Lela

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Miliani - Hi-Tech

Av Angelica - 18 november 2011 14:23

Andra holofredagen för min del och denna fredagen är lycka:)Milani - Hi-tech är beatiful!

Mitt första riktigt holografiska lack, Depend 58 har ju mer av ett holografisktglitter i sig än att hela lacket är holografiskt. Helt plötsligt så förstår jag vad det är alla andra pratar så om, hur häftig effekten är och vilket "titta-begär" man får av naglarna. Grämer mig att jag inte testat detta tidigare!


Har fortfarande en del att lära om att fota holo men det blir bättre.


Hi-Tech är ett ljust grönt hololack, vårigt vilket känns konstigt när det är riktigt höstrusk utanför fönstret. Skirt, tre lager för att få det hyffsat opakt, VNL syns fortfarande i vissa vinklar.

Det var väldigt lätt att applicera, nästan ingenting flöt ut på sidorna och penslen var lätt att kontrollera. Torkar ganska fort, dock hjälpte jag det lite på traven med Seche Vite.






Här syns regnbågseffekten ganska tydligt.



       



Finsihen är underbar. Det ser inte ut som nagellack jag har på naglarna, det ser typ sprutlackerat ut för det är så otroligt jämnt. Jag hade förväntat mig att hololack skulle kännas mer som ett microglitterlack, lite lätt knottrigt på ytan men jag kunde inte ha mer fel!

Vet inte om jag var extremt noggrann när jag lackade eller om det är formulan på Hi-Tech som helt enkelt bara är så bra för jag tror inte jag någonsin har haft så fint lackade naglar innan. 

Vilken typ av holo detta är vet jag inte riktigt men jag skulle gissa så gissar jag att det är ett linjärt hololack.


Jag är såld! Ögon kommer scanna alla lack jag kommer över eller ser för att lägga vantarna på fler holosar:) Känner mig som ett barn på julafton just nu.




/Lela   

 
 
Cactus

Cactus

18 november 2011 16:49

Visst är det underbart! Ett av mina favoriter bland gröna holosar. (Ifall du bryr dig om sånt, det måste man ju inte såklart, så är det ett scatter-holo) :)

http://cactusnailpolish.blogspot.com

Angelica

18 november 2011 22:26

Har ju inte så mycket att jämföra med men gillar detta skarpt:) Okej, då gissade jag fel trots mina försök till efterforskning. Tittar på bilder och läser men lyckad inte klura ut skillnaden så från och med nu nöjer jag mig med holo eller icke-holo;)

 
Skimmerskuggan

Skimmerskuggan

19 november 2011 10:24

Kanonfint!

http://skimmerskuggan.blogspot.com

Angelica

19 november 2011 20:20

Tack:)

 
Emma P

Emma P

19 november 2011 11:02

Vackert! Jag älskar holo mycket just för att det bjuder på så mycket bling, samtidigt som det är så mycket mer lättjobbat än glitter, slät yta, lätt att få bort, you name it...

http://sminkan.blogg.se

Angelica

19 november 2011 20:54

Lättheten att ta bort det har jag inte testat ännu, så förälskad i det så det sitter fortfarande på:)

 
Chaosophia

Chaosophia

20 november 2011 13:17

Hi-tech är så förbaskat snygg!

http://www.oneinchnails.se

Angelica

21 november 2011 00:06

Visst är det:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards