Lela

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Glad bebis=)

Av Angelica - 4 oktober 2010 22:33

Efter att ha begravt alla dåliga samveten och tagit mitt förnuft till fånga så föds nu William delvis upp på flaska och gjorts så i 3 dagar. Vilken underbar liten bebis vi har fått med denna omställning!!


Han var underbar redan innan men är nu om möjligt ännu mer underbar, i vilket fall som helst så får mamma och pappa njuta mer av hans suveräna humör=) Helt plötsligt är han mätt många timmar i sträck och vill istället vara uppe och leka och busa. I den utsträckning en 9 veckor gammal bebis kan leka det vill säga. 

Eftermiddagarna/kvällarna spenderas inte längre sittandes i soffan med tutten i vädret flera timmar i sträck, han är uppenbarligen mer nöjd och belåten med livet nu. 


Han får ersättning 2 gånger om dagen och resten av målen ammas han. Nu finns det ordentligt med mjölk till honom när det är dags för amning vilket gör att det är en SÅ mycket mer behaglig stund för både honom och mig. Han behöver inte lägga energi på att uppföra sig som en hackspett och träna falsettsång utan kan i lugn och ro äta istället. Och mamma får njuta av en mysig stund istället för ett maraton.


Det krävdes lite avancerad ommöblering i hjärnan på mig innan jag kom fram till detta beslut. Är man en sämre mamma för att man inte ammar sitt barn på heltid? Kom fram till att svaret är NEJ!! Man är en sämre mamma om man inte ser till att sitt barn är så nöjt och lyckligt som det bara går, innebär det i sin tur att han får en del av sin mat ersättningsform så är det helt enkelt så det får vara. Egentligen inga konstigheter alls utan ganska logiskt. 


Så så ser vår framtid ut, jag är en delammande mamma och stolt över det!

Dessutom, som så många poängterat, så får Tomas chansen att skapa sig mer kontakt med William då han kan ta en del av målen. Det kan ju inte heller vara något negativt?! Är övertygad att Tomas inte tycker det iallafall;)


/Lela 

 
 
marie

marie

4 oktober 2010 22:56

Jag kände samma sak i början, satt med tårar i ögonen på bvc när hon sa att Liam gått ner så mkt i vikt att det kanske skulle vara bra att ge honom ersättning. Kände mej totalt värdelös och människor runt omkring påpekade "ja men då var han så ledsen för att din mjölk var för tunn och inte gjorde honom nöjd". kändes hemskt, men det slutade med att liam blev ett flaskbarn på heltid till slut, och som du skriver, pappan får chans att skapa kontakt vid måltiderna, tycker det funkar perfekt även om det höjs en del ögonbryn när jag säger att jag inte ammar alls. det funkar bäst för oss :).
Söt kille förresten :)!

http://www.mariehofvander.bloggplatsen.se

Angelica

4 oktober 2010 23:09

Tack Marie! Det skiljer inte många timmar mellan våra guldklimpar;)
Här var inte problemet att han inte gick upp i vikt som han skulle utan mer tiden det tog för honom att gå upp den vikten. Så möjligt ett mer själviskt beslut från min sida än ett absolut nödvändigt.
Men jag/vi är nöjda med beslutet.

 
Eva

Eva

5 oktober 2010 09:13

Bra beslut! När ger du honom första flaskan? För jag antar att andra flaskan är på kvällen? Funderar på att testa det samma! Alve har tillbringad den mesta tiden från klockan 05 imorse vid min tutte... suck!

http://familjenweber.blogg.se

Angelica

5 oktober 2010 10:41

det är lite olika, har inga fasta mattider direkt. men någon gång mellan 12 och 14. försöker få det så det blir varannan flaska o varannan amning. än så länge funkar det:-)
Usch nej sitta så flera timmar i sträck är ingen höjdare alls...

 
Eva

Eva

6 oktober 2010 12:56

Jag testar det idag...så får vi se hur det går! Det är jobbigt när JAG är hans levande napp. Han vägrar ta riktiga nappar. Nu sover han äntligen så håll tummarna för att han inte vaknar när jag förflyttar honom från min famn. (vilket han gör typ 98% av av gångerna!)

http://familjenweber.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

6 oktober 2010 21:51

Bra beslut. Det är inte ego att inte vilja sitta och amma hela tiden...man måste ju få ha lite liv fast man är förälder..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards