Lela

Alla inlägg under november 2011

Av Angelica - 22 november 2011 21:41

Kvällen bjöd på en hel del bus mellan William och Tomas. Kameran var framme så jag passade på att ta lite "snap-shots":)


Ögon att drunkna i!







       


Nu sitter jag uppkrupen i soffan med värmekudden över ena axeln (vänster axel har förvandlats till betong under natten) och väntar på att årets första lussebullar ska bli färdig gräddade. Mumma:)


/Lela     

Av Angelica - 22 november 2011 12:30

Glitter, glitter, glam-glam:)

Winter Wonderland är ett multiglitterlack. Basen är klar med MYCKET smått silverglitter som sen toppas med lite större runda glitter i blått, grönt, lila, rosa, rött, guld-oranget. Massa glitter med andra ord:)


Så glittrigt att det är svårt att fota.


Formulan är ganska tjock med allt det glittret i men inte svårlackad. Inga problem att sprida glittret jämnt över naglen, det kommer överallt automatiskt. Tre lager för att få det täckande, något lager till hade nog inte skadat för VNL men jag anser att det är glittrigt nog för att överseende med det;)Torktiden var okej för att vara så tjock formula.    

Som om inte WW glittrar nog på egen hand så fick det sällskap på ringfingret av Nubar - Petunia Sparkle som om möjligt glittrar ännu mer. Ett fullspäckat magentafärgat glitterlack som är vansinnigt snyggt:)

Lite klistrigt att lacka med, det är liksom överallt på en och samma gång. Gör mig inget för jag älskar det ändå!! Tackar Owls&NailPolish som hade det till salu så jag fick chansen att kunna beundra det på hemmaplan, tack tack. 









Fyra (!) lager topplack på bilderna för att dels få det slätt och för att få glansen och glittret att kunna jobba sitt yttersta. De fyra lagrerna kommer inte göra borttagningen lättare på något sätt men det är en annan dags bekymmer;)





/Lela      

Av Angelica - 21 november 2011 13:10

Datumet är klart, den 9:e januari påbörjar vi Williams inskolning på förskolan. Vet ni hur nära i tiden det datumet är?!! Jag som skulle vara hemma länge, nu är det helt plötsligt snart slut:( Är drygt en månad bort... 

Har ju varit hemma länge, sen den 6:e juni 2010 närmare bestämt så det är väl kanske dags att börja leva som alla andra igen.

Ångesten som kommer lite krypande är inte för att William blivit stor och ska börja förskolan, det kommer bara bli nyttigt för honom. Han behöver mer stimulans än vad jag kan erbjuda honom här hemma om dagarna nu mer.

Inte heller ångest för att börja jobba igen, ser lite fram emot det faktiskt. Få komma iväg och göra lite annat om dagarna, folk att fika och luncha med, inte prata som en papegoja hela dagarna;) 


Nej ångesten är nog mer för att denna tiden nu är slut, har vi verkligen nyttjat den på absolut bästa sett? Har vi njutit av tiden hemma tillsammans så mycket som alla säger att man ska göra? Har vi hittat på massa roliga saker, är han lagom förberedd för att klara sig utan mig om dagarna?


Har verkligen försökt leva i nuet och uppskatta tiden hemma, ge honom all (nästan) min uppmärksamhet men har jag gjort det tillräckligt mycket? Har jag sattsat helhjärtat på detta? Har jag varit en bra mamma helt enkelt?


      

WILLIAM <3


/Lela

Av Angelica - 21 november 2011 10:45

Hur jag än funderar och klurar blir jag inte klok på detta lacket... Är det grönt? Är det guldigt? Är det grå-grönt? Är det ett kromlack? Är det ...? Ja jag vet inte vad det är mer än ganska snyggt. 






 


Skirt, efter första lagret fanns det knappt antydan till färg på naglarna. På bilderna är det 3-4 lager, vissa naglar 3 och vissa 4 minns inte vilka dock. Torkar snabbt vilket är en fördel när man måste jobba med så många lager.







Blir som sagt inte klok på varken färg eller typ av lack så jag har inte så mycket att säga om det. Egentligen spelar det ingen roll för jag tycker om det och det är huvudsaken;)





/Lela  

MNY · Naglar
Av Angelica - 20 november 2011 13:45

Dags att testa mitt Traderafynd, Misa - Like it like that. Ett turkost skimmerlack med mycket grönt i. Kommer från deras höstkollektion What I like about you som kom ut förra året. Mitt första och ända Misalack så jag har inget att jämföra med här.





Det är betydligt grönare och mer intensivt i verkligheten än på bilderna, det är något med min kamera och turkosgröna nyanser. Vill inte fånga det riktigt tyvärr eftersom jag älskar de nyanserna. Färgen i flaskan är mer lik verkligheten, får ha den som måttstock.


Vad tyckte jag då om mitt första Misalack? Nja, färgen är suverän, det är inga naglar man går miste om direkt. Formulan upplevde jag som ganska rinnig, flöt iväg och la sig vid sidan om på huden och kröp ner i nagelbanden. Penseln var OK om än kanske aningens lång och smal, hade den varit lite kortare så hade jag förmodligen inte upplevt det som så rinnigt.

Torktiden klagar jag inte på och finishen är bra. Jag blir helt klart sugen på att testa fler lack från Misa, har sett många snygga swatches med deras lack.




Dekoren är gjord med hjälp av stripingtejp och H&Ms Golden Treasure. Blev själv nöjd med resultatet, snyggt och enkelt. När jag tittar på naglarna får jag känsla av makt och kunglighet, kan det vara militärens uniformer med alla graderingar och utmärkelser som får mig att dra tanken ditåt? Hur som så tycker jag om att känna mig lite kunglig och maktfull ibland så det passar ju bra;)

Var en manikyr som drog ögonen till sig för jag fick många berömmande kommentarer på musiklekis som sonen och jag var på i torsdags när jag bar detta. 








/Lela    

H&M · Misa · Naglar · Nailart
Av Angelica - 19 november 2011 20:39

Så här såg det ut en stund innan läggdags ikväll:)


Skeden med D-droppar är gott-gotti-gott-gott:)


Efter läggdags nummer två (första gången var han för speedad av pappans bus men efter 5 minuters mys i soffan gick det bättre) sussar han nu gott i sin säng. Och jag ska nu avnjuta min första kopp the för dagen (den första hällde William ut över mig, sig själv, bordet, mattan och stolen). Chocklad/chili blev valet för kvällen, aningens bättre än polkagris;)  


/Lela

Av Angelica - 19 november 2011 19:30

Tog tag i jämförelsen med en gång för jag blev lite nyfiken på att se vad som skillde H&M - Nice N´Naughty och Kicks - Salt Licorice åt. jag upplevde dem som väldigt lika varandra i flaskan.


    



Vid en närmre titt så var de inte superlika varandra, Nice N´Naughty är betydligt mörkare än Salt Licorice. Om NN´N är åt det grafitgråa hållet så går SL mer åt blyerts. Väl på naglarna så syntes skillnaden än mer.



Salt Licorice, Nice N´Naugthy, Salt Licorice och Nice N´Naughty






Nyansmässigt så tilltalar nog SL mig mer än NN´N. Formulan däremot var inte lika trevlig som på NN´N, betydligt skörare och det krävdes tre ganska flödiga lager för att få det opakt. Däremot så är Kicks pensel och flaska en mycket trevligare bekantskap än H&M, lättare att greppa och lättare att få kontroll över lacket. Byta flaska på något sätt kanske?;)  

Behöver inte känna mig dum för att jag köpt bägge eftersom de faktiskt inte är speciellt lika, inte lika alls faktiskt. Så de kan med gott samvete få flytta in bägge två i min Helmer.


Vilket gillade ni bäst? Salt Licorice eller Nice N`Naughty?


/Lela

H&M · Kicks · Naglar
Av Angelica - 19 november 2011 13:15

Nice N´Naughty är ett grafitgrått skimmerlack för det absolut överkommliga priset 39,50:-. 

Ett riktigt trevligt lack med bra egenskaper och framförallt snygg färg. Enda nackdelen är H&Ms idiotiska korkar som knappt går att hålla i när man lackar!! Jag tycker de är så klumpiga och otympliga att det är svårt att få någon ordentlig känsla under tiden man lackar. Vet att många tycker illa om Isadoras wide brush men H&Ms korkar är ett större irritationsmoment för mig. Finns det fler som känner som jag?


Nog skällt, nu visar vi upp lacket.














Jag gillar detta, framförallt skimmret i det. Det är ingen unik nyans vilket jag insåg när till och med jag har ett lack som ser ut att vara väldigt väldigt likt i min lilla samling. Inte gjort en jämförelse mer än i mitt huvud ännu men det kommer snart, måste stilla min nyfikenhet.


/Lela       

H&M · Naglar

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards