Lela

Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Deadline...

Av Angelica - 17 juli 2010 22:30

Deadline är snart passerad utan ett resultat.. Får det vara så? Är det verkligen OK?

Tycker nog inte det, inte alls faktiskt!


Vet att det här med beräknat förlossningsdatum inte är ett givet leveransdatum men att passera detta datum är psykiskt påfrestande. Börjar bli nervös, på riktigt. Riktigt på riktigt.

Innan idag så har det fortfarande legat framåt i tiden, nåt som kommer att hända framöver. Nu när det datumet är passerat så ligger det ju helt plötsligt bakåt i tiden. Det innebär att redan borde ha hänt och kan ske nu när som helst. Det finner jag mycket skrämmande!! 

 Ju fler dagar det kommer att gå över tiden och ju mer övermogen jag blir desto mer nervös kommer jag bli. Så det hade inte skadat om det satte igång nu väldigt snart. Det ända jag kan fokusera på nu är förlossningen och det är inte nyttigt för psyket, det kan inte vara bra att vara så här nervös och rädd... Usch. 


Till råga på allt så har det åskat från och till hela dagen, inte heller nyttigt för mina nerver. Tyvärr verkar det som att Liten är lika rädd för åskan som mig eftersom den bestämt sig för att stanna inne ett tag till.


/Lela

 
 
Ingen bild

Tina

17 juli 2010 23:06

Kan inte annat än hålla med dig, man borde få typ mellan två datum. Har liten inte kommit innan sista datumet så blir man igångsatt eller nåt för detta är inget kul.

 
Ingen bild

Eva

18 juli 2010 10:29

Nää, Angelica! Ta bort orden nervös och rädd! Fram med ord som förväntansfull och nyfiken! Du vet att jag är lite avis på dig för att du har denna cola upplevelse framför dig!! Håller alla tummar jag har! Snart är det dags! KRAM

 
Ingen bild

linda ejnaesson

18 juli 2010 14:35

Håller med ovan talare, var inte rädd! Det är de största du kommer vara med om du har framför dig!jag var dock tokrädd denna gången själv...skumt när de e barn 2..hmm.. men rädslan släppte när ja gått ett par dar över tiden och jag kände bara spänning och förväntan! de kommer gå fint ska du se kroppen är otrolig å den vet hur den ska göra! bara "följ med" så fixar du det! du är en superkvinna de vet jag! kram från mig!

 
Ingen bild

Annica

18 juli 2010 21:06

Vet du vad jag tänker? Jo, att det kommer inte att ske någon av de där dagarna då det känns läskigt och oroligt. Det blir en av de andra - då det istället känns spännande och man känner att "det här fixar jag!" Du kommer att vara redo när det gäller - jag är helt säker! Men du, hjärnan tar till sig vad du matar den med så jag håller med om att byta ut orden. Det hjälper. Jag är ju i samma sits själv, vet du. ;) *kraaaam*

 
Ingen bild

Angelica

20 juli 2010 06:41

Tack för alla fina och stöttande ord!! Jag är inte rädd för själva förlossning i sig, det måste jag ju ta mig igenom vare sig jag vill eller inte så det finns ingen anledning att lägga energi på att vara rädd för det. Nej rädslan består mer i att jag inte vet när det kan tänkas hända, inte ha kontroll.
Har varken mer eller mindre makt nu än innan den 17:e men nu känner jag enbart maktlös. Det är det som gör mig rädd...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards