpt en gammal fiskebåt som ska göras om till en "husbåt". Men båten är trären invändigt så han har att göra ett tag framöver. Det finns helt klart potential för att kunna bli hur mysigt som helst. Jag tror på det här, det kommer att bli bra.


Sitter framför TV nu och väntar på att Crowned ska börja. Det där hysteriskt dåliga programmet som jag inte kan sluta följa. Näst sista avsnittet idag, det såg ut att bli spännande på förra veckans preview, se om det lever upp till förväntningarna=)


/Angelica

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards