Lela

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Dag 1 - introduktion

Av Angelica - 27 oktober 2008 20:09

Idag var första dagen på min nya arbetsplats Telenor. Det kändes bra, var inte alls så förvirrad när jag kom hem som jag trodde att jag skulle vara.


Vad har vi gjort idag egentligen? Tagit passerfoto, så nu mer är jag stolt(?!) innehavare av ett sånt roligt snöre med en stor plastbricka på;)

Läst igenom en massa sekretessavtal, så om ni trodde att det skulle komma massa samskiga notiser om märkliga eller på ett annat sätt utstickande kunder så trodde ni fel. För det blir det inte.


Har mest bara varit massa genomgång av de mest elemntära sakerna idag. Vart vi ska ringa om vi blir sjuka, var vi kommer att sitta, vad folk heter o s v. En del information har varit väldigt matnyttig medans annan information har varit helt meningslös i mina ögon sett. Men allt ska ju gås igenom och för visso var säkert denna information väsentlig.


Fick sitta med i 3 timmar och lyssna på samtal idag. Det var spännande, satan i gatan rent ut sagt var snabba de är i fingrarna på snabbkommandon! Helt galet, men det kommer väl till en annan det oxå så småningom. Men annars kändes det helt OK, inte alls så skrämmande som man skulle kunna tänka sig. Visst är det mycket att lära sig men jag ser defenitivt inte som en omöjlighet på något sätt. Längtar redan lite faktiskt på när jag kommer att få testa själv, pröva på det på riktigt.


Imorgon kommer det att vara mer utbildning, förhoppningsvis lite mer att lära och ta in än vad det varit idag. Men det verkar vara bra kollegor i det teamet jag kommer att hamna. Redan varit uppe och pratat lite med en del utav dem. Verkar vara en bra stämmning, blandad ålder och blandad kompetens.


På tal om blandad ålder så var det verkligen en brokig skara av nyanställda som började idag=) Tror den yngsta var strax under 20 och den äldsta i 50-års åldern. Minns inte riktigt vad de sa under presentationerna, det var så många;) Blandad kompott vilket känns kanon, finns mycket erfarenhet att hämta med den åldersspridningen i gruppen. Kan nog komma mycket väl till pass.


Nu är det soffan, brasan och TV:n som gäller en stund framöver. Coola ner lite grann och skapa energi inför morgondagen. Smälta lite intryck. Varit ute och gått en ganska bra promenad nu efter jobbet, var skönt att röra lite på sig efter att ha suttit stil en hel dag.


/Angelica 

 
 
Line

Line

3 november 2008 20:32

har du fått nytt jobb??
trivs du??

http://pinepo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards