Lela

Direktlänk till inlägg 24 juli 2008

Margits nogat

Av Angelica - 24 juli 2008 10:03

Tror att vi nu har hittat nästan alla saknade delar till datarummet, blir troligen ett besök till IKEA inom kort för att färdigställa allt. Det jag inte lyckats hitta är en ny bänkskiva. Fattar inte att det ska vara så svårt att få tag på en 3 cm tjock obehandlad träskiva som inte är i furu. Vi vill måla den svart så den kan inte var aoljad eller lackad från början och det verkar nästan vara omöjligt. Furu finns det massor av men det är för mjukt trä för att det ska hålla sig fint en längre tid. Bokhylla och boxar har vi tittat ut nu, tror att rummet kan bli riktigt riktigt bra när det blir färdigt.


Snart är all nogat slut igen, köpte 2kg på Östersjöfestivalen förra fredagen och det är ett ½kg kvar nu tror jag. 4,75kg ren nogat sen lövmarknaden räknade vi ut att jag köpt. Och lyckats sätta i mig 4,25 kg!! Är ganska skrämmande när man tänker på det. Tomas hade lyssnat på radion häromdagen där de pratade dom just godis. Ifall det fanns någon godis som man tyckte så mycket om att man bara fick äta den resten av livet. De trodde inte att det fanns någon som skulle kunna bestämma bara en typ av godis att äta. Tomas bara skrattade och tänkte på mig. Det hade inte varit ett svårt val alls, margits nogat för hela slanten. Det är för jävla gott rent ut sagt.


Nej om jag skulle ut och lägga mig på gräsmattan och försöka få lite färg, det är riktigt fint väder ute nämligen. Solen skiner från en klarblå himmel, inget vi har varit bortskämmda med denna sommaren. Lika bra att ta vara på det.


/Angelica

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 30 december 2011 13:28

Nu är flytten så gott som klar och ni är välkomna att besöka mig på min nya adress som är Lelack.blogspot.com.   Jag hoppas att ni väljer att besöka mig på min nya adress, kika in på en kopp kaffe lite då och då;)   /Lela ...

Av Angelica - 24 december 2011 13:48


Vill bara önska alla en riktigt god jul:)       /Lela ...

Av Angelica - 19 december 2011 12:17

Det har varit dålig uppdatering på naglar de sista dagarna och det kommer fortsätta vara så ett tag framöver. Dels för att julhelgen närmar sig med stormsteg och tiden inte riktigt räcker till för allt man vill hinna med men den stora orsaken är att ...

Av Angelica - 18 december 2011 22:42

Denna helgen har vi gjort massor, letat julgran, klätt gran, plockat fram tomtar, bakat julgodis och pepparkakor samt julpysslat. I princip allt som har med julen att göra utom att slå in paket, det får bli senare i veckan.  Tänker att det inte är ...

Av Angelica - 16 december 2011 21:44


Är helt slut och snart är även denna dagen slut, skönt.   Till att börja med väckte William oss allihop (min syster sov här inatt) vid halv tre genom att skrika i 40 minuter. Stackarn hade över 40 graders feber och var allmänt vimsig och yr. Efte...

Senaste inläggen

Kategorier

Nagelbloggar

Bloggar

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<<
Juli 2008 >>>

Besöksstatistik


Skapa flashcards