Lela

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Ensam hemma

Av Angelica - 18 augusti 2010 19:21

Sitter just nu helt ensam hemma. Sambon tog med sig sonen på promenad bort till affärn för att hämta ut ett paket. Elektronikprylar som Tomas beställt, som att vi behöver mer elektronik här hemma?;) Vet faktiskt inte ens vad det är för nåt... inte orkat ta reda på det.

Anledningen till att inte jag följer med på familjepromenad är att jag har blivit dunderförklyd. Har varken tid eller lust att vara sjuk men det tog bacillerna som vanligt ingen hänsyn till... Tror jag måste jobba på min auktoritet så de har lite större respekt för mig. 

Ont i halsen, snuvig, huvudvärk, hosta och ont i tänderna. Ont i tänderna låter kanske märkligt men det får jag alltid när jag blir förkyld, ont i hela tandraden, både tänder och tandkött. Inge vidare alls...


Igår kom Tomas pappa med fru ner på besök så de var hemma hos oss igår och en liten runda idag innan de körde hemåt till Varberg igen. Så nu har hela närmsta släkten träffat vår nyförvärv! De verkade nöjda med vad de såg=)

Igår visade sig William dock inte från sin bästa sida, kinkig precis hela dagen. Det ända som dög var att ligga i mammas famn, fick mycket gjort igår med andra ord;) Inatt och idag däremot har han varit helt underbar! Sovit gott hela natten, så pass gott att jag fick väcka honom för en liten matstund vid 4-tiden imorse. Han hade säkert kunna sova en bra stund till men det kunde inte jag. Brösten sprängde och värkte så han fick äta vare sig han ville eller inte helt enkelt. han verkade inte allt för ledsen för en mat och kelstund dock.

Idag på dagen har vi mest mysat hela dagen, legat i knät och grimaserat. Roligt nu när man börjar se förändring för var dag. Han kan hålla ögonen fixerade en stund och titta på en när man pratar med honom. Stadigare i nacken för var dag som går, lägger, man honom på axeln så vill han inget annat är att resa sig upp och titta på en. Blir stor fort den lille killen.


Nej nu ska jag lägga mig en liten liten stund på soffan innan de kommer hem igen. Sen är det familjemys i soffan som gäller för resten av kvällen! Tror Tomas att han ska få leka med vad det än nu må vare i det där paketet han hämtar så tror han fel;)


/Lela

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards