Lela

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Smart kille!

Av Angelica - 24 maj 2011 15:53

Blev så full i skratt idag när vi höll på att städa vardagsrummet idag, jag städade och William levde rövare kanske jag ska skriva.


Han började med att välta ut ytterligare en blommkruka, denna gång på soffbordet. Tomas har tydligen varit duktig och vattnat den lite väl frikostigt för det fullkommligt rann ut jordblandat vatten över HELA bordet. Jippie;) Han såg lika förvånad ut denna gången som förra.


Efter att det var uppstädat (orsaken till varför städandet började, och ja jag var tvungen att städa hela huset efter detta) smet han in i hörnet mellan sofforna och stoppade vissna blad i munnen samt tuggade lite på sin farfars bröllopskort.

Så här fortsatte det hela förmiddagen, galen och vild men på mycket gott humör så han fick hållas. 


Sen var det tydligen något mycket spännande att titta på i/genom fönstret för dit for han i ett huj. Jag började dammsuga och ser honom bara i ögonvrån när det är något som inte riktigt stämmer... Når han inte lite väl långt upp helt plötsligt?

Jo, jag hade så rätt så rätt, han nådde lite längre upp än vanligt för han hade orndat sig en pall. Krypit och hämtat en kartong till ett pussel som ligger under vintrinskåpet i väntat på att bli ihopsatt (väntat länge nu ca 2 år, till mitt försvar så är det svart/vitt och bara en massa hus!!), puttat med sig den till fönstret och därefter helt enkelt ställt sig uppe på lådan!

Då nådde han ju faktiskt lite mer och kunde utförska allt det där spännande i fönstret;)


       


Han är inte dum den lilla killen! Blir dock lite orolig... Om han redan kommer på sådana lösningar vid 10 månaders ålder, hur kommer detta att bli när han blir äldre? Den dagen den sorgen eller hur är det man säger?;)


/Lela

 
 
Ingen bild

Rikard

24 maj 2011 17:42

Kärnfysiker?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards