Lela

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Angelica - 15 december 2011 22:07

Återigen så lånade jag en idé från Briliantnail, hoppas att jag blir förlåten för det. Jag tyckte att det var en snygg manikyr för ändamålet imorgon. Ska nämligen på begravning så nåt färgstarkt passar sig inte riktigt. 




China Glaze Liquid Leather som grund, tre lager för att få det helt opakt. Någon som har tips på ett svart lack som täcker på mindre?

Ett lager Seche Vite för att skydda lacket och sedan ett lager ChG Matte Magic över nageln. Om det är någon som ser gråa/vita prickar på det matta så har jag lyckats få ner torkade flagor av lacket i flaskan som följer med upp och dessa syns inte förrän de torkat på nageln:(

Därefter lackade jag den "fria kanten" med ett vanligt genomskinligt topplack för hand. Vågade mig inte på att testa tejp här, var rädd för att det skulle förstöra den matta ytan. Hade blivit snyggare kanter med tejp eller mallar, möjligen att det hade funkat om man målade det matta sist? 


Rikitgt snygg manikyr och jag ser så många sätt man skulle kunna piffa till den lite extra på. Tänk nyår, fest, glitter och kanske en och annan rihnestone?:)

Men den levererar bra på egen hand också, klassiskt men ändå modern och mer intressant än en vanlig lackning.  





     


/Lela

Av Angelica - 15 december 2011 12:28

Precis innan läggdags igår hände något med William, tempen sköt i höjden och han var som en liten kamin. Nästan så luften dallrade runt honom precis som det gör om asfalt en varm sommardag. Vi testade att stoppa honom i säng utan alvedon för han verkade inte påverkad för övrigt utan han var bara väldigt trött.

Efter en timme ungefär vaknade han igen och nu var han ledsen och grinig så upp med honom och peta i honom alvedon sen fick han sitta med oss i soffan och mysa. En 40 minuter senare hade alvedonen gjort sin verkan, tempen på väg ner och han började kvikna till lite. En ny flaska välling i sängen och sedan sov han gott hela natten, skönt. 


Idag på morgonen vaknade jag av ett illvrål innifrån hans rum, flög upp ur sängen och störtade in i hans rum. Han skrek och grät som om han hade förlorat bägge benen ungefär. Riktigt så illa var det inte, tack och lov. 

När jag kom in satt han upp i sängen och grät så tårarna sprutade och i sin lilla hand höll han en gul tygstjärna. Han hade lyckats dra sönder sin speldosa som hänger i sängen! Han var så förtvivlad över detta så det var helt osannolikt, tog mig en kvart ungefär att lugna ner honom. Söte lilla barn.



Men nu är den lagad och hänger där den ska i hans säng så nu är det frid och fröjd.   


Han är inte helt kry idag även om det är bättre än igår kväll. Ligger precis på gränsen till vad sjukvården kallar för feber hela tiden, trött men annars ungefär som vanligt. Inga andra symptom mer än lite hög temp så jag vet inte vad det kan vara mer än att han är lite sjuk helt enkelt.

Hoppas bara att han blir bättre under dagen för imorgon har vi planer vi inte direkt kan ändra på men det får lösa sig på ett eller annat sätt.


Efter en lång och skön dusch för både honom och mig var han så utschasad att han kanppt kunde hålla ögonen öppna. Så att sätta honom till bords för att äta lunch kändes uteslutet, istället blev det en flaska välling i sängen. Är man sjuk så är sådant fullt tillåtet tycker jag, finns liksom inga riktiga regler då. Han somande på ett ögonblick efter att flaskan var slut och jag hoppas han sover en bra stund nu så han vaknar lite piggare.




/Lela   

Tidigare månad - Senare månad

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards