Lela

Alla inlägg under augusti 2008

Av Angelica - 5 augusti 2008 23:25

Har haft 2 stycken mysiga spelkvällar hemma nu. Igår vae det storm ute, riktigt höstväder, mycket regn och blåst. Som gjutet för att ha en spelkväll inomhus. Lovisa och jag plockade fram Jenga och körde ett par omgångar. Det är ett nervöst spel, om inte annat för att det låter så fantastiskt mycket när det rasar. Vet inte vem som vann flest gånger men det var inte det som var grejen utan att vi hade otroligt roligt=)


Idag ha det varit vänd tia och scattegories som gällt. Nästan lika tråkigt väder idag fast utan allt regn. Blåst ganska ordentligt hela dagen idag oxå. Då är det mysigt att kunna stänga dörrarna om sig och låtsas att det är höst ute. Därav allt spelande.


Nu är det bara en dag kvar sen kan jag äntlgien gå tillbka till jobbet. låter kankse märkligt att säga äntligen men det är tråkigt att vara hemma så mycket som jag varit detta halvåret. om inte annat så går man upp i vikt av att inte göra något. Småäter hela tiden för att hålla sig sysselsatt och inte röra på sig. Så det ska bli skönt att röra på fläsket lite;)


Nu blir det som vanligt för Tomas och min del att slänga oss i soffan och kolla ett par avsnitt House M.D Snart sett alla avsnitt på alla säsonger som finns så är det någon som har tips på en annan bra serie så hojta!!


/Angelica

Av Angelica - 3 augusti 2008 17:09

Men jag själv var bara med på girls night in delen. De andra drog in till stan och sailet. Var ju tjejkväll hemma hos Jannike igår, roligt=) Spelades Buzz och guitar hero samt dracks en hel del alkoholhaltiga drycker. Dock inte för min del, håller mig borta från det där fram tills att jag inte behöver äta tabletter längre..känns säkrast så. Men jag hade trevligt ändå, lite ont i ryggen som drar ner humöret men man kan ju inte låta det styra;) Buzz hade jag aldrig spelat innan, ett frågesportsspel till PS2 som var riktigt skoj. Lite allmänbildning där det gällde att svara rätt och fort för att få poäng. Partyspel=)


Idag har det städats här hemma. Badrummen skiner nu ikapp med varann, alla avlopp rensade och kaklet putsat. Skönt att ha det gjort, städat resten av huset oxå men inte riktigt lika nogrannt. Ska ta för mig att putsa fönstren någon dag här nu men det är ett par stycken så det tar sin lilla tid...närmare bestämt 11 fönster, exklusive altanen. Huga..inte van vid att ha så mycket att putsa. Tomas har gjort färdigt bänkskivan idag så nu är det bara mitt jobb kvar att måla guldblommor på den. Han har gjort ett riktigt bra arbete med skivan, ser snyggt ut=)


Kvällen kommer nog till att ägnas åt spel i olika former. Tomas sitter redan och spelar PS3. Beijng 2008, friidrottsspel. Men jag tycker det e lite fusk, han spelar med hjälp av en tesked;) För min del blir det nog en runda poker skulle jag tro. Eller kanske en massa småspel som man kan sitta med i ett par timmar;) Typ tetris eller nåt.


Och ja... jag köpte skorna=) De fanns kvar dagen efter, glad var jag. Fick desutom köpt mig 3 kilo nogat nere på sailet i fredagskväll. Sista nogaten för i år, sen finns det inte fler marknader....typiskt!


/Angelica

Av Angelica - 1 augusti 2008 13:22

Blev lite grann shoppat igår och möjligen lite till idag beroende på om de finns kvar eller inte. Hittade ett par snygga skor som jag länge och väl stod och velade om men bestämde mig för att nej... skulle nog inte ha dem iallafall. Hann inte mer än hem förän jag ångrade mig. Typiskt mig eller typiskt kvinnor kanske...vet inte. Finns de kvar idag när vi kör in mot stan så blir det nya skor oxå.


Tomas var duktigt igår och fixade bänkskivan vi saknade i datarummet. Så nu väntas det bara att spackla den lite och sen måla. Kommer till att bli tokbra när det är färdigt=) Skönt när rum efter rum börjar ta form och det finns en helhet i hemmet.


Ikväll blir det Sailet. Åker in nu i eftermiddag för att kolla läget lite där inne och eventuellt äta nåt oxå. Se om det är något att ha i år. Förr om åren har det varit så litet, inga båtar och ingen vidare marknad av det men de har skrytit med i år att det ska bli bättre så vi får väl lita på det.


Å du Malin;) Det finns alltid plats för glass på Glassiären, finns inget som heter att äta för mycket där! Så jag ska nog klara av en glass eller två sen oxå utan problem=)


/Angelica

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards