Lela

Alla inlägg under juni 2011

Av Angelica - 9 juni 2011 21:49

Precis hemkommna från en trevlig kväll hos fam. Wictorsson i Backabo. Vart bjudna på 2-rätters, smaskigt värre=) Vi tackar och bockar.


William höll sig vaken hela kvällen, lite grinigt den sista timmen vilket kanske inte är så konstigt. Han brukar ju sova långt innan klockan tio och bara sovit en gång på dagen idag. Men det gick fint ändå, bara man håller honom sysselsatt så löser sig det mesta. Tyckte inte det var någon mening med att söva honom strax innan nio när ögonlocken började bli riktigt tunga, då skulle vi ju fortfarande packa in oss i bilen, köra hem, packa ur oss ur bilen, bära in honom och klä av honom. Nägon gång under alla dessa processer hade han garanterat vaknat och sen hade det varit svårt att få honom att somna om. Sista biten i bilen var det dock ganska knepigt att hålla honom vaken;) Nu sover han så sött i sin säng med hela magen full av välling, får se om han bjuder sin mamma på en sovmorgon imorn eller om han vaknar klockan fem...


Som om det inte var nog med att vi hade en supertrevlig kväll med god mat och sällskap så var vi en barnstol till cykeln rikare när vi åkte hem=) Extra kul eftersom Tomas så sent som igårkväll satt i soffan och pratade om att han ville åka och köpa en. Bara införskaffa William en hjälm så får Tomas göra premiärturen. Överlåter med varm hand det till Tomas, jag har nog med att försöka cykla utan att trilla/dö med bara mig själv som passagerare;) 


Nu blir det en kort stund i soffan innan det är dags för sängen, kvällarna har en tendens till att bli alldeles för sena här hemma.


/Lela

Av Angelica - 9 juni 2011 13:54

William vaknade vid 6-tiden imorse och ville inte somna om, efter ett tappert försök att söva honom i vår säng gav vi upp. Det var dags för Tomas att kliva upp och jag insåg att det inte skulle bli mer sova just nu. Efter att Tomas kört iväg så somnade William och jag på soffan en stund, lite gladare bägge två när vi vaknade och det var dags för frukost. 


Sen har det varit full rulle hela förmiddagen, så mycket energi att han inte ville sova sin förmiddagslur. Han fick helt enkelt hjälpa mamma att storstäda istället;)


   Leker hund, hämtar skor i hallen för att krypa runt med dem i munnen.


   När man inte får som man vill kastar man sig numera bakåt, handlöst, och gråter en skvätt. Biter inte på mamma som låter honom ligga där,

då går det över fort och han är strax på benen igen.


   Chickenrace. Gå-vagn vs. kulbana


   Kasta ut klossar kan man roa sig med länge!!


   Halv två gav han upp och somnade snällt i sin säng. Då hade han 

varit uppe och röjt sen halv nio. 


Var egentligen tänkt att jag skulle åkt till öppna förskolan idag men eftersom han inte ville sova som vanligt struntade vi i det. Det är mellan 13-15.30 vilket jag nu hoppas är tiden han kommer att sova. Men vad är väl en dag på öppna förskolan när man kan ha hur kul som helst hemma?


Igårkväll åkte jag in till stan med Lovisa för att avnjuta en stor glass på Glassiären. (strut med 3 smaker, marängswiss, brownie och gräddnöt. MUMS!)

Tomas och William passade på att vara ute tillsammans på gräsmattan. Döma av de underbara korten Tomas tog verkade de haft en riktigt mysig kväll ute=)


   Pappa! Jag har hittat nåt, hjälp mig att ta loss det!!

Släpp!!


   Koja av rabarberblad. 

Är det William som är liten eller bladen som är stora?


/Lela

Av Angelica - 7 juni 2011 20:24

Tyckte att jag skulle få lyxa till det lite ikväll efter att ha varit duktig hela dagen så jag köpte på mig vaniljglass, nougatsås och maränger. Det har jag gladeligen gluffsat i mig nu i soffan, en stor skål glass, massa maränger och oförskämt mycket nougatsås och sedan sköljt ner det hela med ett glas coca-cola=) Sött var det och gott var det. 


Varit en bra dag idag, William och jag har varit bästisar i princip hela dagen lång. Busat här hemma, busat på öppna förskolan, handlat, rensat ogräs, gungat och busat i duschen. Det är ju så roligt att försöka fånga duschstrålen och schampobubblorna i avloppsbrunnen;) Somnat alldeles själv har han gjort alla 3 gånger idag, helt enkelt nöjd med dagen. 

Den enda mindre roliga incidenten som skett var att jag oavsiktligt vattnat hela köksgolvet:-S Jag hann tydligen inte göra så mycket som jag trodde medans vattenkannan stod på påfyllning. Men det är oxå löst nu, behövde ändå skura golvet i köket;)


Snart kommer Tomas hem och kompletterar familjen, de var i Karlshamn för en liten stund sedan så det dröjer nog inte länge till. Då ska vi mysa upp oss i soffan en stund och äta lite kvällsmat i form av the och mackor. Undra om jag ska ha lite socker i mitt the?;)


/Lela

Av Angelica - 6 juni 2011 16:58

jag vet, det var ju faktiskt söndag igår men jag hann inte färdigt med naglarna igår. Först idag blev de klara, eller ja hälften. Har fortfarande tårna kvar, de får vänta tills ikväll när spöket somnat för natten.


Så här blev det, längtat lite tills jag skulle få göra dessa och blev sjukt nöjd med resultatet! Är de inte häftiga så säg!!




     

Fortfarnade lite kladd vid sidan av men det ska fixas till ikväll samtidigt som då tårna ska matchas in. Tänk vad mycket kul man kan göra med ett dotting-verktyg=)


/Lela

Av Angelica - 6 juni 2011 16:22

Den långlediga helgen spenderades på västkusten hos Tomas släkt. Vet inte hur vädret var här hemma men vi hade strålande sol och varmt hela helgen, härligt=)


Som vanligt bär vi är på besök så är det full rulle, det är många som ska hinnas med att besökas. Det är jättetrevligt att hälsa på alla men det börjar bli lite lätt bökigt. William behöver ju sysselsättas för att inte riva stället och det innebär att man behöver ha lite leksaker med sig, den vanliga skötväskan och en portabel matstol. För att då inte tala om allt som stått hos Tomas pappa där vi bott, vagn, resesäng och väskor till förbannelse... Försöker verkligen packa så smidigt jag någonsin kan men det blir alltid en massa saker att kånka på iallafall. 

Ja ja, det har gått bra ur som haver och vi har fått med oss allt hem igen;)


William var inte på något strålande humör under helgen dessvärre. Att vi var iväg och behövde passa honom extra mycket gjorde nog sitt till, den största orsaken stavas tänder. 4 stycken gaddar hade han när vi åkte upp i onsdags och igår när vi åkte hem hade han helt plötsligt 6 stycken! En hel del gnöl och gnäll samt bökiga nätter och självklart hade vi ingen alvedon med oss till den värsta natten:( Men nu har de kommit fram och blänker vitt!


   Av någon anledning (mig själv) kan jag inte få in text i bilden.

Den till höger kom den 4/6 2011 och den till vänster 5/6 2011.


På lördagen hade vi en riktig mysdag där det mesta var på Williams villkor. Han behövde en dag där han fick busa obehindrat och det gör man allra bäst utomhus=)


   På väg in till stan.


   Fika för oss vuxna och lunch till William. Tror vårt var godast;)


   



      Gräset kittlar så gott under fötterna=)


 


Ett sedvanligt besök på Ge-Kås hanns också med, det är ett äventyr i sig numer med William;) Tålamod, tålamod och åter tålamod så löser sig det fin-fint. Det var fokus på just honom under besöket så en hel del kläder och leksaker stoppades det ner i vagnen tillsammans med Tomas efterlängtade geringssåg;)


Nu är vi hemma igen i vårt egna, hur kul det än må vara så är det skönt att komma hem det sticker jag inte under stolen med. Jag trivs bra hemma helt enkelt. 

Någon som också var väldigt glad gör att komma hem var William, det var inte det lättaste att få honom i säng igår kväll;)

På tal om säng så påbörjar vi (läs jag) nu en ny omgång med att William ska somna själv även på dagarna. Andas, andas, andas, andas.... Det är inge kul, varken för oss eller honom men jag ger mig inte. Var ju precis lika dant på kvällarna när vi började med det och det fungerar hur bra som helst nu mer. (Även om värmen kommer och stör lite just nu) Så skam den som ger sig säger jag bara! Peppar, peppar så tog det bara en 25 minuter nu på eftermiddagen, det går framåt;)


Är själv ikväll/natt. Tomas stackarn hann knappt landa här hemma innan det var dags att packa inför nästa resa. Sitter just nu i en bil på väg ner till Kastrup för att flyga till Frankfurt där det är möte imorgon. Men det är inte värre än att han kommer hem imorgonkväll igen, skönt! Tycker han har varit borta tillräckligt nu för ett tag framöver.


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards