Lela

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Tröstlöst OCH sömnlöst

Av Angelica - 20 juli 2010 06:22

Nu är det morgon och jag har inte sovit en blund inatt, gav upp för ca 1½ timme sedan och satte mig i soffan istället för att ligga i sängen och försöka lura mig själv till att sova...

Vi gick och la oss vid 1-tiden, löste lite korsord tillsammans. Tomas var väl vaken ungefär en halvtimme innan han hade lyxen att somna. (inte alls avundsjuk!!)

Jag låg kvar och löste vidare tills klockan var 4. Då släckte jag lampan och gjorde ett tappert försök att räkna får. Misslyckades kapitalt vill jag påstå!

Vid 5 gav jag som sagt upp och och placerade mig i soffan istället. Det går SÅ mycket bra på TV vid den tiden;) Nu har iaf nyhetsmorgon börjat så nu finns det något att glo på. 


                                            


Liten är fortfarande för blyg för att komma ut och hälsa på oss... Tycker nog att Liten ska trotsa sin blyghet snart och hälsa på oss iallafall.

Nyfiken som attan och vill träffa det lilla livet som ständigt gör sig påmind inne i min mage. Trodde kanske att det var nåt på gång sent igår kväll men ack nej... Troligen rörde det sig om för mycket god mat och tillhörande magknip. Magknipet sitter fortfarande i, snart 12 timmar efter middag men det känns varken mer eller mindre.

Lever med vetskapen om att Liten faktiskt inte kan stanna där inne hur länge som helst och än så länge har vi bara passerat deadline med knappt 3 dagar men varje dag just nu känns som en mindre evighet.  

Tomas har försökt prata förstånd med Liten ungefär 15 ggr per dag sen i lördags utan framgång, mig lyssnar den inte heller på. Någon som har en stark auktoritet när det gäller spädbarn som är villig att försöka föra en vettig diskussion med vår Liten? 


/Lela

 
 
Ingen bild

Cecilia Carlberg

20 juli 2010 06:50

Din stackare.....jag gick över två dagar o bara det kändes.
Men du har kanske vänt en del på dygnet va, så att det är därför du inte kunnat somna...hoppas liten snart kommer!

 
Ingen bild

Angelica

20 juli 2010 07:00

Ja jo jag ska inte sticka under stol med att dygnsrytmen är funktion, värmen gjorde sitt för att hjälpa till med det. Men inatt var det fullkommligt meningslöst.... Kan det vara förväntningar som gör att man inte kan sova kanske? Hmm....

 
Eleonore

Eleonore

20 juli 2010 10:08

Hoppas snart Liten vill komma ut, klart du är nyfiken. Man undrar ju vem som bott därinne så länge.

http://www.keeta.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards