Lela

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Kompis.

Av Angelica - 19 april 2011 11:12

Fasen vad det tar tid att ladda upp videoklipp här, detta trots att de inte är speciellt stora... Ja ja, hur som helst.


Muffins har det inte lätt här hemma längre, stackarn. William har alltid varit glad för henne, flinat upp så fort hon kommit inom synhåll, nu är lyckan gjord för honom när han kan följa efter henne. Om lyckan är lika stor för Muffins låter jag vara osagt;)

Det är bra fart på den lilla killen när han väl bestämt sig för vart han ska ta vägen vilket katten inte var riktigt beredd på.



 

Skönt att han har fått en lekkompis;) 

Muffins uppskattar som sagt inte honom lika mycket som han henne, men i söndagskväll blev hon lite väl närgången. Hon var hungrig och som de flesta andra katter så springer hon omkring och stryker sig längsmed benen för att 1) få uppmärksamhet, 2) fälla en. William befann sig på golvet framför skåpet där Muffins mat står så hon gick helt enkelt fram och strök sig mot honom. William är ju lite kortare än mig och Tomas (än så länge;)) så hon strök sig inte längsmed benen på honom utan rätt i ansiktet. Och som alla småbarnsföräldrar vet är det ganska sällan de sitter med stängd mun och är helt kladdfria runt munnen;) Mycket katthår i ansiktet/munnen blev det men ingen var nog lyckligare än William, katten kelade ju med honom=)!!


        


Igår var det dags för lite lyx för min del, klippning och färgning. Tomas kom ju hem med ett presentkort till mig hos frisören för ett par dagar sedan, jag var inte sen med att boka en tid. Skönt att bara sitta där i 2 timmar och bli lite bortskämd. Frisören tyckte nog jag var lite tråkig, var inte speciellt pratglad emn det var så skönt att bara sitta där och njuta av lugnet en stund. 

Resultatet blev inte så radikalt som jag hade tänkt mig men jag är nöjd iallafall. Tror jag kanske jag ska tillägga, har inte försökt fixa till det själv ännu;)

När jag var klar hos frissan skulle jag gå till bilen som stod på andra sidan stan, medans jag gick där var det något som kändes så fel.... Tog en stund innan jag kom på vad det var, jag hade ingenting i händerna!! Där gick jag, alldeles ensamm på trottoaren utan en vagn att putta på. När jag väl kom på vad det var jag "saknade" så infann sig en märklig känsla, jag visste inte vart jag skulle göra av mina armar!! Vad gör man med armarna när man inte har en vagn framför sig? Ska de bara hänga där vid sidan av eller vad? Misstänker att jag helt plötsligt fick en lite märklig gångstil, tur att vår stad är ganska folktom kl 20 en måndagkväll;)


Nu har killen vaknat, hör hur han ligger och skrattar för/åt sig själv inne i hans säng. Gounge=)


/Lela

 
 
Ingen bild

Ted

19 april 2011 14:01

Om du gått till den frisören förut var hon nog mest chockad att du var så tyst ;)

Angelica

19 april 2011 21:11

Vad är det du försöker säga Ted? Att jag pratar mycket? Den har jag aldrig hört förr;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards