Lela

Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Bärsele eller bärsjal...?

Av Angelica - 2 juli 2010 22:58

Varit på Babyproffsen idag för att titta närmare på bärselar, det finns ju lite att välja på. Fasen värre än att köpa bil...

Kan nog inte påstå att vi blev mycket klokare, snarare mer förvirrade när vi gick därifrån.

Hade inte tänkt så mycket på bärsjal innan vi åkte dit men nu kan vi helt plötsligt inte bestämma oss för vilken typ vi ska välja. När man väl sen kommit så långt som att bestämma sig för det så finns det ett flertal olika varianter av varje att välja på.... Gahhh!!

Men Tomas var söt när han stod  där med en limegrön bärsjal knuten runt sig=) Bara Liten som saknades!


Med tanke på att de kostar en del så känns det som att man inte bara köper för att testa utan man vill gärna veta att man trivs med den man väljer. Bärselarna ligger mellan 900-1500 kr och bärsjalarna runt 700-800 kronor. 

Vi får se vad det blir, för något av det blir det med största sannolikhet. 


Efter det besöket blev det JYSK för att titta på solvagnar, att betydligt lättare val även om pengarna handlar om ungefär det samma;) 

Så nu pryds uteplatsen av två stycken svarta solvagnar i polyrattan. Det ser riktigt skönt och inbjudande ut, om det är fint väder imorn så vet i katten om jag inte ska inviga iallafall en av dem;)


  


På eftermiddagen satt jag och klurade på det här med föräldradagar, ska börja ta ut det from måndag så det var dags att anmäla det. 

Tycker det är en hel djungel och jag fattar knappt hälften men vi håller tummarna för att det blev rätt och att det kommer utbetalningar som stämmer sen. Lär ju märka om det inte kommer in några pengar på kontot;)


Imorgon väntas det grillkväll hos ett av paren från föräldragruppen, tror att det kan bli riktigt trevligt. Ser framemot det=) Så Liten för se till att hålla sig inne i magen under morgondagen oxå. 

Med tanke på alla sammandragningar, sparkar, boxningar och allmän cirkus som är inuti magen så känns ingenting säkert just nu. Ibland hade det varit skönt om Liten befann sig på utsidan redan nu istället, bara för att jag känner så kan jag ge mig jävlen på att den kommer att stanna inne ett par dagar över tiden. Bara på rent jävelskap;)


/Lela

 
 
Eva

Eva

2 juli 2010 23:28

Vi har en bärsele, men Alve är alldeles för liten för att kunna använda den nu. Idag uppfann jag ett substitut för bärsjal. Jag stoppade honom helt enkelt innanför amningsklänningen som jag har på mig. Funkade helt OK! Lite sugen på att köpa ett en sjal, men VIPS så har tiden gått,Alve har växt och bärselen passar. Då vet jag inte om jag vill lägga ut alla de pengarna. Vi får se...
Stolarna ser förresten riktigt sköna ut!!!

http://familjenweber.blogg.se

 
Ingen bild

Angelica

2 juli 2010 23:38

Fördelen med sjalen är ju att den går att variera i det oändliga, men det verkar lite knixigt att lära sig knyta den ordentligt. Rädd för att Liten ska trilla ut!! Det kommer nog att få bli Tomas val då det troligen är han som kommer att använda den mest.

Jag uppdaterar imorn om sängarna var sköna eller inte!!=)

 
Ingen bild

M

3 juli 2010 01:10

Kolla
www.babyviking.com
de har något nytt på G

 
Frida

Frida

3 juli 2010 12:05

Jag tycker sjalen verkar jättekrånglig, men kanske skön om man ska gå runt hemma.
Vi ska ha en bärsele, en Babybjörn Active, med förstärkt skena i ryggen. Tänker mig att jag kommer använda den rätt ofta på skogspromenader med Vackraste hunden.
Hoppas Militärbebisen trivs i den bara...

Hälsa alla ikväll!

http://militarmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Angelica

3 juli 2010 15:53

Ja det är en sån bärsele vi oxå har tittat på om det nu blir bärsele.
Precis, det är ju det, vet inte ens om Liten kommer att tycka om bärsele/bärsjal. För er som har hund och måste ut och gå ett par gånger om dagen kan jag dock tänka mig att sele är nästintill ett måste!!
Vi får se, klurar lite på den ett tag till. vi har ju vagn så det är ju inte så att vi sitter i sjön direkt.

Ska jag göra, synd att du inte kan komma med men det är ju för militärbebisen och ditt eget bästa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards