Lela

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Kicks - Army Jacket

Av Angelica - 30 november 2011 11:15

Varning för katastrof!!


Army Jacket i sig är ingen katastrof, ett mörkt kahkifärgat cremelack. Nej katastrofen är nog mer av ett handhavandefel.




Allt såg fint ut fram tills dess jag skulle toppa med Seche Vite för att kunna gå och lägga mig lite fortare (lackade vid halv elva på kvällen;)). Då uppstod gropar och ränder... Det är ungefär en fjärdedel kvar i min flaska och det börjar bli svårt att få upp lacket med penslen. Mina naglar är så långa nu att ett dopp inte räcker för att täcka hela så jag måste fylla på och det är då detta sker. Varit med om det innan men inte att det blivit så här katastrofalt:(

Någon där ute som har något tips eller förslag? Gör jag något galet? Hur gör ni för att kunna nyttja allt lack i flaskan?  


Om vi ska återgå till huvudperson för dagen, Army Jacket så är det ett lack som jag tycker mer om i flaskan än på nageln. Upplever det som ganska platt, tråkigt och framförallt smutsigt. Nej, ingen pulshöjare. 





Det är två lager, ett normalt och ett ganska flödigt lager. Formulan är okej att lacka med resten, så som finish och torktid låter jag vara osagt. Känner att min bedömning är färgad av det dåliga resultatet...


      



/Lela  

 
 
Cactus

Cactus

30 november 2011 19:49

Det går inte att få upp allt ur flaskan, de är gjorda så att man inte ska få ut det utan köpa en ny flaska istället :p Så man köper en ny och använder den ett tag. När det sen får plats så häller man över det som i kvar i den gamla flaskan i den nya. Seche Vite kan man också köpa som refill i stor flaska utan pensel, väldigt smidigt! :)

http://cactusnailpolish.blogspot.com

Angelica

1 december 2011 20:02

De är kluriga de där tillverkarna;) Att man inte kan få upp allt förstår jag men när det är ca 1/4 del kvar kan man tycka att man inte ska behöva bråka... Åhh, tack för tipset. En refillflaska står högt på önskelistan just nu:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards