Lela

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Angelica - 2 december 2011 12:38

Holofredag och jag kan faktiskt vara med:) Men snart är det slut på min medverkan, de få holosarna jag har är snart visade allihop. 


Kleancolor - Chunky holo cover ser underbart ut i flaskan, fullt med hologlitter som går i grönt, oranget och gul-guld i en svagt grönfärgad bas. När man vrider på flaskan så flyter det runt som om det vore olja i flaskan och alla färgerna sprakar.

Lyckades inte fånga samma fyrvekeri på nageln, varken i verkligheten eller på kort. Tror att det är lacket under som "äter" upp effekten.




Som full manikyr under har jag Kicks - Evening at Ch Marmont, underbart vackert lack som jag självklart glömde fota ensamt så jag får återkomma på den punkten helt enkelt. Är så fint att det med lätthet förtjänar ett eget inlägg:)


Så åter till Chunky holo clover, det är tre väldigt flödiga lager på bilderna allt för att försöka bygga upp den effekten som visar sig i flaskan men jag når som sagt inte riktigt hela vägen dit. Får för mig att det skulle fungera bättre om man lägger det ovanpå ett lack som inte är grönt men jag vet inte. Basen är ju svagt grönfärgad så det kanke kommer se helt galet ut?;) 

Läst hos en del andra att just dessa lacken ska lukta väldigt mycket/illa och lukten var defenitivt något jag reagerade över. Men jag tycker det luktar som kemikaliska skumtomtar (?) och inte nödvändigtvis otäckt, luktar inte nagellack iallafall den saken är klar. 





Korten är tagna "dagen-efter" och visar lite tipwear. Alla lager lack hade 

dragot ihop sig under natten. Men se så fina färgskiftningar det är i flaskan!!




         


Nu har jag inget topplack på, tyckte det räckte gott och väl med 7 lager lack så jag vet inte om jag möjligen hade upplevt det annorlunda. Nämligen så att finishen är gropig. Som om lacket inte skulle ha hunnit torkat ordentligt och man lagt en frottehandduk över, knottrigt. Inget jag egentligen stör mig på, blev mest bara förvånad.


       

Här syns knottrorna ganska väl.


Vad tycker jag då om Chunky holo clover? Ärligt? jag vet faktiskt inte riktigt för jag tror inte jag har sett det i sitt esse. Chunky holo clovor och evening at ch Marmont ingick inget lyckligt äktenskap så jag får nog ge mig ut på nya dejter för att hitta en bättre partner.

Övertygad om att det finns en drömmatchning där ute någonstans! 


/Lela

  

Tidigare månad - Senare månad

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards