Lela

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Depend 259

Av Angelica - 8 november 2011 10:45

Ut med det gamla och in med det nya, dags för höstkollektion 2011. Eller ja, valda delar av den iallafall. De delar som tilltalade mig.


De har på stort hakat på trenden om matta lack och det finns ett par stycken som torkar matt på egen hand. Förgerna över lag är mustiga, murriga och höstiga precis som det ska vara i en höstkollektion.


 

255, 256, 258, 259, 260, 262 och 264 föll mig i smaken.

Först ut är 259. Är ett mörkt nästan lite smutsigt grönt skimmerlack med dragning åt grå-svart. Mycket trevlig, höstig och i mitt tycke ganska neutral färg. Inte tråkigt men neutrallt. Torkar till en sidenmatt finish vilket överraskade mig lite åt det positiva hållet. Formulan är ganska tjock men inte svårlackad, lätt att få kontroll över så länge man lackar i flödiga lager.



Då det är ett par dagar sedan jag lackade med det minns jag inte riktigt om det är ett eller två lager på bilderna men jag tror att det bara är ett.


Var lite för snabb med att fota innan det hunnit härda ordentligt.






         



Fördelen med matta lack (förutom att det är snyggt) är att det är lätt att se när det börjar torka. Yttorrt på bara någon minut och genomhärdat på 5-10 minuter. Ivrig som man är så hade jag inte tid att vänta dessa få minuter innan jag ville fota därav två små skrap i lacket.


Jag tyckte om detta även om det kanske inte får hjärtat att slå dubbelslag. Lite för vanligt för det tror jag, påminner dessutom mycket om Kicks Oxygen Forest. Tillräckligt likt för att göra en jämförelse?


/Lela

 
 
GlitterLover

GlitterLover

9 november 2011 23:19

Jag tyckte tyvärr inte att där fanns så mycket som kändes nytt i kollektionen...

http://glitterlover.blogg.se

Angelica

10 november 2011 13:14

Nej några direkta nyheter var det väl kanske inte med unika färger men jag tycker för den sakens skull inte att den är tråkig. Finns en del trevliga lack även om långt ifrån alla föll mig i smaken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards