Lela

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Tveksamt svar från Libero

Av Angelica - 22 februari 2011 10:40

Behöver lite hjälp från er andra småbarnsföräldrar gällande Liberos Up & Go blöjor.


Grejen är den att jag har varit i kontakt med deras kundservice via mail då var 5:e blöja i storlek 4 och 5 har saknat motivtryck. Fick besked från kundservice att skicka in en blöja av varje för att de skulle kolla upp det vilket jag gjorde.

Idag ringer det en kvinna från Libero som talar om för mig att det ska vara så, det är inget fel på dem. Tydligen har de valt att plocka bort motivtrycket (själva djuren) på var 5:e blöja då föräldrar tydligen har klagat på att det är för mycket tryck på blöjorna så det lyser igenom kläderna.... Känner mig lite tveksam till det svaret om jag ska vara helt ärlig. Just när hon ringde befann jag mig inte i en situation där jag hade möjlighet att disskutera det vidare med henne tyvärr. 


Min fråga är: ser det likadant ut för er andra som använder Liberos blöjor? Gäller bara Up & Go-blöjorna inte de vanliga. Saknar de oxå motivtryck på var 5:e blöja?

Gått igenom hela deras hemsida i jakt på någon informationsrad om detta men kan inte finna nåt. Har inget minne av att de första paketen Up & Go-blöjorna jag köpte såg ut på detta sätt. 


Detta är egentligen ingen stor grej, spelar inte mig så stor roll om det är tryck eller inte på dem (blev dock väldigt glad när jag såg att det är giraffer på strl 5;)). Att jag mailade iväg detta till att börja med var för att det saknades tejpstripe på en av blöjorna och jag skulle reklamera det, passade då på att ställa även frågan om trycket.

Ju mer jag funderar på det dessto mer skeptsik känner jag mig inför det svaret jag fick, men vill ha lite kött på benen innan jag ringer tillbaka till dem igen.

Så snälla hjälp mig, gör en snabbkoll på era blöjor och meddela mig om resultatet. Blir tacksam för hjälpen!!


/Lela

 
 
Ingen bild

Eva weber

22 februari 2011 12:00

GIllar inte libero, han inte använt deras blöjor på många månader så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Men jag tycker svaret du tfick låter väldigt märkligt...

Angelica

22 februari 2011 13:21

Svaret i sig tycker jag är helt OK, ska det vara så så är det så.
Hennes bemötande däremot lämnade lite att önska;) Samt att hon inte besvarade min egentliga reklamation alls.
Har mailat tillbaka till Libero nu, se om/vad jag får för svar.

 
Ingen bild

Anna

22 februari 2011 13:12

För något år sedan hade Libero problem med att maskinerna inte kunde utföra några tryck på blöjorna, och det gjorde att man hade blöjor utan något tryck alls.
Men det är ju säkert åtgärdat. Men det kan ju vara något sånt annars...

Eller så stämmer det hon säger. För det finns ju säkert föräldrar som stör sig på tryck..

Angelica

22 februari 2011 13:18

Att de hade problem med maskinerna har jag läst när jag googlat runt gällande detta.

Nej jag har ingen grund för att inte tro på det hon säger, att det ska vara så.
Däremot var personen i fråga som ringde inte speciellt trevlig över huvudtaget utan väldigt kort i ton vilket retade upp mig. Dessutom att jag faktiskt hade reklamerat en blöja som inte var grundat på motivet, det besvarade hon inte alls.

Känns fjantigt, att göra en höna av en fjäder i detta fall men jag tycker inte om folk som jobbar i servicebranschen och inte är serviceinriktade.
Har återigen mailat Libero nu, får se vad jag får för svar tillbaka;)

 
Cim

Cim

22 februari 2011 15:57

Kollade mina up&go och var 5:e blöja ungefär är trycklösa. Så det är nog så... Men lite tråkigt kan jag tycka. De borde ha två alternativ - ett med tryck och ett utan =)

Till Eva Weber om du läser: Använder du Pampers istället? Tycker inte att Liberos up&go sitter så bra på min lilla tjej så tänkte testa Pampers easyup eller vad dem heter för att se om de är bättre.

http://www.cimandre.blogg.se

 
Cim

Cim

22 februari 2011 15:58

Skrev fel bloggadress innan =)

http://www.andcim.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards