Lela

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Mattegeni?

Av Angelica - 24 juni 2010 20:08

Fyndat på Lövmarknaden idag, riktigt ordentligt=)

Den stora anledningen till att åka in år efter år är ju faktiskt för att kunna köpa nougat, kan jag inte sticka under stolen med. Så även i år.

Normalt sett så blir det någonstans mellan 2-3 kilo per marknad, i år är jag ju medveten om att det kanske inte blir fler marknader för mig denna sommaren vilket gjorde att jag tänkte slå på stort.  

Det blev en hel låda dvs 5 kilo nougat. Tror att kvinnan som sålde blev så förvånad och glad över att få göra en "stor" försäljning så hon fick nog fullständigt hjärnsläpp....  

Hon sa förvisso att jag skulle få det lite billigare när jag köpte en hel låda av henne men det var inte förrän jag betalat, gått därifrån som Tomas frågade vad jag tyckte om priset.

- Jo det blev inte så farligt, snällt att ge lite rabatt svara jag.  Tomas bara skrattar åt mig och undrar om jag överhuvudtaget räknat på vad det borde kostat och vad jag betalade....

-Njae, svarar jag o börjar räkna i huvudet. ½ kilo kostar 55 kr alltså 5*110=550kr.

-Ha ha, ja det blev ett väldigt bra pris svarar jag Tomas. Betalade 250!  Fick alltså 300 kr i rabatt. Det är ingen dålig rabatt, liknar mer en "halva-priset-på-REApriset-utförsäljning"=)


  

Det blev inte mer än nougaten inköpt idag, hittade inte ståndet med alla olika te-sorter annars skulle det blivit det oxå. 

Var en trevlig lövmarknad, träffade lite lagom mycket folk att stanna och prata med. Efter 5 timmars vandrande så gav vi upp och åkte hem med röda axlar, näsor och ömma fötter.

Nu blir det soffan resten av kvällen, tänker inte röra mig en meter i onödan!!


/Lela

 
 
Eva

Eva

24 juni 2010 20:54

Åh, ett stånd med te-sorter låter trevligt! (även om ni nu inte hittade det i år) Det har jag aldrig sett på någon marknad! Jag samlar ju på te, så det låter som himmelriket för mig!

http://familjenweber.blogg.se

 
Ingen bild

Angelica

24 juni 2010 20:58

Samlar på te? Ska man inte dricka te?;-) hihi
Det brukar alltid finnas, de stod där säker i år oxå men vi missade dem och orkade inte gå tillbaka o leta. Favorit att rekommendera?

 
Frida

Frida

24 juni 2010 21:39

5 kilo!! Gud, vad häftig du är! =)
Antingen räknade hon fel och i så fall tycker jag synd om henne. Sånt jag kan gå å må dåligt över i flera dagar... Eller veckor nu under graviditeten... Suck! Eller så kan man ju bara tänka sig hur mycket förtjänst hon gör på "vanliga" (ogravida) människor. Och i så fall var det rätt åt henne! Ha!

http://militarmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Angelica

24 juni 2010 22:52

häftigt? Snarare besatthet;)Men är man en godisgris så är man.
Ja hon kliade sig nog i huvudet både en och två gånger när hon skulle räkna dagskassan på kvällen. Själv gjort såna blunders när man jobbade i butik, gnager hål på en till slut;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards