Lela

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Systembolaget

Av Angelica - 24 mars 2011 11:15

Igår var William och jag en runda på stan efter rytmiken, handlade lite smått och gott. Bland annat solglasögon till honom, så tuff han blev=) Bild kommer på det så småningom.


Men vi avla ett besök på systembolaget ute i Lyckeby innan vi körde hemåt igen. 

Är det bara jag eller känns det så fel för fler att gå in på systemet med barnvagn? Jag känner mig uttittad och analyserad av alla. 

Inte för att vi är där speciellt ofta, tror jag varit där två gånger sedan han föddes, (ungefär lika många gånger som jag druckit alkohol;)) men det känns så ofattbart fel. 

Bara för att man besöker systemet behöver man ju inte dricka stora mängder alkohol, väldigt ofta. Kan ju som i vårt fall vara att man köper en flaska vin för att ha det lite mysigt på kvällen. 

Men det känns ändå som att alla blickar dras till en och det tisslas och tasslas bakom ryggen.

- Titta, hon går hör inne bland all alkohol med ett litet barn, måste vara ett starkt beroende. Hemskt att barnet ska behöva växa upp under såna förhållanden!


Är medveten om att det med största sannolikhet inte förhåller sig på detta sätt men kan inte hjälpa att tankarna skenar iväg. 

Är det bara jag eller är ni fler som känner likadant?


/Lela

 
 
Ingen bild

Eva Weber

24 mars 2011 13:16

Känner precis likadant!!!! Ville nästan skriva i pannan "jag köper 2 öl till min man" sist jag var där!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards