Lela

Alla inlägg under juli 2011

Av Angelica - 8 juli 2011 16:39

Jag som trodde att killens koppor hade gett upp och åkt hem där de bor=( Men jag hade fel, idag när vi gick upp så fanns det 3 st små nya blåsor. Ser visserligen ut som att de har spruckit redan, inte så lätt att syna honom när han vägrar vara stilla längre än 3-4 sekunder.

Han är pigg och glad idag, verkar inte klia på honom längre för jag har inte behövt ge honom någon tavegyl idag. 


Hade ju hoppats på att både Tomas och William skulle kunna följa med mig ner till Ronneby på marknad imorgon. Nu får vi se hur det ser ut imorgon helt enkelt. Annars får jag åka ner själv för ner måste jag! Min noguat är slut så jag måste fylla på förrådet i frysen;)

Ingen idé att grubbla nu, får helt enkelt granska honom under lupp i morgon. 


Tomas jobbar sista dagen innan semestern idag och han verkar ha fullt upp för han skickade innan och sa att han troligen blir sen hem. Och det verkar det som för det är fortfarande ingen Tomas hemma....

Ska bli sköna kommande 4 veckor, massa ledighet och roligheter. Inget planerat utan det som faller oss in och verkar kul kör vi på helt enkelt.


/Lela


Av Angelica - 7 juli 2011 22:19

William var och lekte hos sin kompis Selma idag och hittade fler saker att lägga till på sin önskelista. 


 

En dammsugare som är nästan som på riktigt





Lego är alltid kul, det säger iallafall mamma och pappa.  


Önskelistan fylls på efter hand som han kommer på saker att önska sig. Han vill att det ska finnas mycket att välja på både till födelsedag och julafton säger han. 


/Lela

Av Angelica - 7 juli 2011 22:07

Syster och mor har varit här ikväll och syster ville ha sina naglar målade. Så klart man ställer upp och hjälper till;)


 

Blev ganska bra, hon har inte så mycket naglar att måla på med det funkade fint iallafall. Tyvärr är inte kamerans macroläge och jag så goda vänner så bättre kort än så här blev det inte. Måste få Tomas att lära mig hur den fungerar...


/Lela

Av Angelica - 7 juli 2011 10:02

Jag är medlem i något som heter Buzzador, det innebär att man helt gratis deltar i olika typer av kampanjer där man får möjligheten att testa på nya/spännande produkter och tjänster som man sen ska vidareförmedla till sina vänner. 

Har berättat om Buzzador innan men det skadar aldrig att uppfriska minnet lite grann;)


Denna gången hade jag turen att få vara med i en kampanj för Tassimo T20 kaffemaskin. Kaffemaskin är egentligen lite orättvist att kalla den för man kan göra kaffe i alla dess former, choklad och även te i den. 


      


Tassimo är en så kallad kapselmaskin, man stoppar helt enkelt i den kapsel man vill brygga och trycker på knappen. Inom minuten har du din kopp färdig, hur enkelt som helst!

Kapslarna går att köpa i dagligvaruhandeln, elektronikkedjorna och via Tassimos hemsida. Hur stort utbudet är på typ MAXI vet jag dock inte, ännu.


 

Det finns bara en enda knapp på den så det går inte att göra fel, stor vattenbehållare för att kunna brygga många koppar utan att behöva fylla på vatten mellan varje.

Att det sen finns olika färgsatser att köpa till är absolut inte fel, då går det enkelt att matcha in den tillsammans med sina andra maskiner i köket. Eller helt enkelt bara göra den lite mer personlig, vad sägs om dessa läckra färger?


         


Fick hem våran maskin i tisdags tillsammans med 6 olika kaffe-/chokladsorter att testa. Jag dricker ju inte kaffe så det blev en kopp Marabouchoklad, den var inte dum. Okej den smakar inte som farmors hemmagjorda choklad som man kokade på spisen med fet mjölk, kakao och socker men den var godare än den man snabbt gör med mjölk och Oboy. 

Det finns en del olika teer att köpa till vilket jag ska göra, spännande att testa hur det smakar.


Igår hade vi gäster, underbart tillfälle att buzza maskinen ordentligt. Och den verkade gå hem, gästerna tyckte det var kul att få stå och välja vilket kaffe de skulle dricka=) 


Om det är någon som är sugen på att testa maskinen, antingen av ren nyfikenhet, kanske sugen på att köpa en själv eller helt enkelt bara vill ha en gratis kopp kaffe så är det bara att knacka på dörren. (Vattkoppor råder fortfarande i huset om man nu är rädd för det)


/Lela

Av Angelica - 6 juli 2011 14:00

Igår kväll efter att killen somnat höll Tomas och jag på att fixa och dona i köket. 


Helt plötsligt finner jag mig själv rensa, städa och möblera om i våra skafferi (ja vi har flera, har inget högskåp i vårat kök utan bara små skåp).

Allt som fanns i dessa skåp åkte ut på diskbänken, sen började sorteringen. När jag var färdig hade jag rensat ut 2 (?!) hela plastpåsar med grejer som var för gamla. Sega knäckebröd, nudlar som var över ett år för gamla, grejer vi hade glömt vi hade och köpt nytt av.

Vansinnigt när man tänker efter, att man slänger så ofantligt mycket bara för att man har glömt av att det fanns långt där inne i skåpen. Är det bara vi som fungerar på detta idiotiska och oekonomiska sätt eller finns det fler där ute?


Under hela processen såg Tomas lite lätt förbryllad ut och när jag var klar frågade han: - Varför fick du för dig att göra detta nu?


Stannade upp och funderade en stund...

Ja varför fick jag för mig att göra detta just nu? Det finns ganska många trevligare sätt att spendera en tisdagskväll på.... Men sen kom jag på det, anledningen till varför jag hade börjat med denna rensning.


Jag skulle fylla på kakao i burken!


Det är så jag fungerar, ibland leder en sak till en annan och vips så står man där med hela köket fyllt med halvtomma kartonger, läckande rispåsar och på tok för gamla nudlar.


/Lela


Av Angelica - 5 juli 2011 14:08

Inte så spännande och roligt som det låter dock....


Killen somnade som vanligt vid strax innan 8 igår men sov väldigt oroligt. For fram och tillbaka, gnydde och fäktade med benen. Vid halv 12 gick jag och la mig för att vakna strax innan 2 igen av en galet otröstlig liten kille. Han skrek som en stucken gris och kavade fram och tillbaka i sängen, slängde allt han hade omkring sig. Det kliade förmodligen något vansinigt på honom, lille stackaren. 

Upp med honom och försöka lugna honom lite, badda benen med alosollösning och smörja på kylbalsam. Hjälpte. I ungefär 2 minuter... Vad gör man då? Jo man tappar upp ett svalkande bad och låter honom kliva ner i badet vid så där 2-snåret mitt i natten;) Snacka om förvånad när han insåg vad som höll på att hända! Bada, mitt i natten?

Så där satt vi, jag och William inne i badrummet. Han i badkarlet och jag på en pall bredvid och lekte i si så där en 40 minuter. Efter det fick han sitta på golvet och självtorka och bli insmord med ytterligare en omgång kylbalsam. En omgång välling på det så sov han sen gott utan massa kli. Till och med så gott att vi vaknade först vid strax efter 10 idag på förmiddagen. Det tackar vi hjärtligt för=)


Nu är det inte så farligt med honom, pigg och glad igen. Lite fler blåsor har det poppat upp även om de är små. Men för att vara på den säkra sidan ringde jag bort till BVC och fick Tavegyl utskrivet så det kommer han få i förebyggande syfte i natt. Jag hade inte tänkt mig att de nattliga baden ska bli en stående punkt på schemat.  


Ett besök av bonusmormor och moster har vi hunnit med idag. Trevligt med lite sällskap om så bara för en stund tyckte både William och jag=)


/Lela

Av Angelica - 4 juli 2011 22:30

  Revlon Cherry Crush F-022 och konfettistjärnor i rött.



Ganska coola, häftiga och framförallt lite annorlunda. 

Utförandet kunde även denna gång varit lite snyggare men det är

första gången jag målar ränder längs med nageln. 


/Lela

Av Angelica - 4 juli 2011 20:57





     


Efter att ha lekt i tvättkorgen ligger nu den förhållande vis pigga sjuklingen och sover lite halvoroligt i sin säng.


Och jag sitter här i soffan med maskeringstejp på naglarna, väntar på att lacket ska torka. Resultatet kommer förmodligen upp senare ikväll när det är klart och färdigt.


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards