Lela

Alla inlägg under november 2011

Av Angelica - 15 november 2011 13:13

Har precis stängt dörren om två goa tjejer och deras barn som varit här hela förmiddagen och röjt loss. Uttrycket "hela huset upp-och-ner" kom väl till pass under detta besök;) Mest William som dragit fram grejer, inget jag kan beskylla de andra för.

De har nog haft roligt iallafall och det var ju det som var syftet, vad gör det om man inte kan se golven? Det är ju bara att plocka upp sedan (vilket jag fick god hjälp med av tjejerna innan de åkte). 

Inte utan att man känner sig lite matt nu, ljudnivån har varit lite högre än vanligt. Någon decibel eller tio. 


Kruxet nu är att William inte känner sig speciellt matt all lek till trots. Lagt honom i sängen för att sova men jag antar att han är så uppe i varv att det kommer dröja en stund innan han deckar. 


Tack för en trevlig förmiddag, alltid kul med sällskap:)


/Lela

Av Angelica - 15 november 2011 12:15

I förra veckan köpte jag ju på mig Isadoras jullack och självklart måste jag ju visa upp dem:) Vi börjar med det som är minst jag, 727 Merry Red.


Röda lack är något som jag generellt har väldigt svårt för, vackert på andra men jag känner mig otroligt tantig i. Tänkte att jag kanske skulle försöka jobba bort det och detta är ett snällt lack att börja med. Ett ganska skört lack med ljusröd/rosa bas fyllt med rött microglitter. 





Lätt att applicera, inga bekymmer med den breda Isadorapenslen här. Opakt på 3 lager och torkar fort precis som flaskan säger. Microglittret gör att det gnistrar lite spännande om naglarna. 

Jag tycker om detta lacket även om det inte är jag någonstans, kände mig väldig kvinnlig i det. 





      


Ibland är det kul att tänja gränser och i mitt fall var detta till att tänja ordentligt men jag blev positivt överraskad av att jag faktiskt trivdes så pass bra i det. Kommer nog använda detta igen, troligen julafton;)


Imorgon kommer nästa lack i kollektionen, 728 Black Galaxy. Förväntningen är hög:)


/Lela 

Av Angelica - 14 november 2011 14:30

Oj vad jag tyckte om detta dova jadegröna cremelack, behöver jag vid detta laget säga att det är från höstkollektionen?;)




Formula = OK, torktid = OK, opakt på två lager = OK, sammlat betyg = OK! Jag som trodde att jag inte tyckte om cremelack men jag tror den inställningen börjar ändras. Men det är aldrig fel att ändra åskit;)


   









/Lela    

Av Angelica - 14 november 2011 00:10

Vet inte riktigt vad Tomas och William gör när de är inne på rummet och leker tillsammans men jag gissar att de över på cirkuskonster för när jag kom in såg det ut så här på golvet:


Tror inte det är William som lekt;)



     


Busmamma och myspappa



/Lela      

Av Angelica - 13 november 2011 17:15

Lila, lila, lila och åter lila för mer lila än så här blir det knappt.





Också från Depends höstkollektion, nummer 264. Ett riktigt lila cremelack, snyggt är det också!

På bilderna är det två lager vilket egentligen inte skulle behövas om man vågar satsa allt på ett kort och lacka flödigt på första. Jag är ingen gambler så jag fick jobba dubbelt för att få upp ett djup i lacket.  Formulan är ungefär som för #256, lite rinning men inte så det är irriterande.











/Lela       

Av Angelica - 12 november 2011 15:30

Me like:) Depend 258 från höstkollektionen är ett dammigt lila-grått lack som torkar matt. Tycker det är väldigt intressant då jag ifall får för mig att jag kan finna lite skimmer i det även om det är en matt finish. 




Opakt på två lager, bra formula och torkar snabbt. Ju mer jag tittar på det ju mer tycker jag om det, kan det bli favoriten från kollektionen kanske?











När jag nu kommit halvvägs igenom de lacken jag valde ut ur deras höstkollektion så har jag kommit fram till att de gemensamma ledorden är matt och creme. De matta lacken än så länge är helt klart snyggast tycker jag:)


/Lela       

Av Angelica - 11 november 2011 13:40

Jag vann!! Nu sover lillskrutt, löner sig att vara envis ibland:)


/Lela

Av Angelica - 11 november 2011 13:14

Gör ett tappert försök till att få sonen att sova sin middagslur, försöket verkar dock lönlöst... Hör hur han drar i gardinen, rullgardinssnöret, slår i väggen, spelar sin speldosa. Med andra ord allt annat än att ligga i sin säng och försöka sova:( Nu ropar han på pappa också... 

Lite då och då blir dagarna så här, han totalvägrar sova när han egentligen borde. Sen blir han dödstrött framåt 4-tiden och då är det försent att sova så då har vi en mycket grinig William att ta hand om ett par timmar innan det är dags att sova för natten. Rackarunge! 


Försöket får fortgå en liten stund till, se vem som ger sig först. Jag eller William.


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards