Lela

Alla inlägg under september 2008

Av Angelica - 12 september 2008 00:41

Vet inte riktigt hur det är tänkt att man ska hantera sånt här, folk måste ju gå igenom detta dagligen varför finner jag det då så svårt? Jag har aldrig gjort detta innan, detta är helt nytt för mig. Vet inte vad man kan förvänta sig, vad man kan räkna med osv.

Verkar så lätt för så många andra, varför är det så jävla svårt för min del då? Vad gör jag som alla andra verkar göra bättre? Var är skillnaden?


Allt verkar ju så lovande till en början och sen blir det bara knäpp tyst. Är det verkligen så det ska gå till? Är det så de gör för att slippa ge dåliga besked, låter allt rinna ut i sanden? Eller är det jag som går in i allt med alldeles för höga förväntningar? Men jag har å andra sidan en hel del som står på spel, mycket att gambla med för min del.


Fan jag vill inte må så här, vill inte ha medlidande heller egentligen. Det ända jag vill är att få ett nytt jobb... Så nu är det sagt, inget mer smusslande. Ett nytt jobb som gör att jag får energin tillbaka, glädjen över att få prestera. Fan fan fan... Tårarna bränner ordentligt.


/Angelica

Av Angelica - 12 september 2008 00:01

bad bad bad bad bad bad bad bad bad bad bad..... I feel bad....

Vill inte vara med att leka längre. Och varför är det alltid så att om man själv inte mår bra så gör man automatiskt att ens nära oxå mår dåligt. Det är ju det sista jag vill men verkar dessvärre vara omöjligt. Fan oxå.

Av Angelica - 11 september 2008 12:15

Då sitter man här igen... Gick att somna sen igår men det krävdes lite vänd och snurr i sängen innan ögonen trillade igen. Som sagt tur att man inte jobbar heltid just nu. Fast då hade jag kanske å andra sidan varit så trött så jag somnat om kvällarna precis som hjärtat mitt...


Idag orkar jag inte ta mig för nåt här hemma innan det blir jobb. Känns som en trist dag idag tyvärr. Håller tummarna för att det kommer att ändras under dagens gång. Men jag vet ju vad som väntar när jag kliver innanför dörrarna där ute. Puh... Trodde våra såna perioder var över nu efter sommaren men nix. Argh... Kan saker och ting aldrig flyta på jobb?


Ska inte sitta och dravla för mycket, blir bara massa negativitet. Har jag inget positivt att säga kan jag likväl vara tyst.


/Angelica

Av Angelica - 11 september 2008 02:38

Ha ha=) Gäspade för första gången ikväll nu alldeles nyss...o en gång till!! Kan det vara så att jag börjar bli trött? Funkar det inte att gå in o sova nu fundera jag allvarligt på att slå en stekpanna i huvudet på mig själv så jag deckar....

Av Angelica - 11 september 2008 00:07

Fattar verkligen inte vad det är för fel på mig....det går verkligen inte att sova. Pissdrygt rent ut sagt. Vill vara som Tomas, lägga huvudet på kudden och somna. En annan vrider och vänder på sig i en halv evighet känns det som.

Tror jag vet varifrån min sömnlöshet kommer till stor del men kan göra föga åt det. Tankarna snurrar som om de gick på speed eller nåt. Det är då själva fan att det ska vara så förbannat svårt. ARGH!!! Tålamod, ja jo just det, gått för lång tid för att mitt tålamod ska finnas kvar tyvärr. Men det är väl bara att inse, är inte så attraktiv på den marknaden.


Kom till jobbet idag och möttes av ett smärre kaos. Fullt med folk precis överallt, inte kunder dock utan "diverse" butikschef från distriktet som befann sig hos oss för att hjälpa till. Jippie! Hade varit bättre om de hjälpt oss med alla pallar som kom idag med varor. Nu har vi istället typ 15 pall inne i butiken som vi helt enkelt inte hann med idag, skoj nästan jämt. Nej, det är inte ett dugg jävla kul längre. Får ont i magen bara av att tänka på skiten....Vad göra?


Tur man har det lugnt och skönt hemma iaf, en fridstad att komma hem till. Det är lycka det. Tack mitt hjärta och förlåt för att jag är disträ, men du vet varför.


Jaha vad ska man hitta på nu då i 2-3 timmar innan John Blund hittar hem till mig? Läsa allt som finns på Aftonbladet 4 gånger om? Suck... Muffins ligger bredvid mig i soffan och håller på att somna hon oxå. Hela huset sover utom jag..... Vilken negativitet jag sprider omkring mig idag, usch och fy. Jag som egentligen innerst inne är en positiv och glad tjej. Den tjejen har lite svårt att hitta ut just nu bara.

"Come out Come out wherever you are"


/Angelica

Av Angelica - 10 september 2008 12:18

Känns som om man inte gör annat hemma än att sitta i soffan med datron i knät men det gör jag faktiskt. Men städar man kontunerligt så blir det inte så mycket att ta hand om, framförallt när man bara är två stycken. Det mesta sköter sig liksom självt då;)

Morgonen har ägnats åt att plocka in disken, vikt in tvätten, slängt in ännu mer tvätt, bäddat sängen och gjort iordning mig själv. Så då hamnar jag här nu när det är klart.


Kvällen igår var mysig, 500 ml glass senare och jag var ganska däst i soffan;) Bidde liksom på något konstigt vis fullt i magen, fattar inte det?! Tittade på premiären av "Vem kan slå Filip och Fredrik". Ganska kul programm, trist bara att det är mer eller mindre en följetång. Går 3 eller 4 dagar i veckan... Får väl se hur mycket man kommer att titta. De är inte riktigt kloka i huvudet någon av dem men de är underhållande att titta på.


Gick inte att sova igår kväll, helt omöjligt. Tomas var så trött så han nästan somnade i soffan när klockan började närma sig halv elva. Följde med honom in i sängen och gav det en chans men det var bara att ge upp. Gick inte. Halv 3 tror jag klockan hann bli innan mina ögon började ge upp. Är så förbannat tråkigt att vara sömnlös emellanåt. Men jag är sådan, kan inte hjälpas. Kommer in i perioder när det är skvatt galet att ens bara försöka... I det avseendet kasnke det är tur att man inte jobbar mer än halvtid. Annars skulle jag varit på jobbet kl. 8 imorse och jobbat till 19.15 Funkar men det är på gränsen.


Desssa timmarna innan man ska åka till jobbet och är färdig med allt annat är SÅ tråkiga.... Tomas skickade innan och frågade om han skulle ha middagen färdig och brasan igång till mig när jag kommer vid halv åtta ikväll. Ja tack, det lät helt underbart skönt=) Ska erkänna att jag är riktigt bortskämd med att han nästan alltid har middagen färdig åt mig när jag jobbar sent. Guld värt!!


/Angelica

Av Angelica - 9 september 2008 20:12

Landat i soffan efter att betat av en del hushållssysslor. Dammsugat, slängt i gång en maskin tvätt, strykt o diskat. Tomas sitter och eldar i kaminen=) Mysigt mysigt. På TV:n är det Roomservice klassiker. En bra och mysig hemmakväll med andra ord. Och i frysen står det en burk Häagen-Dazs med chok chok chip och bara väntar på att bli uppäten. Smaskens=)!!


Det var inge kul alls att jobba idag, känner mig mest överflödig. Kom till jobbet, fixade kassarapporter och fick sedan snällt ställa mig i kassan fram till att jag skulle gå hem. Hade varit så skönt att få hitta något annat att göra om dagarna, helst redan imorn. Dessvärre är det inte så lätt som det låter.


Oj vad det brinner! Det är riktigt hemtrevligt att sitta i soffan framför brasan. Knastrar och sprakar, dessutom blir det ju varmt och gott oxå.


Nu kommer Tomas med glassen=) Nam nam.


/Angelica

?

Av Angelica - 9 september 2008 13:56

Klockan är strax 14 och jag väntar på att kunna åka till jobbet. Börjar inte förrän 15 och slutar redan 18. Ibland blir tider på halvtid väldigt fjantiga. Hela dagen blir märklig när man jobbar såna tider... Får inte för mig att göra något innan jobbet börjar.


vet inte riktigt vad jag ska tro eller tänka, känns lite hopplöst just nu. Måste alla fråga hela tiden hur det går och om det händer nåt? Vet att folk gör det för att de bryr sig men det känns inte bättre av så många vet om det. Men jag har bara mig själv att skylla, svårt att hålla käften när det skulle behövas ibland. Alla behöver faktiskt inte veta. Det är klart som fanken att jag hoppas och inget annat hellre vill men jag kan inte tvinga folk det går faktiskt inte.... Hur gärna man än skulle vilja emellanåt. Intalar mig själv att det finns goda anledningar till att jag inte hör något men egentligen så försvinner en liten bit hopp för varje dag som går utan att det kommer något besked. Usch och fy... Ovisshet är jobbigt och påfrestande.


Var på MIO igår tillsammans med Lovisa, vilken butik de har byggt!! Den är kanonfin. De har mycket snyggt oxå, tyvär är deras varor lite väl dyra för min smak. Tycker inte att det är motiverande att ta 700-800:- för ett påslakanset. Visst jätte snyggt och så men nej..det är alldeles för mycket pengar. Blev lite besviken dock, har alltid tyckt att de har haft fint porslin när de legat ute i Listerby men det sågs inte till nu. Fanns nog fortfarande men vi missade det troligen. På jakt efter nya stora themuggar nämligen. Börjar bli fula och slitna de vi har, används ganska flitigt;)


Jaha, undrar vad jobbet bjuder på idag. Har egentligen an massa rapporter som jag ligger efter med. Det är en av nackdelarna att vara halvtidsjukskriven, man hinner inte det man ska hinna. De timmarna jag är på jobbet behövs jag mestadels ute i butiken och det finns inte tid att försvinna in på kontoret där jag har massa jobb att göra. Har ytterligare en ny chef nu, började igår. Se hur det funkar. Hon är jätte trevlig, jobbat för henne innan men det är många år sedan och hon är van vid en mindre butik än vad vi är. Men det ska säkert gå vägen, som sagt hon är både duktigt och trevlig.


Vädret är skumt, ena stunden regnar det och andra stunden så lyser solen. Svårt för att bestämma sig, är ju å andra sidan snart höst så det kanske är som det ska;)


/Angelica

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards