Lela

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Angelica - 11 oktober 2010 22:56

Efter Williams sovrekord inatt så blev det inte mycket sömn under dagen, behövs inte när man sover så många timmar i sträck och tydligen lagrar energin i nåt veck på låret någonstans...


Men på eftermiddagen rann energin för lillkillen iväg och det började bli ganska kinkigt här hemma.

Mat dög inte, sova dög inte, sjunga och dansa inte heller... Så efter middagen bestämdes det att vi skulle ut på en långpromenad hela familjen, då borde han ju somna en stund iallafall.

Icke sa nicke... Var ute i 1½ timme, gick runt hela östran och det ända som intresserade William var hans giraffer i vagnen. Stora, stora ögon som var vidöppna där nere i vagnen... Men han var lugn, tyst och nöjd hela promenaden så det var mysigt.


När vi är på hemväg och har typ 2-3 minuter till ytterdörren då, Då orkar han inte kämpa emot längre. Somnar som en stock, promenaden fyllde alltså sitt syfte om än med lite senare resultat än vad jag hade planerat;)


Krävdes dock inte mer än en sömnpaus på 10 minuter för att vara på gott humör igen hela kvällen. Efter mat, mys och kel i soffan slocknade han sen vid halv 10 så det ska bli spännande att se om han kommer att sova hela natten inatt igen. 


/Lela

Av Angelica - 11 oktober 2010 22:47

Här kommer bilden som ger svar på uttrycken "stel som en planka" och "sitta som en hösäck". 

Fått tillåtelse av mamma Tina att publicera Izak, tackar vi för så alla som läser bloggen får ta del av denna helt underbara bild!!=)



   William the planka & Izak the påse 


/Lela

Av Angelica - 11 oktober 2010 12:20

inte 8 utan 10!

Vad kan nu denna fullkomligt ologiska talserie betyda?

Jo det är Williams sovrekord! Hela 10 timmar sussade killen natten till idag... Helt jävla galet!


Det som är det värsta/bästa med det är att jag till slut fick väcka honom för att han skulle hinna äta innan vi gav oss iväg på den sedvanliga babyrytmiken. Så jag har inte en susning om hur länge han hade kunnat sova om jag bara låtit honom vara... 

Trodde inte det var sant när min mänskliga väckarklocka Tomas väckte mig imorse kl 7. Tänkte att jag måste ha glömt att jag var uppe inatt och matade honom men mina bröst tog mig snabbt tillbaka till verkligheten. De talade snabbt om för mig att: Nej du Angelica, du har inte tömt oss på hela långa natten!! Så nu protesterar vi genom att kännas som två bultande blåmärken med elchocker i!!


Kan inte för mitt liv tänka mig att detta beteende kommer att fortsätta men det var kul att få uppleva!=)

Förvisso har jag redan konstaterat att det är en lyxbebis jag har men inte en extra lyxbebis, någon måtta på det goda i livet får det ju faktiskt vara!


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards