Lela

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Snyft;)

Av Angelica - 29 augusti 2011 19:53

Mitt lyxliv är slut... För denna gången iallafall, vem vet, med lite tur kanske det kommer tillbaka?

Lyxlivet handlar inte om att få rysk kaviar till frukost, lunch och middag, handla alla fina kläder man vill utan att behöva titta på prislappen, byta stadsjeep som andra byter trosor. Nej mitt lyxliv handlar om betydligt enklare saker än så, sovmorgon.

I ett par veckors tid har jag befunnit mig i den morgontröttes ultimata lyxhimmel. Vara småbarnsmamma OCH få sova ostört till efter 9 på morgonen. Mmmm...

Men det är som sagt slut nu, för denna gången. Hoppas innerligt på att det kommer tillbaka inom kort. 

De sista dagarna har han börjat vakna tidigare och tidigare, idag var han klarvaken vid 7:30. Inte okristligt tidigt, jag känner att jag kan acceptera att kliva upp ur sängen vid den tiden. Men klockan får banne mig inte krypa mer bakåt! 


Finns säkert de som tycker jag är gnölig, fjantig och bortskämd nu, vars egna barn kanske aldrig gett dem en sovmorgon. Ni får tycka det, helt okej för min del. Faktum är ju att man lever efter de rutiner och möjligheter som finns i ens liv. Och jag har haft möjligheten att få sova gott och länge på morgonen och längtar tills/om den möjligheten ges igen.


   

/Lela

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards