Lela

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

vill ha-genen

Av Angelica - 11 februari 2011 15:41

Dagens diss på RixFM var "vill ha-genen". Ola dissade folk som vill ha något bara för att andra har det, tex hans hatt när han befann sig på krogen. De vågar inte ha hatt själva men tycker det är häftigt alltså tar de Olas hatt för att prova. Är inte det ett beteende som härstammar från lågstadiet?

I vilket fall som helst så har jag funderat på "vill ha-genen" under dagen och kommit fram till att jag oxå har den men den ser inte ut som hos många andra...


Min "vill ha-gen" är inte baserad på produkter eller prylar utan mer saker som inte kan köpas för pengar.

Jag VILL HA ett rent och snyggt hem.

Jag VILL HA ett välorganiserat hem.

Jag VILL HA ett kärleksfullt hem.

Jag VILL HA en kärleksfull familj.


För mer personliga VILL HA saker:

Jag VILL HA snygga naglar.

Jag VILL HA "flickiga" prylar om det finns, typ rosa telefon. 


Listan kan göras ganska lång om jag hade funderat en stund till men det jag gladeligen kommit fram till är att jag inte VILL HA massa prylar bara för att...

Jag VILL INTE ha en Iphone, tycker om min rosa HTC.

Jag VILL INTE ha massa märkeskläder, gläder mig åt vilka kläder som helst så länge de är snygga och sitter bra.

Jag VILL INTE det allra senaste av all teknik/mode/inredning, jag VILL HA det som passar mig och inte alla andra.



Som nybliven mamma har jag insett och märkt att det finns en väldigt stark VILL HA-GEN hos många när det gäller bebis-prylar

Och i bebisdjungeln är det lätt att förirra sig och tro att man måste ha allt. Är det verkligen sant?

Blir det en bättre liten människa av sin bebis om den har haft en sjungande/snurrade babysitter, häftigare vagn, osv? Vill inte tro det... Detta är ett sätt för de stora ledande babysakstillverkarna att lura av oss naiva nyblivna föräldrar våra surt sparade pengar på produkter som det egentligen inte finns någon nytta med. 

Vi har nog själva gått på en del av dessa nitar men försöker tänka oss för när det är något nytt till William som ska inhandlas.


Märker att William nog har en väldig stark VILL HA-GEN när det gäller teknik för han sitter just nu bredvid mig i soffan och försöker för kung och fosterland att erövra datorn till hans egen;)

Detta beteende kan bli farligt när han blir äldre, det känner jag med en gång!!


/Lela

 
 
Ingen bild

Eva Weber

11 februari 2011 16:31

Skulle kunna skrivit det där inlägget själv. Det enda som skiljer är: VILL HA fina naglar. Eller ja...det stämmer väl, det vill jag väl, men min definition på fina naglar är nog lite annan än din. För min del är jag nöjd då de blivit ca 1½ mm utan att hunnits bryta av innan, samt att det inte är allt för mycket skit under dem. Räcker för mig! =) Men som sagt, annars var det ett mycket bra inlägg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards