Lela

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Snurrigt...

Av Angelica - 13 augusti 2008 13:14

Idag skulle jag fått sovmorgon och vara ledig. Riktigt så blev det inte, fem över halv nio ringer mobilen, svarar och i andra änden är det Madde på jobbet som undrar om jag är på G till jobbet. Va?! Ja, vi har ju morgonmöte idag. Inte en susning, helt glömt bort det men det var bara att slänga på sig kläder och köra till jobbet i full karriär. Så dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men men, fick ordentligt städat på jobbet iaf. Finnns ju en sån där kul regel som säger att man inte får jobba mindre än 3 timmar om man vill ha betalt så det var bara till att snällt stanna kvar till kl. 12. Städat personalutrymmena och slängt allt gamalt skräp. Det var en befrielse att bli av med det, behövdes verkligen. Nu syns golven i omklädningsrummen och helt plötsligt finns det lite ytor att röra sig på.


Igår kväll när jag var ute på trappen och rökte hände något ganska roligt. Två grodor har letat sig in i vår carport och sitter där och trycker. Ropar ut Tomas så att han oxå får se dem. Satt där och kikade lite på dem, det är ganska häftiga djur men jag vidhåller att de är otäcka och ser slemmiga ut. Men det riktigt roliga började när Muffins fick syn på dem. Den stora grodan började röra lite på sig, inte hoppa utan mer kravla lite. Muffins spetsade öronen och rusade över betongen, fram till den stora grodan och började lukta på den. Vi trodde bägge två att hon skulle blir rädd för den, hon är lite fjantig så min katt. Men det blev hon inte utan bara jättenyfiken. Grodan däremot uppskattade nog inte att Muffins var så närgången för han började kravla sig bortåt in mot hörnan. Det tyckte hon var skitkul rent ut sagt, sprang före grodan nosade och petade lite med tassen. Vi bara skrattade åt alltihop, hon var på intet sätt aggressiv mot grodan utan mest bara nyfiken och ville nog väldigt gärna lekt lite med den. Till slut tröttnade grodan ordentligt och hoppade in i hörnet och gömde sig, då tröttnade Muffins och gick in igen. Men vi lyckades ta lite bilder på grodorna. Den lilla hade i allt detta förmodligen för dem tumult hoppat upp på Tomas cykel för att gömma sig.


Ikväll blir det biljard med Emelie och Kalle. Sen sola efter det. Blir nog en bra kväll, nu är det OS-sändnigar och poker fram tills att Tomas kommer hem från jobbet.


/Angelica

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards