Lela

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Nu är det dags

Av Angelica - 21 november 2011 13:10

Datumet är klart, den 9:e januari påbörjar vi Williams inskolning på förskolan. Vet ni hur nära i tiden det datumet är?!! Jag som skulle vara hemma länge, nu är det helt plötsligt snart slut:( Är drygt en månad bort... 

Har ju varit hemma länge, sen den 6:e juni 2010 närmare bestämt så det är väl kanske dags att börja leva som alla andra igen.

Ångesten som kommer lite krypande är inte för att William blivit stor och ska börja förskolan, det kommer bara bli nyttigt för honom. Han behöver mer stimulans än vad jag kan erbjuda honom här hemma om dagarna nu mer.

Inte heller ångest för att börja jobba igen, ser lite fram emot det faktiskt. Få komma iväg och göra lite annat om dagarna, folk att fika och luncha med, inte prata som en papegoja hela dagarna;) 


Nej ångesten är nog mer för att denna tiden nu är slut, har vi verkligen nyttjat den på absolut bästa sett? Har vi njutit av tiden hemma tillsammans så mycket som alla säger att man ska göra? Har vi hittat på massa roliga saker, är han lagom förberedd för att klara sig utan mig om dagarna?


Har verkligen försökt leva i nuet och uppskatta tiden hemma, ge honom all (nästan) min uppmärksamhet men har jag gjort det tillräckligt mycket? Har jag sattsat helhjärtat på detta? Har jag varit en bra mamma helt enkelt?


      

WILLIAM <3


/Lela

 
 
Ingen bild

Anna

22 november 2011 15:06

Man slutar inte vara mamma bara för att man börjat jobba! Du har hela livet på dig!! Så ta det lugnt, och var DÄR för William... Det kommer man långt med tror jag!

Angelica

24 november 2011 20:48

Nej det var inte riktigt så jag menade, klart jag är mamma även när jag jobbar. Mer att denna eran nu är över:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards