Lela

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Badhus = ångest

Av Angelica - 10 februari 2011 11:56

Idag ska det bli badäventyr för spöket, vi ska till badhuset och bada med massa andra bebisar. 

Har stått i valet och kvalet här innan idag, funderat på om jag verkligen ska dit eller inte. Killen är lite, lite snorig nämligen, ingen feber, ingen hosta, pigg som bara den så han verkar inte speciellt bekymrad av snoret. Äter, dricker, sover och leker precis som man ska göra vid 6-månaders ålder så det är nog ingen större fara på taket. Tycker att det är svårt bara att veta var man ska dra gränsen, själv är jag ju en sådan person som masar mig till jobbet trots dunderförkylning. Fan jag har tom gått till jobbet utan att ha någon som helst röst och då jobbade jag i telefoni;) Nu har man helt plötsligt någon annan att bestäma över som dessutom inte kan säga hur det känns/är. 

Men nu har jag bestämt mig, vi ska dit. Bassängen är ju uppvärmd och vem är inte lite snorig så här i februari? Tvekade inte på att åka in med honom till stan i tisdags eller affären igår och han var i precis samma skick då.

Kanske handlar det om att det är jag som är skeptisk till att bada? Tycker inte om att bada, undivker det till det yttersta om jag kan. Denna gången är det ju dock inte för min skull utan för killens och då får jag helt enkelt bjuda på det. Ta dig i kragen Angelica!!


Är lite nervös/orolig för det rent praktiska. Ha med sig en liten som inte kan sitta eller stå till ett badhus som kräver inte ett utan två ombyten, på två personer dessutom!!! Är ju inte den första att bada med bebis i badhus, klara andra av det så vore det väl märkligt om inte jag skulle fixa det?! 

Jäklarns vad fjantig jag är men jag har svårt för att göra saker för första gången. Tycker inte om känslan av att inte veta/kunna/gjort det innan, vara helt grön på någonting är inte riktigt min grej, blir ångestfylld av det. 

Nu är jag ju i gott sällskap då vi är ett gäng mammor som ska dit tillsammans och mig veterligen så är den ingen av dem som gjort detta innan. Vi är alltså lika gröna allihop, varför är det ingen betryggande känsla?!


/Lela

 
 
Cim

Cim

10 februari 2011 12:31

Det kommer att gå bra Angelica!!
Som du skriver så har ingen av oss gjort det innan så vi får hjälpas åt. Jag lovar att hålla dig i handen om det blir läskigt =)
Kramar!

http://www.cimandre.blogg.se

Angelica

10 februari 2011 21:58

Det gick bra, tänka sig;) Hade ingen hand över till att få hålla dig i handen, hade fullt upp med den skogstokiga sonen=)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik


Skapa flashcards