Lela

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Fru Cirkel

Av Angelica - 3 februari 2011 14:39

Igår fyndade jag på blocket, ett bokpaket med hela 7 stycken tuggvänliga bebisböcker för en ynka hundralapp. Kanonpris tyckte jag då det är vad en bok brukar kosta=)


   Paketet längst upp till vänster.


William verkade uppskatta sin present, han har smakat, tuggat, slagit och slängt iväg samtliga böcker nu minst en gång;) Fru Cirkel-boken verkar just nu vara en favorit, hon har så roliga armar och ben som man kan dra i!


Idag har vi varit på 6-månaderskontroll på BVC. Fick väl godkänd men inget stämpel i boken, undrar om garantin fortfarande gäller då?;)

Han är en pigg, glad, nyfiken, rultig (vissa säger fet men jag håller inte med), stark 6-månaders bebis. Det enda han inte ville visa att han kunde var att snacka, tror han fick lite scenskräck. Men byta hand när man håller en leksak, följa efter den med blicken när den försvinner, dra sig upp till sittande om han håller i någons händer och rulla runt demonstrerade han så fint så. Även i de tillfällen då han inte skulle/borde ha gjort det.

9570 gram och 71 cm lång har han hunnit bli. Hans kurva börjar nu plana ut vilket jag finner ganska tacksamt, hade varit jobbigt om han fortsatte öka i framförallt vikt på samma sätt som tidigare. Berättade för distriktsköterskan att vi i vissa tillfällen döpt om honom till Heffaklump, hon bara skrattade=)


/Lela

 
 
Ingen bild

Petra

8 februari 2011 22:53

Stora killen :=) Växer bra. Milo 75 cm lång och 10.1 kg på 1-årskontrollen nu!
Tack för tipset om vaxduken som skydd,får bli en att göra en sån!!

Angelica

10 februari 2011 21:59

Ytterligare bevis på att vår bebis är en riktigt liten klump;) hihi...
Varsågod, enkelt, snyggt och praktiskt=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards