Lela

Alla inlägg under oktober 2008

Av Angelica - 6 oktober 2008 11:22

Då har hela helgen gått, den gick väldigt fort denna gång. Önskar att den var 1-2 dagar till.

I fredags åkte Tomas och jag in till stan efter jobbet och shoppade lite. På kvällen blev det drinkar med Lovisa och Malin på Oleary´s. Mycket trevlig kväll, trötta som gnuer allihop men vi hade roligt. Värt att göras om, blir dessvärre svårt eftersom Malin åkt iväg till Saudi igen idag. Fick sms av henne i morse när hon satt på bussen till flyget. Men förhoppningsvis dröjer det inte allt för lång tid innan hon kommer på besök igen.


Lördagen var det jobb som gällde. Sen hem till syster och fira hennes födelsedag. Hemabakat pizza och massa snack. Ganska trevligt. Därefter bar det av hem till en gamal kompis till Tomas för pokerkväll. 8 killar och jag;) Men det gick bra det oxå, eller nja... Beror väl kanske på hur man ser det. Tjänade mer pengar på att vara ensam rökare än på pokern. De andra blev väldigt feströksugna och då blev jag en guldgruva;)


Igår hade vi tänkt att klippa gräset, fixa trädgården och tvätta Tomas bil. Så blev det inte, det ösregnade hela jäkla dagen. Istället kom pappa med familj hit ett par timmar och fikade och åt pizza. Trevligt. När de åkte vid sjutiden sjönk vi ner i soffan och kom inte därifrån på hela kvällen. Precis slut, eller iallfall jag. Gud vad trött jag var.. Skönt var det att krypa ner i sängen sen kan jag lova.


Idag väntas det jobb. 13-18. En ganska bra tid. Varken öppning eller stängning utan bara ett par timmar mitt i mellan. Nice. Likadant imorn.

Se om jag kan få tag på marshaller innan jag åker hem idag oxå. Ett år sedan Simon blev ihjälskjuten här i Rödeby. Måste uppmärksammas på något sätt, stod i tidningen att det var en kvinna som uppmanade till att tända två marshaller utanför husen ikväll. Låter som ett fint sätt att minnas tycker jag. Värdigt.


/Angelica 

Av Angelica - 3 oktober 2008 11:22

är vad jag anser om ett visst bemaningsföretag i denna staden just nu. De kör stenhårt i sina rekryteringar att man ska vara serviceminded, ta kunden på största allvar osv. Men att själva kunna ringa tillbaka på utsatt tid verkar vara ett enormt problem för dem. De skulle ringt mig i måndags eftermiddag eventuellt tisdagdag men jag har fortfarande inte fått något samtal. Tålamodet tryter lite faktiskt om jag ska vara helt ärlig.

Om man nu propagerar sitt förtetag så hårt för att bli bäst inom det man sysslar med borde man då inte som ledning se till att man agerar efter samma normer?

Sen vet jag av erfarenhet att man kan glömma bort att ringa, har själv gjort det med mina kunder. Men det får man fan för sen när man kommer på sig själv och ringer upp dem. Tyvärr vet jag inte om jag är kapabel till att kunna bli arg när det gäller. Är lite för snäll för att kunna skälla när jag anser att det är befogat dessvärre.


Detta är samma företag som skulle ringt mig tidigt i våras, hon skulle bara kolla upp en grej... Behöver jag säga att det inte kom ett enda samtal? Och på rent jävelskap vägrade jag ringa tillbaka. De ringde förvisso tillbaks, i måndags!? Den 29 september. Lite drygt 4 månader efter utlovad tid.  Kanske är det som är problemet, de kan inte årstiderna?

Tänker inte ringa tillbaka denna gången heller. Inte rätt sätt att skaffa sig ett nytt jobb på, det är jag fullt medveten om men min integritet är något kränkt av detta. Förtroendet för företaget är inte på topp direkt. Går de miste om mig så är det deras förlust, inte min. Vet att jag hade gjort ett bra jobb åt dem men intresset har svalnat och är numera iskallt.

Övertygad om att det kommer bättre möjligheter längre fram med mer serviceminded ledning.


/Angelica

Av Angelica - 2 oktober 2008 13:16

Jösses, igår var det en spännande dag. Vaknade på morgonen strax efter att Tomas gått till jobbet av att det lät underligt i huset. Äsch, det är nog bara regnet mot taket som låter tänkte jag och somnade om en stund. Vaknade till en stund senare och ser att Muffins oxå reagerar på vad det nu än må vara som låter.. Upp, göra mig iordning, släppa ut katten och sätta mig att frukost. Det låter fortfarande väldigt underligt, äsch det sitter nog fåglar på myningen av murstocken, det kan låta skumt i hela huset.

Ser i ögonvrån att det RÖR SIG (!) inne i kaminen!! Vad i hel***e?! Fjantig som man är smyger jag lite närmre och tittar in genom galsrutan. GAH...det rör sig där inne!! Hoppar skrämt tillbaka, pulsen stiger.. Smyger dit igen och får se...en fågel!! Det har alltså trillat ner en liten fågel genom murstocken och ner i kaminen. Lilla stackare...

Dessvärre har jag inte tid att försöka fånga den lilla krabaten då jag måste åka till jobbet. Illa till mods och ångestfylld kör jag till jobbet.


Väl på jobbet får jag tag i Lovisa, hon slutade tidigt och lovar att komma ut till jobbet för att åka med mig hem och försöka rädda fågeln.

Utrustade med sopsäck, ficklampa och handskar sätter vi igång. Det var lättare sagt än gjort kan vi tala om. Fågeln hittade massa underliga ställen där vi inte kunde få tag på den, massa springor. Efter lite lockande och pockande så flyger fågeln tillräckligt nära för att vi ska kunna få tag i den, med på följd av att den lyckas ta sig ut utanför kaminen. Var inte riktigt så vi hade tänkt oss det hela, ville inte ha en förvirrade nersotad fågel omkringflygandes i hela huset. Med han var glad och kvittrade så fint så där han flög omkring=) Lovisa lyckades med konststycken att mota in honom i ett hörn och fånga honom, ut med honom på altanen där han fick orientera sig en liten stund och vi fick se att han verkade vara OK. Sen öppnade vi dörren så han kunde flyga ut. Ja vilken dag, vad en så liten krabat kan ställa till det, haha! Men slutet gott allting gott.


Var en riktigt tjejeftermiddag här hemma igår. Både Malin och Lovisa här på en fika. Trevligt=) Massa the, kaffe och snack. Förhoppningsvis hinner jag träffa Malin en gång till denna gång hon är hemma, har fler lediga dagar nu än sist.


Idag vet jag inte riktigt vad som väntar. Tomas ville hitta på nåt ikväll, se vad han har för planer när han kommer hem från jobbet sen. Men något ska vi väl kunna roa oss med;)


/Angelica

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards