Lela

Alla inlägg under januari 2011

Av Angelica - 12 januari 2011 10:50

Igår var det dags för nytt besök på BVC.


Dunder William # 1


9210 gram

70 cm lång


Det är en dunderklump till 5-månaders bebis vi har=) Världens enligt oss bästa och sötaste dunderklump!


Dunder William # 2


Efter mätning var det dags för de beryktade sprutorna igen. Då vår gamla BVC-sköterska har slutat så var de två stycken vid mitt besök igår, den ena "gick bredvid" för att senare ta över. Detta ledde till att de tog sprutorna som man tydligen gjorde förr dvs de tog bägge två samtidigt så blir det bara en jobbig stund för de små.

Ganska självklart kan jag tycka egentligen, varför göra om en jobbig och ond procedur när det går att lösa på annat sätt? Nej jag förespråkar att de ska återgå till detta gamla sätt igen.

Hur som helst så var jag förbered på en jobbig stund med många tårar. Kunde inte haft mer fel. Han skrek som en stucken gris när de sprutade in vaccinet och tog ur nålarna men lagom till att jag hade vänt honom i mitt knä så jag kunde krama om honom och trösta honom så log och skrattade han!

Skriket varade alltså inte mer än 4-5 sekunder sen var allt frid och fröjd. Vi var ganska chockade alla tre, den ena sköterskan sa att hon aldrig hade hört en bebis skrika mindre än så.

Inte var det speciellt gnälligt under dagen sen heller. Han verkade ha lite ont 2-3 efteråt så då fick han en alvedon men annars var det lugnt.

Jag är superimponerad av honom, min duktiga lilla kille.

Min dunder William=)


/Lela 

Av Angelica - 12 januari 2011 10:33

Påbörjat jobbet med att städa ut julen i huset. Tomas tycker jag tar i lite väl mycket, tycker inte jag. Vi är inte helt överrens på den punkten;)


I allafall så skulle jag ge mig på vårt bubbelbadkar i måndags, det var dags för en ordentlig rengöring!

Fyllde upp hela badkaret och hällde i lämplig mängd rörrens och ska sätta igång själva bubbel-funktionen för att rensa.... Kan inte för mitt liv få igång det! Vrider och trycker på varenda knapp säkert 10 gånger om (finns ju inte mer än 3 knappar) men det händer absolut ingenting. Plockar fram pärmen med alla bruksanvisningar, visar sig att vi inte fick med någon sådan till badkaret vid köpet av huset. Nehä... 

Men internet har ju allt tänker jag och tar med mig datorn in i badrummet, ställer på handfatet och börjar söka efter någon form av modellbetäckning på karet, finns inte!!

Då jag ger jag upp och ringer Tomas på jobbet för att fråga hur fan man sätter igång det. Precis i samma sekund som Tomas svarar så ser jag en strömbrytare på väggen bredvid karet. PUCKO!! Klart strömmen måste vara påslagen tänker jag och slår på strömmen.


-Iiiiiiii!!!!!!!!!!!! HJÄLP!!!

Detta är det första Tomas får höra i luren när han svarar, i något högre tonläge än vanlig samtalston;)

-Satan vad blött det blev!! Du det var inget jag löste det själv.

-Vad sysslar du med, säger Tomas.

- Va? Nej ingenting, du jag kom på det, det var inget, hejdå.

-Vad gör du?! Berätta nu....

-Hrmm jo jag fick inte igång bubbelbadet men precis när du svarade så hittade jag strömbrytaren och kom på att strömmen givetvis måste vara på. Problemet var bara att jag inte fyllt badkaret tillräckligt så nu är hela badrummet och hallen utanför dyngsurt, för att inte tala om vad jag är. Men det är lugnt, nu vet jag hur jag gör.


Nämligen så att det är ett jet-stråle badkar vi har så det sprutar vatten med en väldig fart och jag hade missat att alla de silvriga ventilerna måste vara vattentäckta. Så när jag slog på strömbrytaren så sköt den iväg en jetstråle ut över hela badrummet och ut i hallen utanför. Där William för övrigt sitter i sin babysitter, vattnet landade ca 20 cm från honom. Han såg lite lätt förvånad ut;)


Men nu är det rent=)


/Lela

Av Angelica - 12 januari 2011 10:27

spenderades i Varberg. Köra runt och besöka alla släktingar, vi hade en hel dag extra jämfört med vad vi brukar men det spelar ingen roll för nu när man har barn så tar det längre tid så den där extra dagen märkte vi inte så mycket av. 

Men det var en trevlig helg även om inte Varberg bjöd på sitt bästa väder utan snarare tvärtom.

Men besök hos Tomas pappa, mamma, syster, bror och farmor och farfar blev det. Hann även med en tripp till Ge-Kås och en sväng inne i stan. Vi skulle bara titta på Ge-Kås egentligen men kom ändå därifrån X antal hundralappar fattigare, märkligt att det alltid blir så!


Jag fick dessutom revansch både på vägen upp och på vägen ner, Gotteboet vid Skåneporten var öppen så det blev två besök med massa gottit i påsen som resultat=)


/Lela

Av Angelica - 5 januari 2011 22:45

tycker jag att företagets SOVA´s reklam som går på TV just nu är. 

I reklamen så filmas olika kunder som guidade av leende försäljare provar sängar. I slutet av reklamen så är det ett par som provar dubbelsängar varav kvinnan är höggravid. Den kvinnliga leende försäljaren ser ut att prata gott om den testade sängen och nicka insäljande till det leende/höggravida paret. 


Min fundering är, vilken sängförsäljare säljer med gott samvete en ny säng till en höggravid?!

Inget ont om de människor som faktiskt på riktigt jobbar som säljare på SOVA (hoppas och tror att de inte skulle sälja ny säng till gravida) utan snarare en känga mot de smarta reklammakarna som kokat ihop denna reklamsnutt. Jag kan förstå tanken av att visa att ALLA typer av kunder är välkomna att köpa sängar på SOVA men är man tvungen att välja den i princip enda kategorin av potentiella köpare som man verkligen inte bör sälja en säng till?!?!


Har själv jobbat på ett annat företag med att sälja just sängar och jag hade inte med gott samvete kunnat sälja en säng till en gravid.

Och nu efter att varit med om erfarenheten att vara gravid så hade jag inte velat köpa ny säng under den perioden.... Min säng som jag normalt sett tycker är jätteskön kändes helt plötsligt knölig och på tok för mjuk. Är dessutom en magsovare och det är en ställning som av naturliga skäl inte hade gått att prova vid val av ny säng.  


På en produktutbildning för många år sedan gästades vi av en representant från en stor svensk sängtillverkare. Han sa något som är oehört sant, att köpa säng är som att köpa skor. Känns sängen/skon skön så är det en bra säng/sko för dig, tycker du inte att sängen/skorna är skön så är det ingen säng/sko för dig. 

Och av min erfarenhet att döma så är INGA skor speciellt sköna de där sista månaderna/veckorna!!!


Var bara tvungen att dela min frustration över denna, i mitt tycke, ovanligt korkade reklam.


/Lela

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards